Cele
Podstawowym celem kształcenia na kierunku informatyka jest przekazanie studentowi wiedzy niezbędnej do podjęcia pracy w zawodzie informatyka. Dobre przygotowanie absolwenta umożliwi mu działalność informatyczną o różnych profilach, zarówno jako programisty, jak i administratora sieci komputerowych. Przedmioty umieszczone w programie studiów pozwalają również na zdobycie umiejętności projektowania systemów informacyjnych, kierowania realizacją projektów programistycznych oraz pełnienie funkcji menedżera, zajmującego się zarządzaniem pracą w firmie informatycznej. Informatyka jest nauką rozwijającą się bardzo dynamicznie. Inżynier informatyk po zakończeniu akademickiej edukacji jest zmuszony do ciągłej aktualizacji i poszerzania posiadanej wiedzy. Wiadomości przekazywane studentom podczas wykładów są ukierunkowane przede wszystkim na zrozumienie głównych koncepcji i trendów związanych z dana dziedziną i w ten sposób na zbudowanie podstaw do szybkiego przyswajania konkretnej wiedzy na temat nowych narzędzi czy systemów pojawiających się na rynku. Jednym z głównych celów stawianych procesowi edukacji jest przygotowanie przyszłych absolwentów do łatwej adaptacji nowych narzędzi i środowisk pracy. Opracowany program ma za zadanie zapoznać studentów nie tylko z nowościami informatycznymi, ale też wykształcić u nich praktyczne umiejętności samodzielnego rozwijania problemów. W programie studiów wiele miejsca poświęcono zarówno tym dziedzinom informatyki, które obecnie dominują w praktyce (np. bazy danych, sieci komputerowe), jak i tym, których zastosowania dopiero się rozwijają (np. systemy równoległe). Znaczną uwagę poświęcono zrozumieniu podstaw i rozwijaniu umiejętności związanych z programowaniem (np. inżynieria oprogramowania). W zakresie metodyki wytwarzania oprogramowania zdecydowany nacisk położono na podejście obiektowe. Przyjęto założenie, że absolwent powinien być przygotowany, nie tylko do pełnienia roli członka zespołu projektowego, czy administratora sieci komputerowej, zdolnego do samodzielnego rozwiązywania problemów (np. budowa modułu programowego), ale również do pełnienia funkcji menedżera firmy informatycznej. Nabyte podczas studiów wiadomości powinny umożliwić absolwentowi uzyskanie pracy w zmieniających się warunkach gospodarki, nastawionej na rozwój i dopasowanie się do potrzeb wyrażanych przez klientów oraz przygotowanie do nadążania za dynamicznie zmieniającym się rynkiem technologii informatycznej.