Cele
Celem specjalizacji Stosowana Psychologia Społeczna jest przekazanie studentom nie tyle teoretycznej, co praktycznej wiedzy z zakresu socjologii, psychologii i zarządzania zespołami ludzkimi. Oferowane są zajęcia, które umożliwiają poznanie mechanizmów funkcjonowania jednostki i grup w społeczeństwie i grupach społecznych. Studenci mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy m.in. w takich dziedzinach jak: psychologia polityczna, zarządzanie i kierowanie, psychologia reklamy, negocjacje, przywództwo, psychologia konfliktów, public relations, polityka społeczna, umiejętności trenerskie.
Szczegółowe informacje
Studia II Stopnia
Kierunek-Socjologia
Specjalność-Stosowana Psychologia Społeczna
Przedmioty specjalizacji*
• Socjologia organizacji
• Socjologia kultury
• Polityka społeczna
• Psychologia stosowana
• Psychologia polityczna
• Psychologia międzykulturowa
• Tożsamość społeczna i stereotypy
• Kultura i zachowania konsumenckie
• Seminarium magisterskie – 3 semestry
• Język obcy (2 semestry) do wyboru: j. angielski, j. niemiecki; j. francuski; j. rosyjski; j. hiszpański (grupy lektoratów na studiach stacjonarnych)
Przedmioty podstawowe kierunkowe (obowiązkowe dla studentów z tytułem licencjata innym niż uzyskany w Collegium Civitas na kierunku Socjologia)
• Wstęp do socjologii
• Wprowadzenie do metod badań społecznych
• Metody ilościowe badań społecznych
• Metody jakościowe badań społecznych
• Klasyczne teorie socjologiczne
• Współczesne teorie socjologiczne
• Wstęp do statystyki
• Statystyka dla socjologów
• Psychologia społeczna
• Współczesna psychologia społeczna
Socjologia: przedmioty fakultatywne zalecane
• Socjologia ekonomiczna
• Socjologiczne i psychologiczne aspekty konfliktu
• Psychologia przywództwa: techniki autoprezentacji, elementy psychotechniki
• Kultura i zarządzanie międzykulturowe
• Psychologia i zarządzanie reklamą
• Podstawy marketingu. Badania marketingowe
• Public Relations
• Techniki negocjacyjne
• Metody indywidualnego i grupowego treningu w organizacji
• Techniki lobbingu
• Zarządzanie zasobami ludzkimi
• Kulturowe zróżnicowanie społeczeństwa polskiego
• Tradycja kultury alternatywnej w Polsce
• Społeczeństwo informacyjne
• Media a społeczeństwo
• Literatura i media
• Komunikacja polityczna
• Idee współczesne
• Podstawy prawne ładu medialnego w Polsce
• Historia mediów – polityka, kultura, ludzie
• Propaganda, indoktrynacja, manipulacja
• Propaganda i indoktrynacja w państwach
totalitarnych XX wieku
Zdobyte umiejętności
* organizacja i kierowanie zespołem
* wykorzystywanie technik komunikacji interpersonalnej
* rozwiązywanie konfliktów, negocjacje
* znajomość i zdolność zastosowania zagadnień związanych z Human Resources
* znajomość i zdolność zastosowania narzędzi związanych z Public Relations
* stymulowanie rozwoju zawodowego, coaching
Perspektywy zatrudnienia
* struktury administracji publicznej (na szczeblu rządowym, samorządowym, centralnym i lokalnym), organizacje pozarządowe
* instytucje gospodarcze (trenerzy, doradztwo do spraw wizerunku, badań marketingowych i rynku, reklamy, działów personalnych i informacyjnych)
* firmy konsultingowe
* działy informacji i komunikacji
* działy personalne
* agencje reklamowe
* agencje Public Relations
* ośrodki badań opinii społecznej i rynku
* agencje doradztwa personalnego
* agencje headhunterskie
* agencje zatrudnienia