Cele
Celem tej specjalności jest wykształcenie dysponujących szeroką merytoryczną i praktyczną wiedzą specjalistów posiadających umiejętność kreowania, prowadzenia i prezentacji badań społecznych. Potrafiących w sposób samodzielny i analityczny podejść do rzeczywistości społecznej. Studia na tej specjalności mają wyposażyć studentów w wiedzę z zakresu socjologii współczesnej, wzbogacone o specjalizacyjne elementy z psychologii społecznej, filozofii oraz innych pokrewnych dyscyplin z grona nauk społecznych. Szczególny nacisk położony został na najnowsze trendy w teoriach komunikowania społecznego, problemy wynikające z komunikacji miedzykulturowej i etnicznej, zasady komunikowania publicznego, politycznego oraz zagadnienia socjologiczne związane ściślej ze środkami masowego przekazu (prasa, radio, telewizja).
Szczegółowe informacje
Socjologia Mediów
Perspektywy zawodowe
Absolwenci (magsitrzy) GWSH specjalności Socjologia Mediów są merytorycznie i praktycznie przygotowani do pracy w pionach marketingowych, prowadzenia działań typu public realtions oraz pracy w niszowych obszarach rynku mediów, gdzie poszukiwani są, interdyscyplinarnie wykształceni specjaliści z zakresu szeroko rozumianych mediów i komuniakcji społecznych. Przykładowymi stanowiskami pracy, na których absolwenci GWSH specjalności Socjologia Mediów mogą podjąć zatrudnienie, są: specjalista ds. komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, doradca ds. komunikacji międzykulturowej, specjalista kreowania wizerunku firmy. specjalista ds. reklamy prasowej, radiowej lub telewizyjnej.
Przedmioty kształcenia ogólnego, podstawowe i kierunkowe - wspólne dla wszystkich specjalności na kierunku Socjologia (studia II stopnia, niestacjonarne)
* Filozofia
* Logika
* Globalne procesy społeczne
* Socjologia zmiany społecznej
* Laboratorium socjologiczne
* Socjologia rodziny
* Psychologia pracy i zarządzania
* Metodologia nauk społecznych
* Procedury badań ewaluacyjnych
* Zaawansowane techniki komputerowej analizy danych
* Socjologia polityki
* Polska myśl socjologiczna
* Socjologia edukacji i wychowania
* Trening asertywności
* Zajęcia rekreacyjno-sportowe (fakultet)
Przedmioty specjalnościowe i specjalizacyjne - wykładane w ramach specjalności Socjologia Mediów (studia II stopnia, niestacjonarne)
* Warsztaty dziennikarskie (prasa, radio, telewizja, internet)
* Kultura masowa - wybrane aspekty
* Psychologia środowiskowa
* Metody badań medioznawczych
* Współczesne systemy medialne
* Przedmioty specjalnościowe do wyboru
* Język obcy specjalizacyjny (angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, wloski lub rosyjski) - fakultet
* Proseminarium
* Seminarium magisterskie