Studia Podyplomowe - Coaching - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Coaching - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Szczegółowe informacje
    Studia podyplomowe “Coaching” obejmują zagadnienia niezbędne  do pełnienia roli coacha działającego w obszarze coachingu indywidualnego: osobistego i zawodowego oraz coachingu zespołowego. Coaching to działalność praktyczna i praktyczna jest orientacja tego programu kształcenia. Został on przygotowany w oparciu o wieloletnie doświadczenia jego autorów w praktykowaniu coachingu, jak również w organizowaniu i prowadzeniu studiów podyplomowych. Zajęcia są prowadzone metodami warsztatowymi.

    Dzięki aktywnemu uczestniczeniu w zajęciach słuchacze poznają zarówno  teoretyczny jak i praktyczny wymiar pracy coacha. Rozszerzą swoją wiedzę z zakresu psychologicznych podstaw coachingu i ciągłego rozwoju ludzi. Rozwiną umiejętności budowania bliskich i trwałych relacji z klientami, pracy z ich wartościami i przekonaniami, formułowania celów i tworzenia planów, wzmacniania motywacji, oraz poszukiwania nowych metod działania i rozwiązywania problemów wymagających kreatywności. Będą przygotowani i wdrożeni do stosowania zasad biznesowych w oparciu o wartości etyczne.

    Celem programu studiów jest przygotowanie słuchaczy do systematycznego i efektywnego praktykowania coachingu zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation).

    Studia podyplomowe dla coachów:
    • Obejmują dwa semestry nauki w systemie zaocznym realizowanej w ciągu 200 godzin dydaktycznych
    • Składają  się z czterech bloków tematycznych, w tym blok, podczas którego słuchacze będą prowadzić sesje coachingowe
    • Prowadzone są w Wyższej Szkole Europejskiej  im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, a jedna dwudniowa sesja organizowana jest w trybie sesji wyjazdowej
    Atuty kierunku:
    • Program oparty jest na spójnych i sprawdzonych założeniach oraz dobrze określonych ramach koncepcyjnych. Jego autorstwo i opieka merytoryczna należy do GT Mentor ( www.gtmentor.pl ).
    • Program ma charakter transformacyjny (w opozycji do informacyjnego) -  przewidujemy inspirację, rozwój i zmianę osobistą uczestników.
    • Program umożliwia opanowanie i przećwiczenie prowadzenia coachingu zespołowego, jako wyjątkowej i dopiero zdobywającej popularność formy pracy coacha.
    • W zakresie metod prowadzenia zajęć nacisk położony jest na zróżnicowanie form pracy ze słuchaczami oraz ich jak najdalej idącą aktywizację.
    • Słuchacze otrzymują obszerne materiały dydaktyczne oraz wskazówki bibliograficzne pozwalające utrwalić i rozszerzyć tematykę zajęć akademickich.
    • Liczebność grup jest optymalizowana do rodzaju zajęć i wymagań podejmowanej aktywności.
    • Kadra dydaktyczna składa się z wykształconych i doświadczonych coachów z międzynarodowymi certyfikatami, a dobra praktyka coachingu wzbogacona jest wiedzą i dużą dozą refleksji.   
    • Słuchacze stają się uczestnikami dociekającej wspólnoty ludzi uczących się i rozwijających swoje talenty, a także członkami sieci społecznej ludzi praktykujących coaching.
    • Poza uczestniczeniem w zajęciach rozwijających kompetencje coacha, słuchacze mogą wielokrotnie korzystać z dobrodziejstw coachingu wcielając się w rolę klienta.
    • Absolwenci studiów otrzymują dyplom nowoczesnej i mającej wysokie notowania Uczelni, która jako pierwsza polska szkoła wyższa rozpoczęła kształcenie coachów. 
    Profil słuchacza
    Zasadniczym celem coachingu jest czynienie świata lepszym poprzez: rozwijanie ludzi, doskonalenie organizacji, wyłanianie i wspieranie liderów, inicjowanie i doprowadzanie do końca wartościowych przedsięwzięć.

    Studia te dedykowane są ludziom o takich właśnie motywacjach. Są ofertą dla osób pragnących poznać metody pracy coacha i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie. Skierowane są zarówno do tych, którzy są zainteresowani traktowaniem coachingu jako swego zawodu, jak i tych, którzy chcą o coaching poszerzyć swoją obecną praktykę zawodową oraz do osób które będą wykorzystywać coaching w budowaniu uczącej się organizacji (Learning Organisation).

    Jest to zatem oferta dla:
    • Coachów - praktyków oraz osób aspirujących do takiej roli
    • Trenerów i konsultantów
    • Doradców zawodowych
    • Menedżerów i liderów zainteresowanych rozwojem swoich podwładnych
    • Specjalistów i ekspertów różnych specjalności zainteresowanych dzieleniem się swoimi kompetencjami
    • Osób odpowiedzialnych w organizacjach za rozwój innych ludzi (menedżerowie szkoleń, specjaliści w zakresie rozwoju zawodowego, pracownicy działów personalnych).
    Pożądane charakterystyki psychologiczne i społeczne kandydatów to:
    • Otwartość na nowe i zróżnicowane doświadczenia
    • Motywacja do ciągłego rozwoju zawodowego
    • Umiejętność współpracy w różnych konfiguracjach i warunkach
    • Ciekawość poznawcza i gotowość do uczenia się
    • Poczucie humoru
    • Nieuprzedzony i przyjazny stosunek do ludzi
    • Entuzjazm i optymizm
    Warunkiem rozpoczęcia studiów jest pozytywny wynik postępowania kwalifikacyjnego, którego celem jest wyłonienie osób o wyżej wymienionych charakterystykach.

    Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:
    Studia trwają dwa semestry i obejmują 200 godzin zajęć.

    Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
    Jeden ze zjazdów odbywa się w formie wyjazdowej.
    • Rozmowa kwalifikacyjna:
    W procesie rekrutacyjnym przewidziany jest udział kandydatów w rozmowie kwalifikacyjnej.
    •  Sposób sprawdzania efektów nauczania:
    Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:
    • Aktywny udział w zajęciach, ćwiczeniach i pracach indywidualnych oraz grupowych. 
    • Zaliczenie poszczególnych przedmiotów poprzez wykonywanie zadań domowych
      (prac  zaliczeniowych) w uzgodnionych z prowadzącymi terminach. 
    • Zdanie egzaminu końcowego, który będzie się składał z części teoretycznej (ocena nabytej podczas studiów wiedzy) i praktycznej (ocena sposobu przeprowadzenia sesji coachingowej).  
    Program studiów:
     
    Blok I - Organizowanie i prowadzenie coachingu - 24 godziny
    • Sylwetka i kompetencje coacha
    • Typy i rodzaje coachingu: indywidualny i zespołowy, osobisty i zawodowy
    • Zastosowanie coachingu w organizacjach
    • Strategia prowadzenia rynkowej działalności coacha
    • Etyka zawodowa coacha
    • Rozwój zawodowy coacha
    Blok II - Metody pracy coacha - 80 godzin
    • Budowanie relacji i zawieranie kontraktu coachingowego
    • Praca z wartościami i przekonaniami
    • Uzgadnianie celów coachingu
    • Wykorzystywanie pytań w procesie coachingu
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Planowanie działań
    • Techniki twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
    • Wzmacnianie motywacji
    • Zadania coachingowe
    • Instrumentarium coacha: skale, testy, kwestionariusze 
    Blok III – Psychologia w praktyce coachingu - 36 godzin
    • Poznawcze funkcjonowanie człowieka
    • Dynamika grup i zespołów
    • Psychologia zmiany osobistej i rozwoju
    • Programowanie neurolingwistyczne (NLP)
    Blok IV – Praktyka sesji coachingu - 52 godziny

    Podczas zajęć w ramach bloku 4 słuchacze będą prowadzić sesje coachingowe, uczestniczyć w nich i nabywać realnych, zróżnicowanych doświadczeń w pracy coacha.
    • Praktyka sesji coachingu: coaching indywidualny osobisty
    • Praktyka sesji coachingu: coaching indywidualny zawodowy
    • Praktyka sesji coachingu: coaching zespołowy

Inne informacje związane z coaching

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |