Szczegółowe informacje
Charakterystyka
W nowoczesnych koncepcjach zarządzania strategicznego kształtowanie korzystnego wizerunku przedsiębiorstwa lub instytucji oraz budowanie właściwych relacji z otoczeniem odgrywa coraz większą rolę. Wizerunek firmy ukształtowany w oczach klientów jest bowiem jedyną gwarancją sukcesu firmy oraz jej przewagi konkurencyjnej na dynamicznym rynku usług. Profesjonalne działy zajmujące się komunikacją społeczną oraz public relations to obecnie nie tylko cecha właściwa agencjom PR lub firmom marketingowym; standardem stało się powoływanie komórek zajmujących się komunikacją społeczną i PR w urzędach administracji centralnej i samorządowej, bankach, przedsiębiorstwach wszystkich branż, szkołach wyższych oraz wielu innych instytucjach. To otwiera przed absolwentami szerokie perspektywy zawodowe oraz możliwości szybkiego awansu.
Program przygotowuje studentów do profesjonalnego budowania strategii komunikacyjnych w firmach, zarządzania kampaniami informacyjnymi, uczy jak z sukcesem rozwiązywać komunikacyjne sytuacje kryzysowe, analizować dane informacyjne pochodzące z zewnątrz. Jednym słowem jak skutecznie kształtować pozytywny wizerunek firmy i dobre relacje z otoczeniem. Oprócz wiedzy z zakresu komunikacji i PR, absolwenci opanują wiadomości z zakresu psychologii społecznej, psychologii komunikacji, zasad zarządzania informacją, technik promocji, prezentacji i autoprezentacji, zasad konstruowania informacji kierowanej do mediów oraz najważniejszych zasad współpracy z opiniotwórczymi mediami.
Perspektywy zawodowe
Absolwenci znajdą zatrudnienie w agencjach public relations, agencjach reklamowych, urzędach centralnych, działach komunikacji społecznej i public relations przedsiębiorstw różnych branż, administracji publicznej, bankach, organizacjach społecznych, partiach politycznych, a także na atrakcyjnych stanowiskach jako rzecznicy prasowi, specjaliści ds. kontaktów z mediami, dziennikarze, specjaliści ds. promocji i prezentacji.
Program nauczania
Przedmioty specjalnościowe
- sztuka negocjacji
- nauki o komunikowaniu
- komunikowanie społeczne
- public relations
- trening komunikacji interpersonalnej
- techniki manipulacji społecznej
- media masowe
- opinia publiczna
Informacje dodatkowe
Studia z zakresu Komunikacji społecznej i PR prowadzone są w ramach kierunku studiów "zarządzanie". Studia prowadzone są w systemie dziennym, wieczorowym i zaocznym.
2-letnie uzupełniające studia magisterskie na kierunku "zarządzanie" skierowane są do osób posiadających tytuł licencjata dowolnego kierunku studiów lub tytuł równoważny dowolnej uczelni.