Szczegóły Studia MBA - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie
Program studiów
Studia MBA w POU są podzielone na dwa poziomy:
Poziom I
Semestr I
Zarządzanie Organizacją
30 pkt. kredytowych
Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich
10 pkt. Kredytowych
Semestr II
Projekt Innowacyjny
20 pkt. kredytowych
Makroekonomia Międzynarodowa
10 pkt. kredytowych
Strategiczne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
10 pkt. kredytowych
I i II Semestr: Wykłady: Wybrane zagadnienia psychologii i socjologii, Makroekonomia - wykłady obowiązkowe dla studentów realizujących studia II stopnia łącznie ze studiami MBA
Poziom II
Semestr III
Strategie przedsiębiorstw
20 pkt. kredytowych
Finanse strategiczne
10 pkt. kredytowych
Semestr IV
Marketing strategiczny
10 pkt. kredytowych
Strategiczne zarządzanie operacjami
10 pkt. kredytowych
III i IV Semestr: English in Management Context
10 pkt. Kredytowych; Wykłady: Badania operacyjne - wykład obowiązkowy dla studentów realizujących studia II stopnia łącznie ze studiami MBA; Dysertacja
40 pkt. Kredytowych
OPISY MODUŁÓW
Zarządzanie organizacją
Moduł ten, prezentujący zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w ramach gospodarki rynkowej, daje podstawę do studiowania pozostałych modułów MBA. Procesy globalizacji oraz wzrost konkurencyjności wymuszają weryfikację dotychczasowych metod i koncepcji zarządzania. Współczesna myśl menedżerska przesuwa akcent z zarządzania obszarami funkcjonalnymi na zarządzanie procesami. Skuteczny menedżer musi postrzegać firmę jako system powiązań i zależności.
Doskonalenie umiejętności menedżerskich
Istotę modułu stanowi przekonanie, iż każdy powinien się doskonalić stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb. Idea „stawania się kimś więcej, niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu stanowi motyw przewodni modułu. W zajęciach biorą udział zarówno studenci z kilku-, jak i kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym. Możliwość wymiany doświadczeń staje się w tych warunkach szansą, którą warto w pełni wykorzystać.
Projekt innowacyjny
Moduł stwarza słuchaczom możliwość przygotowania i oceny projektów jako przedsięwzięć, których celem jest zaproponowanie i wprowadzenie znaczących i innowacyjnych zmian w organizacji. Praca nad projektami ma charakter zespołowy. Studenci pracują w kilkuosobowych grupach, wspierając się wzajemnie w identyfikacji i rozwiązywaniu problemów. Następnie grupy podsumowują i oceniają przebieg i wyniki swojej pracy nad projektami.
Makroekonomia międzynarodowa
Makroekonomia międzynarodowa zajmuje się zarówno międzynarodowymi stosunkami ekonomicznymi, jak też wszelkiego rodzaju zjawiskami mającymi wpływ na te stosunki. Dyscyplina ta obejmuje swoim zainteresowaniem także działalność podmiotów kształtujących międzynarodową politykę ekonomiczną, takich jak: Bank Światowy, Międzynarodowy Fundusz Walutowy, Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Światowa Organizacja Handlu. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.
Strategiczne zarządzanie operacjami
Program modułu obejmuje problemy związane ze sprawnym, a zarazem skutecznym kierowaniem działalnością operacyjną przedsiębiorstwa. Omawiane są techniki i metody ułatwiające diagnozowanie organizacji i przystosowanie jej do ciągłych zmian zachodzących zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji. Kluczowym pojęciem modułu jest strategia operacyjna. Tematyka zajęć koncentruje się wokół wzajemnych związków działalności operacyjnej i zarządzania strategicznego.
English in Management Context
Moduł ten pozwala studentom osiągnąć zaawansowany poziom biegłości w posługiwaniu się językiem angielskim w życiu zawodowym. Po jego zaliczeniu studenci powinni umieć zastosować swoją wiedzę lingwistyczną i biznesową w różnych sytuacjach w zarządzaniu.
Przekazywane kompetencje i umiejętności to:
Strategie przedsiębiorstw
Program modułu obejmuje przegląd teorii dotyczących strategii przedsiębiorstw. Jest on ukierunkowany na tworzenie racjonalnego modelu strategii, mającego zastosowanie w praktyce organizacji. Celem modułu jest podsumowanie wiedzy związanej z zarządzaniem strategicznym i równoczesne przygotowanie do właściwego ujęcia zagadnień strategicznych w pracach dyplomowych.
Finanse strategiczne
Moduł koncentruje się na zagadnieniach strategicznych, związanych z finansowymi konsekwencjami funkcjonowania organizacji. Pierwsza część zajęć obejmuje analizy przypadków ze styku przedsiębiorstwo- otoczenie, stanowiąc punkt wyjścia do dyskusji. Druga część zajęć przeznaczona jest na analizę systemu zarządzania finansami w przedsiębiorstwach, w których studenci pracują bądź o których piszą pracę dyplomową. Prowadzący zajęcia pełni rolę moderatora dyskusji, a nie wykładowcy. Taka dyskusja ma ogromne znaczenie praktyczne: żaden podręcznik nie pokazuje równie dobitnie, jak różnorodne formy może przybierać w praktyce zarządzanie finansami.
Marketing strategiczny
Wiedza przekazywana w ramach tego modułu ma podstawowe znaczenie dla osiągnięcia przez firmę sukcesu rynkowego. Ukazuje marketing strategiczny jako proces, służący ciągłemu poszukiwaniu przewagi strategicznej. Moduł przedstawia istotę marketingu strategicznego i jego rolę w szybko zmieniającym się, konkurencyjnym środowisku.
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
Moduł obejmuje kluczowe zagadnienia funkcjonowania organizacji w dynamicznym otoczeniu. W centrum zainteresowań leży tworzenie strategii wpływających na osiągnięcie elastyczności organizacji i jej skuteczne reagowanie na zmiany.
Dysertacja
Moduł stanowi ukoronowanie całego programu studiów. Daje studentom możliwość podjęcia oryginalnej pracy badawczej, wymagającej nie tylko niezależnego myślenia i przeprowadzania badań, lecz także zastosowania wiedzy zdobytej w trakcie studiów.
Dysertacja musi dotyczyć problemów o znaczeniu strategicznym i spełniać wszystkie wymagania stawiane pracom akademickim na poziomie magisterskim. Zarazem powinna być opracowaniem, w którym, oprócz analizy problemów koncepcyjnych i teoretycznych, dokonuje się oceny ich skutków dla praktyki menedżerskiej, a także formułuje konkretne zalecenia praktyczne.
Inne informacje związane z mba - master of business administration
Master of Business Administration
Centrum: IU International University of Applied Sciences
Więcej informacjiCentrum: WSHiFM- Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych im. Fryderyka Skarbka
Więcej informacjiCentrum: WSHiFM- Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych im. Fryderyka Skarbka
Więcej informacjiCanadian Executive Master of Business Administration (CEMBA)
Centrum: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Więcej informacjiWarsaw Executive Master of Business Administration (WEMBA)
Centrum: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Więcej informacjiSTUDIA PODYPLOMOWE METODY I TECHNIKI MENEDŻERSKIE – PRE-MBA
Centrum: SGGW Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Executive Master of Business Administration (EMBA)
Centrum: PW - Politechnika Warszawska
Więcej informacji