Studia Podyplomowe - Marketing Usług - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Marketing Usług - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Słuchacze studiów zdobędą wiedzę potrzebną do samodzielnego wdrożenia strategii marketingowych. Podczas zajęć słuchacze zapoznają się między innymi ze specyfiką sektora usług we współczesnej gospodarce, procesem planowania marketingowego, segmentacją nabywców usług, a także metodami badania rynku. Poznanie modeli jakości usług oraz elementów marketingu relacyjnego, CRM wpłynie na umiejętne zarządzanie usługą w pracy zawodowej słuchaczy
  • Profil słuchacza / wymogi
    Ze względu na specyfikę studia z zakresu marketingu w usługach powinny zainteresować szerokie grono osób, zarówno menedżerów, jak i specjalistów zajmujących się planowaniem marketingowym w firmach usługowych oraz krąg osób pracujących w sektorze usług.
  • Szczegółowe informacje
    Program Podyplomowych Studiów Marketingu Usług

    • Podstawy decyzji strategicznych i charakterystyka rynku usług 4 godz.
      podstawy decyzji strategicznych; analiza fundamentalna; rodzaje opcji strategicznych; specyficzne cechy usług i ich wpływ na strategię marketingową; wyróżniki marketingu na rynku usług
    • Podstawy marketingu 10 godz.
      istota marketingu; koncepcje, marketing mix; BTL; ATL; B2B, B2C, B2G; proces sprzedaży jako element działań marketingowych; organizacja działań marketingowych i sprzedażowych w firmie; elementy marketingu bezpośredniego i ich znaczenie w procesie sprzedaży; istota marketingu relacyjnego
    • Zachowania nabywców 12 godz.
      psychologia zachowań nabywców; psychologiczne typy klientów; pozyskiwanie klientów; segmentacja rynku; mechanizmy zachowań klienta - kultury organizacyjne i ich rozpoznawanie, model mapy decyzyjnej klienta; nabywca instytucjonalny
    • Tożsamość firmy i strategia wizerunku 12 godz.
      SWOT; rynek dóbr przemysłowych a rynek dóbr konsumpcyjnych; rynek usług profesjonalnych i detalicznych; wizja przedsiębiorstwa; określenie zasobów wewnętrznych dla realizowania założonych celów; filozofia strategii marketingowych; 5P czyli strategie instrumentalne w zakresie: produktu, cen, dystrybucji, promocji, ludzi 
    • Strategia marki produktu i marki usługowej 10 godz.
      zarządzanie produktem; modyfikacje produktu, opakowanie i oznakowanie produktu; usługa jako produkt rynkowy; fizyczne otoczenie usługi; zarządzanie marką; istota marki; korzyści osiągane przez sprzedawcę marki oraz kupującego markę; pozycjonowanie marki
    • TQM w usługach 6 godz.
      proces świadczenia usługi; zarządzanie i modyfikacja usługi; kształtowanie portfela usług; materialny wymiar usług; zarządzanie jakością usług; czynniki związane z jakością; kluczowe aspekty zarządzania przez jakość; benchmarking
    • Komunikacja marketingowa 14 godz.
      strategia reklamy; komunikat reklamowy; planowanie kampanii; konstruowanie mediaplanów, podstawowe wskaźniki mediowe; organizacja działań PR; kształtowanie kontaktów z mediami, strategia sponsoringowa; promocja sprzedaży; narzędzia promocji konsumenckiej, instrumenty promocji w usługach, ocena skuteczności promocji sprzedaży
    • Corporate Identity a kultura organizacyjna 4 godz.
      deklaracja tożsamości; matryca kultury organizacyjnej
    • Plan marketingowy w usługach 8 godz.
      funkcje i struktura planu marketingowego; istota strategii oraz taktyki marketingowej; etapy formułowania planu marketingowego; analiza sytuacji; audyt marketingowy
    • Analiza otoczenia przedsiębiorstwa 6 godz.
      elementy otoczenia przedsiębiorstwa . analizy makro i mikrootoczenia. analiza sektora; konkurencja w sektorze; model Portera; odmiany konkurencji substytucyjnej
    • Zarządzanie handlem i dystrybucją 14 godz.
      rodzaje, zadania i sposoby działania sprzedaży hurtowej, decyzje marketingowe w handlu hurtowym; istota i znaczenie handlu detalicznego, rodzaje detalistów, decyzje marketingowe w handlu detalicznym; rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji; relacje w dystrybucji; logistyka marketingowa - budowa sieci sprzedaży i jej rola dla producentów i konsumentów; franchising; promocje handlowe, promocje dla konsumentów; usługi przed i posprzedażowe; nowoczesne technologie wspomagające sprzedaż; handel elektroniczny
    • Marketingowy System Informacji 4 godz.
      potrzeby informacyjne różnych szczebli zarządzania; źródła zaspokajania potrzeb; wtórne źródła informacji; system analizy sprzedaży; monitoring rynku
    • Badania marketingowe 12 godz.
      planowanie badań marketingowych; analiza wyników i raportów z badań; rodzaje badań dostępnych na polskim rynku; prezentacja wiodących firm badawczych w Polsce; metody i techniki badawcze; badania jakościowe, focusowe
    • Programy lojalnościowe 6 godz.
      lojalność a strategia firmy; proces decyzyjny a program lojalnościowy; CRM; istota i wykorzystanie systemów CRM; macierze lojalności; budowa programów lojalnościowych; marketing baz danych
    • Key account management 4 godz.
      analiza portfela klientów; współpraca z kluczowymi i stałymi klientami
    • Zarządzanie personelem 12 godz.
      motywowanie i stymulowanie pracowników; rola menedżera w trudnych sytuacjach; plan działania handlowego i jego wdrażanie; prowadzenie efektywnych zebrań handlowych; istota i zasady couchingu; organizacja szkoleń pracowników; rekrutacja pracowników; rola personelu oraz motywacja pracowników w firmie usługowej
    • Program cenowy 6 godz.
      czynniki wpływające na program cenowy firmy; typy programu cenowego; wpływ decyzji cenowych na postrzeganie marki; metody kalkulowania cen; zależność pomiędzy wartością a ceną; strategiczne ustalanie cen; promocje cenowe, rabaty, okazje, rozwiązywanie problemów związanych z ceną
    • 18. Techniki prezentacji 8 godz.
      autoprezentacja jako świadome manipulowanie wrażeniem (B2B); prezentacja handlowa - narzędzia, techniki, rozpoznawanie potrzeb audytorium; warsztaty - prezentacja strategii, prezentacja produktu
    • Techniki negocjacyjne 8 godz.
      umiejętność skutecznego negocjowania; wybrane techniki negocjacji; postawy i nastawienia w negocjacjach; dynamika procesu negocjacyjnego; asertywne zachowania, asertywność kontra manipulacja; fazy negocjacji
    • Aspekty prawne 6 godz.
      ochrona patentowa marki; nieuczciwa konkurencja; ochrona dóbr osobistych; prawo autorskie; ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej; obowiązki sprzedawcy dotyczące udzielania kupującemu informacji; zawieranie umów
    • Aspekty finansowe 4 godz.
      podstawy planowania finansowego; analiza opłacalności działań marketingowych; polityka sprzedaży na kredyt kupiecki; wskaźniki finansowe a cele strategiczne przedsiębiorstwa; działania marketingowe a zyskowność przedsiębiorstwa
    • Studium przypadku - marketing w wybranej jednostce usługowej 6 godz.
    • Seminarium podyplomowe 8 godz.

      184 godziny zajęć
      9 miesięcy nauki
      10 zjazdów

Inne informacje związane z marketing

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |