Szczegółowe informacje
Kierunek Edukacja techniczno-informatyczna
(studia stacjonarne i niestacjonarne)
Studia I stopnia, tytuł zawodowy inżyniera
SPECJALNOŚĆ: nauczanie przedmiotów technicznych i informatyki
STUDIA STACJONARNE:
• 7 semestrów - 2415 godzin
• 25 dni praktyk ogólnotechnicznych (w Polsce i za granicą!), 8 tygodni praktyk pedagogicznych
STUDIA NIESTACJONARNE:
• 7 semestrów - 1795 godzin
• 25 dni praktyk ogólnotechnicznych, 8 tygodni praktyk pedagogicznych
Sylwetka absolwenta:
Absolwent uzyskuje wykształcenie techniczno – humanistyczne o charakterze interdyscyplinarnym. Jądro studiów stanowią trzy filary: techniczny, informatyczny i pedagogiczny. Filar techniczny ma charakter mechatroniczny – łączy mechanikę z elektroniką i techniką komputerową w różnych dziedzinach np. w mechanice. Filar informatyczny wyrasta z informatyki i służy komputerowo wspomaganemu rozwiązywaniu problemów w różnych obszarach pracy i życia człowieka. Filar pedagogiczny ukierunkowany jest na rozumienie i projektowanie procesów kształcenia i systemów dydaktycznych.
Absolwent specjalności nauczycielskiej jest przygotowany do wykonywania dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły. Potrafi uczyć się oraz organizować i wspierać procesy uczenia się innych. Umie wspierać rozwój osobowości uczniów.
Absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie jako:
· nauczyciele przedmiotów technicznych i/lub informatycznych w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponad gimnazjalnych;
· administrowania i obsługi systemów informatycznych w przemyśle, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, bankowości, programiści tworzący komputerowo wspomagane pomoce dydaktyczne;
· obsługi oprogramowania specjalistycznego, stosowanego w przemyśle, szkolnictwie lub bankowości;
· prac wspomagających projektowanie inżynierskie w przemyśle oraz przemysłowym zapleczu badawczym;
· zarządzania zespołami ludzkimi w przemyśle oraz jednostkach gospodarczych.
Absolwent przygotowany jest do pracy w: małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach przemysłowych, bankowości, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, zapleczu badawczo – rozwojowym przemysłu a także w szkolnictwie podstawowym, gimnazjalnym i ponad gimnazjalnym.
Zakres i wymiar przygotowania nauczycielskiego absolwenta jest taki, jak dla studiów magisterskich. Dlatego absolwent, aby uzyskać tytuł magistra i pracować w zawodzie nauczyciela, może kontynuować studia na uzupełniających magisterskich kierunkach technicznych – takich jak informatyka czy automatyka i robotyka – bez potrzeby uzupełniania przygotowania pedagogicznego.