Szczegóły Studia II Stopnia - Pedagogika Szkolna i Opiekuńcza - Zaoczne - Lublin - Lubelskie
-
Cele
Ważnym elementem toku studiów jest właściwa realizacja bloku przedmiotów związanych ze specjalnością, które umożliwią absolwentom dysponowanie wiedzą dotyczącą właściwego diagnozowania (tak potrzeb opiekuńczo-wychowawczych, jak i sytuacji społecznych), poprawnego rozwiązywania problemów wychowawczych i społecznych, nowatorstwa pedagogicznego w placówkach oświatowych, właściwej realizacji zajęć wychowawczych i opiekuńczych. Pozwoli na to wiedza z zakresu takich przedmiotów jak: psychologia rodziny, pedagogika rodziny z metodyką, współczesne problemy pedagogiki opiekuńczej, terapia pedagogiczna, metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej, praca socjalna, projektowanie programów w zakresie opieki nad dzieckiem, innowacje pedagogiczne, europejskie programy edukacyjne i inne.
-
Profil słuchacza / wymogi
Warunki przyjęcia na studia:# Złożenie świadectwa dojrzałości (oryginał lub odpis)# Złożenie dyplomu ukończenia szkoły wyższej# Złożenie suplementu lub indeksu ze szkoły wyższej # Dostarczenie czterech fotografii legitymacyjnych# Wypełnienie kwestionariusza osobowego# Popisanie umowy o warunkach odpłatności# Dostarczenie orzeczenia lekarskiego o zdolności do podjęcia nauki# Wniesienie opłaty wpisowej (opłata wpisowa nie podlega zwrotowi)# Kserokopia dowodu osobistego
-
Tutuł uzyskany
Magister
-
Szczegółowe informacje
Studia II Stopnia (magisterskie, uzupełniające): Pedagogika Szkolna i Opiekuńcza
Uczestnictwo w zajęciach o charakterze warsztatowym pozwala na zapoznanie absolwentów z zasadami komunikacji społecznej, innowacyjnymi metodami rozwiązywania problemów ludzkich, np. poprzez dramy i treningi interpersonalne.
Absolwent pedagogiki opiekuńczej i pracy socjalnej będzie posiadał następujące kompetencje:
* szeroką wiedzę teoretyczną umożliwiającą właściwą interpretację zjawisk społecznych i sytuacji wychowawczych;
* umiejętność stawiania diagnoz i konstruowania prognoz dotyczących jednostek, grup, społeczności;
* umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów dzieci, młodzieży i dorosłych;
* umiejętność właściwego nawiązywania kontaktu będącego podstawą pracy z drugim człowiekiem;
* umiejętność prowadzenia zajęć o charakterze pozalekcyjnym i pozaszkolnym z zastosowaniem różnorodnych metod i technik pracy;
* umiejętność współpracy z instytucjami środowiska lokalnego;
* predyspozycje do podejmowania samokształcenia i doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności.
Absolwent pedagogiki szkolnej i opiekuńczej to osoba kreatywna, innowacyjna, zdolna do podejmowania i rozwiązywania trudnych problemów jednostkowych i zbiorowych, ciągle doskonaląca siebie i techniki swojej pracy, ale jednocześnie posiadająca szeroką wiedzę pedagogiczną, psychologiczną, społeczną i specjalistyczną.
Absolwent posiada kwalifikacje i uprawnienia do podejmowania pracy:
* w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (domach dziecka, pogotowiach opiekuńczo-wychowawczych, internatach, świetlicach, ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych);
* w szkole w charakterze pedagoga szkolnego, wychowawcy świetlicy;
* w placówkach diagnostycznych;
* w poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
* w centrum pomocy rodzinie.
Program studiów:
Przedmioty ogólne
1. Etyka
2. Metodologia badań pedagogicznych
3. Antropologia kulturowa
4. Metody statystyczne w badaniach pedagogicznych
5. Przedmiot do wyboru
Przedmioty podstawowe
1. Socjologia w edukacji
2. Współczesne kierunki pedagogiczne
3. Komunikacja i trening interpersonalny
Przedmioty kierunkowe
1. Pedeutologia
2. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
3. Elementy socjoterapii
4. Marketing w systemie edukacji
Przedmioty specjalnościowe dla „Pedagogiki szkolnej i opiekuńczej”
1. Psychologia rodziny
2. Patologie społeczne
3. Metodyka pracy z rodziną
4. Logopedia
5. Współczesne problemy pedagogiki opiekuńczej
6. Terapia pedagogiczna
7. Projektowanie programów w zakresie opieki nad dzieckiem
8. Europejskie programy edukacyjne
9. Podstawy nowatorstwa pedagogicznego
10. Prawodawstwo opiekuńcze
Seminarium dyplomowe