KIM MOŻESZ BYĆ PO STUDIACH?
- specjalistą w instytucjach administracji różnych szczebli, w szkolnictwie, służbie zdrowia, usługach społecznych, w organizacjach pozarządowych
- specjalistą zatrudnionym: w firmach badawczych, doradczych i szkoleniowych, w tym w agencjach badań marketingowych i agencjach doradztwa personalnego, w instytutach badania opinii publicznej, w agencjach reklamowych, agencjach public relations i domach mediowych, w działach marketingu lub w działach zarządzania zasobami ludzkimi firm prywatnych i państwowych
- badaczem życia społecznego we wszystkich jego wymiarach, w szczególności ekonomicznym, politycznym czy psychologicznym
CO ZYSKUJESZ NA STUDIACH?
- kompetencje niezbędne do pełnienia specjalistycznych funkcji o charakterze analitycznym, koncepcyjnym, doradczo-eksperckim
- umiejętności w zakresie zbierania i przetwarzania informacji
- umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej
- umiejętność samodzielnego projektowania, przygotowania i prowadzenia badań socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, politycznych czy psychologicznych
REALIZOWANE PRZEDMIOTY - STUDIA DRUGIEGO STOPNIA
- Procesy cywilizacyjne i zróżnicowanie kulturowe współczesnego świata
- Filozofia
- Logika
- Metodologia nauk społecznych
- Zaawansowane techniki komputerowej analizy danych
- Procedury badań ewaluacyjnych
- Zróżnicowanie społeczne
- Globalne procesy społeczne
- Zarządzanie w warunkach niepewności
- Metody badań jakościowych
- Metody badań ilościowych
- Kryzysy i zarządzanie kryzysowe
- Socjologia przedsiębiorczości
- Psychologia podejmowania decyzji
PRZEDMIOTY SPECJALISTYCZNE DO WYBORU
Przedmioty specjalistyczne do wyboru obejmują proponowane w danym roku seminaria badawcze, wykłady i konwersatoria specjalistyczne. W czasie studiów student wybiera jedno seminarium badawcze (realizowane w II i III semestrze), wykład do wyboru (po jednym w II,III i IV semestrze) oraz konwersatorium specjalistyczne (po jednym w I,II,III i IV semestrze).
SEMINARIA BADAWCZE
- Ekologia zbiorowości terytorialnych
- Instytucje życia codziennego
- Kryzysy organizacyjne i zarządzanie nimi
- Kulturowe wymiary komunikowania: antropologia współczesnych organizacji
- Polityka społeczna: teoria i zastosowania
- Teoretyczne i metodologiczne aspekty reprezentatywnych badań porównawczych
- Zarządzanie informacją i komunikacja społeczna
WYKŁADY
- Gospodarstwa domowe: kultura i ekonomia
- Gospodarka nieformalna i korupcja
- Komunikacja w organizacji
- Sektor publiczny i problemy społeczne
- Socjologia edukacji
- Socjologia: gender studies
- Socjologia kultury
- Socjologia polityki
- Socjologia pracy
- Socjologia prawa i moralności
- Socjologia przestrzeni lokalnej
- Społeczeństwo informacyjne
- Społeczeństwo obywatelskie i organizacje pozarządowe
KONWERSATORIA SPECJALISTYCZNE
- Antropologia życia codziennego
- Demokracja lokalna
- Dobre państwo
- Komunikacja interpersonalna
- Metody i techniki badań socjologicznych
- Modernizacja
- Nowa socjologia instytucjonalna
- Stratyfikacja społeczna
- Transformacja systemowa i wyzwania globalizacji
- Trwały rozwój i społeczeństwo
- Zaawansowane techniki i analizy danych
- Zarządzanie gospodarcze
- Zastosowanie pakietu SPSS – statystyczne wnioskowania w socjologii
STUDIA KOŃCZĄ SIĘ OBRONĄ PRACY MAGISTERSKIEJ.
NAUKĘ MOŻNA KONTYNUOWAĆ NA STUDIACH DOKTORANCKICH.