Szczegółowe informacje
Studia II Stopnia
Wydział Ekonomiczno-Społeczny
Finansowanie Sportu i Turystyki
1.Marketing turystyki i terytorialny
2.Teoria sportu i motoryczności człowieka
3.Marketing w sporcie
4.Zarządzanie w sporcie
5.Zarządzanie w turystyce
6.Finansowanie i zarządzanie infrastrukturą sportową, turystyczną i rekreacyjną
7.Ekonomia sportu i turystyki
8.Finansowanie sportu i turystyki
9.Prawne aspekty sportu i turystyki
10.Organizacja turystyki sportowej
11.Ubezpieczenia w sporcie i turystyce
12.Psychologia w sporcie i turystyce
13.Seminarium magisterskie
Idea specjalności:
Rozwój społeczeństwa wpływa na sposób postrzegania sprawności fizycznej. Zarówno dla rządu, jak i samorządów lokalnych, sprawność fizyczna społeczeństwa jest jednym z warunków poprawy zdrowia ludności i poziomu ich życia. Dla obywateli sprawność fizyczna staje się zarówno miarą jakości ich życia, jak i atutem w pracy zawodowej. Kluby, działacze i sami sportowcy inwestują w sprawność fizyczną oczekując odpowiedniej stopy zysku w przyszłości z uprawiania sportu wyczynowego. Dla reklamodawców wyniki osiąganie przez sportowców przekładają się na oddziaływanie marketingowe produktów. Finansiści traktują inwestycje w sportowców jako aktywa alternatywne. Przedsiębiorcy dostarczają produkty i usługi dla konsumentów dbających o swoją sprawność fizyczną. Sport, turystyka i rekreacja w niedługim czasie staną się jednym z podstawowych dóbr konsumpcyjnych. Jak wskazują najnowsze badania, około jedna trzecia badanych stawia sport na pierwszym miejscu jako swoje hobby, a blisko połowa deklaruje prowadzenie aktywnego stylu życia. Te rynki potrzebują specjalistów. Uczelnie sportowe kształcą sportowców, trenerów, rehabilitantów, etc. Jednak potrzeba także specjalistów, którzy sport i rekreację będą postrzegali w kategoriach finansowych, tj. będą potrafili zarządzać powierzonymi funduszami tak, aby osiągnięty efekt był maksymalny.
Studia umożliwiają studentom, których plany zawodowe związane są ze sportem, turystyką i rekreacją, zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z problematyką biznesu i procesem podejmowania decyzji finansowych.
Studia na specjalności Finansowanie Sportu i Turystyki adresowane są do:
* osób, które ukończyły studia na poziomie licencjackim na kierunkach turystyka, sport, rekreacja i zastanawiają się nad dalszym kształceniem w tej dziedzinie, rozszerzonej o aspekty finansowe;
* sportowców, którzy po skończeniu kariery zawodowej chcą prowadzić działalność gospodarczą związaną ze sportem;
* działaczy, menedżerów i organizatorów sportowych, którzy chcą uzupełnić swoje wykształcenie z finansów i zarządzania.
Przykładowe przedmioty: zarządzanie projektami, teoria sportu i motoryczności człowieka, zarządzanie w sporcie i turystyce, finansowanie i zarządzanie infrastrukturą sportową, turystyczną i rekreacyjną.
Specjalność ta realizowana jest jednostopniowo, wyłącznie jako uzupełniające studia magisterskie (USM). Od studentów USM nie jest wymagana zaawansowana znajomości finansów i zarządzania. Program studiów skonstruowany jest tak, aby wyrównać różnice w wykształceniu studentów w przedmiotach ekonomicznych i skupić się na ich zastosowaniach w zarządzaniu i finansowaniu sportu i rekreacji. Studenci i absolwenci naszej Uczelni mogą nieodpłatnie skorzystać z kursów e-learningowych dostępnych na naszej platformie e-learningowej.