Czas trwania studiów:
Studia trwają dwa semestry i obejmują 200 godzin zajęć.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
Sposób sprawdzania efektów nauczania:
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest przygotowanie kampanii marketingowej wybranego miejsca z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas toku studiów.
Program studiów
- Wprowadzenie do marketingu terytorialnego.
- Najciekawsze przykłady z zakresu marketingu terytorialnego w Polsce i za granicą.
- Marketing terytorialny w Polsce - rozwój i nowe trendy.
BLOK I. Kompetencje ogólne
- Skuteczna komunikacja.
- Trening twórczości z elementami pracy kreatywnej.
- Prezentacje i wystąpienia publiczne - elementy autoprezentacji.
- Zarządzanie projektem - z elementami zarządzania czasem ogólnie.
BLOK II. Marketing terytorialny w teorii i praktyce
- Socjologia miasta i regionu.
- Podstawy marketingu.
- Dokumenty strategiczne w marketingu terytorialnym a strategia rozwoju.
- Elementy strategii marketingowej, plan marketingowy.
- Badania marketingowe.
- PR, w tym media relations, rynek mediów w Polsce.
- Kreatywność w reklamie, media tradycyjne, niestandardowe formy komunikacji.
- Nowe wartości w marketingu terytorialnym.
- E-marketing w wydaniu miejskim i regionalnym.
- Rola wydarzeń w promocji miejsc - sport, kultura, rozrywka.
- Komunikacja wewnętrzna, konsultacje społeczne, negocjacje, budowanie partnerstwa.
- Przegląd wybranych produktów turystycznych w kraju i na świecie - komercjalizacja oferty turystycznej i kulturalnej.
- Przygotowanie produktu i promocja proinwestycyjna.
- Town desing jako element tożsamości miasta.
BLOK III. Środowisko marketingu terytorialnego
- Administracja publiczna w Polsce, prawo regulujące sferę marketingu terytorialnego.
- Źródła finansowania działań promocyjnych.
- Praca z agencją reklamową
BLOK IV. Studia przypadku i warsztaty
- Studia przypadku – cztery najciekawsze przykłady promocji marek miejskich i wojewódzkich z ostatnich lat.
- Warsztaty (przygotowanie projektu zaliczeniowego).