Studia Podyplomowe: Mediator w Sytuacjach Kryzysowych
Nauczysz się. Absolwenci studiów mogą pracować jako:
- zawodowi mediatorzy sądowi,
- negocjatorzy gospodarczy i społeczni,
- członkowie sztabów kryzysowych,
- szkoleniowcy- trenerzy pracowników służb handlowych i marketingowych,
- menedżerowie, samodzielni pracownicy działów obsługi klienta i sprzedaży,
- menedżerowie służb PR,
- samodzielni pracownicy-konsultanci firm doradczych z obszaru HR i doradztwa organizacyjnego,
- konsultanci organizacji społecznych, politycznych, rządowych i pozarządowych.
Tryb. Zajęcia prowadzone będą trybem dwudniowym sobotnio– niedzielnym.
Program:
- Negocjacje i mediacje – wprowadzenia.
- Podstawy i zasady prawa cywilnego oraz postępowania cywilnego w aspekcie mediacji.
- Niezbędna wiedza prawnicza dla każdego mediatora. Podstawowe zasady prawoznawstwa.
- Autoprezentacja i kreowanie wizerunku.
- Mechanizmy stresu i kłamstwa.
- Mediacje w sprawach sądowo-administracyjnych.
- Mediacje w sprawach z zakresu prawa rodzinnego.
- Mediacje w sprawach z zakresu prawa pracy, pracownik i prawo do strajku, negocjacje z pracownikami.
- Mediacje w sprawach z zakresu prawa pracy, pracownik i prawo do strajku, negocjacje z pracownikami.
- Specyfika prawa gospodarczego. Podstawy i zasady prawa gospodarczego a mediacje.
- Negocjacje i mediacje w polskim prawie cywilnym.
- Podstawy i zasady prawa karnego i postępowania karnego w aspekcie mediacji.
- Negocjacje i mediacje w polskim prawie karnym w tym w sprawach nieletnich.
- Konflikty i ich rozwiązywanie.
- Cele i metody oddziaływania na pracowników.
- Tworzenie strategii komunikacji wewnętrznej firmy.
- Techniki i taktyki negocjacyjne.
- Arbitraż w prawie polskim.
- Lobbying
- Sztuka perswazji i przemawiania. Trening prezentacji i wystąpień publicznych w tym rodzaje przemówień, przygotowanie wystąpienia, segmentacja odbiorców, czyli kim jest moja publiczność? przygotowanie do prezentacji, struktura wystąpienia, praca z informacją.
- Mediator nowy zawód w polskiej gospodarce - międzynarodowe standardy postępowania mediacyjnego.
- Specyfika roli mediatora, cechy mediatora.
- Sprawy rozwodowe i mediacja w sprawach rozwodowych.
- Koszty postępowania mediacyjnego.
- Mediator a etykieta biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji: formy przedstawiania siebie i innych, nawiązywanie nowych kontaktów, maniery w kontaktach telefonicznych, „mocne” wejście, tytułowanie, zasady wręczania wizytówek, komplementy i krytyka, zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji, określenia obowiązujące w etykiecie, rola gościa i gospodarza najczęściej popełniane faux pas.
- Standardy prowadzenia mediacji i postępowania mediatora.
- Negocjacje i mediacje - analiza doświadczeń praktycznych (spotkania z praktykami)
- Seminarium dyplomowe