Studia Podyplomowe - Podstawy Zarządzania Biznesem - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Polish Open University- Wyższa Szkoła Zarządzania

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Podstawy Zarządzania Biznesem - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    PROGRAM A * Ekonomia * Analiza Finansowa (moduł podwójny) * Ludzie i Przedsiębiorstwa PROGRAM B * Ekonomia * Analiza Finansowa (moduł podwójny) * Podstawy Marketingu
  • Profil słuchacza / wymogi
    Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe w POU jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, minimum na poziomie licencjata lub inżyniera. Studia podyplomowe, uzupełniające wiedzę z zakresu zarządzania , przeznaczone szczególnie dla osób (często absolwentów kierunków niebiznesowych), które pracują (lub zamierzają pracować) w biznesie i muszą posiąść odpowiednią wiedzę teoretyczną i praktyczną;
  • Szczegółowe informacje
    Program studiów

    W ramach programu Podstawy Zarządzania Biznesem studenci mają do wyboru:

     

    PROGRAM A

        * Ekonomia
        * Analiza Finansowa (moduł podwójny)
        * Ludzie i Przedsiębiorstwa

    PROGRAM B

        * Ekonomia
        * Analiza Finansowa (moduł podwójny)
        * Podstawy Marketingu

    PROGRAM A

    Moduł Ekonomia (1E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * wprowadzenie do ekonomii: podstawowe pojęcia ekonomiczne, problem ekonomiczny; ograniczoność zasobów i wybory ekonomiczne
        * rodzaje gospodarek: rynkowe, nakazowe, mieszane
        * rynek: popyt, podaż i ich determinanty; równowaga rynkowa i cena równowagi; ceny                    maksymalne i minimalne
        * narzędzia badania rynku: PED, CED, IED – prawo Engla
        * teoria zachowań konsumenta
        * przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej: teoria produkcji i kosztów
        * pojęcie równowagi przedsiębiorstwa w krótkim okresie – optymalna wielkość produkcji
        * struktura rynku, utarg przedsiębiorstwa w doskonałej konkurencji, monopolu i oligopolu
        * równowaga przedsiębiorstwa w doskonałej konkurencji, w monopolu i na rynku niedoskonałej        konkurencji; skutki monopolu
          i niedoskonałej konkurencji dla konsumenta
        * rynki czynników produkcji: pracy, kapitału i ziemi; procent, renta
          i zysk
        * rola państwa w gospodarce

     

     

    Moduł podwójny Analiza Finansowa (1F1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

    część pierwsza - Podstawy finansów

        * zasady ewidencjonowania i rozliczania zdarzeń gospodarczych
        * przygotowanie bilansu oraz rachunku zysków i strat dla firm

    część druga - Analiza finansowa

        * analiza fundamentalna
        * interpretacja sprawozdań finansowych
        * przygotowanie i analiza sprawozdania z przepływów pieniężnych
        * punkt zrównania
        * budżet gotówki

     

     

    Moduł podwójny Ludzie i Przedsiębiorstwa (1H1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * rozwój teorii zarządzania
        * psychologiczne i socjologiczne mechanizmy funkcjonowania człowieka w środowisku pracy
        * źródła władzy
        * struktura organizacji
        * efektywne przywództwo i zarządzanie, style kierowania
        * definicja grupy społecznej, struktura grupy
        * rodzaje grup w organizacji
        * proces grupowy, podejmowanie decyzji
        * status i rola społeczna
        * rozwój teorii motywacji
        * potrzeby i satysfakcja z pracy
        * proces komunikacji, rodzaje komunikacji w organizacji

     

     

     

    PROGRAM B

    Moduł Ekonomia (1E1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * wprowadzenie do ekonomii: podstawowe pojęcia ekonomiczne, problem ekonomiczny;                    ograniczoność zasobów i wybory ekonomiczne
        * rodzaje gospodarek: rynkowe, nakazowe, mieszane
        * rynek: popyt, podaż i ich determinanty; równowaga rynkowa i cena równowagi; ceny                    maksymalne i minimalne
        * narzędzia badania rynku: PED, CED, IED – prawo Engla
        * teoria zachowań konsumenta
        * przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej: teoria produkcji i kosztów
        * pojęcie równowagi przedsiębiorstwa w krótkim okresie – optymalna wielkość produkcji
        * struktura rynku, utarg przedsiębiorstwa w doskonałej konkurencji, monopolu i oligopolu
        * równowaga przedsiębiorstwa w doskonałej konkurencji, w monopolu i na rynku niedoskonałej        konkurencji; skutki monopolu
          i niedoskonałej konkurencji dla konsumenta
        * rynki czynników produkcji: pracy, kapitału i ziemi; procent, renta
          i zysk
        * rola państwa w gospodarce

     

     

    Moduł podwójny Analiza Finansowa (1F1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

    część pierwsza - Podstawy finansów

        * zasady ewidencjonowania i rozliczania zdarzeń gospodarczych
        * przygotowanie bilansu oraz rachunku zysków i strat dla firm

    część druga - Analiza finansowa

        * analiza fundamentalna
        * interpretacja sprawozdań finansowych
        * przygotowanie i analiza sprawozdania z przepływów pieniężnych
        * punkt zrównania
        * budżet gotówki

     

     

    Moduł Podstawy Marketingu (1M1)

     

    Najważniejsze zagadnienia:

        * marketing – wprowadzenie, ewolucja koncepcji marketingowej
        * badania marketingowe – definicja, klasyfikacja i metody badań
        * proces zakupu – zachowanie klienta na rynku towarów konsumpcyjnych i przemysłowych;                proces segmentacji; definicja marketingu - mix
        * produkt – typowe cykle życia produktu, postrzeganie i pozycjonowanie produktów
        * dystrybucja – definicja, charakterystyka różnych strategii i kanałów dystrybucji, logistyka                dystrybucji
        * cena – metody ustalania cen, strategie cenowe, czynniki wpływające na ustalenie poziomu cen
        * promocja – definicja i charakterystyka reklamy, wspieranie sprzedaży, sprzedaż osobista,                public relations i publicity; etapy kampanii promocyjnej
        * plan marketingowy

Inne informacje związane z zarządzanie agencją nieruchomościami

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |