Szczegółowe informacje
Filologia Angielska- Nauczyciel Języka Obcego
Zainteresowanym studentom uczelnia umożliwia zdobycie specjalizacji w zakresie nauczania języka dzieci, również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Absolwent posiada również gruntowną i wszechstronną wiedzę z zakresu wybranej specjalności: językoznawstwa lub literaturoznawstwa. Potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy zawodowe i wydawać opinie w zakresie uzyskanych kompetencji na podstawie niekompletnych lub ograniczonych informacji z zachowaniem zasad etycznych, prawnych i ekonomicznych. Potrafi porozumiewać się w sprawach zawodowych zarówno ze specjalistami, jak i niespecjalistami. Potrafi organizować pracę grupową. Absolwenta charakteryzuje postawa otwartości wobec innych języków i kultur, a także świadomość różnorodności językowej. Przygotowany jest do pracy w wydawnictwach, w redakcjach czasopism, w środkach masowego przekazu, w instytucjach kulturalnych i badawczych oraz w sektorze usług wymagających zaawansowanej znajomości języków i kultur.
Studenci studiów stacjonarnych mają możliwość uczestnictwa w intensywnych zajęciach z II języka obcego na wybranym poziomie zaawansowania.
Organizując proces kształcenia dostosowujemy się do ogólnoświatowych tendencji edukacyjnych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - e-learning (część zajęć realizowana jest z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość), tak aby absolwent, oprócz wiedzy filologicznej czy pedagogicznej, nabył również kompetencje z zakresu praktycznego wykorzystania technologii informatycznych i nowoczesnych technik kształcenia. Działaniom tym przyświeca przekonanie, iż nowatorska formuła edukacji przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności absolwenta na rynku pracy oraz wyposaży go w kompetencje elastycznego kierowania rozwojem własnym, tak cenione we współczesnym świecie.
Ramowy plan specjalizacji
PNJO (Praktyczna Nauka Języka Obcego) - konwersacje, rozumienie tekstu pisanego i mówionego, Koncepcje filozoficzne człowieka, Wybrane zagadnienia z teorii/historii literatury, Językoznawstwo historyczne, Językoznawstwo kontrastywne, Wykłady monograficzne, Dydaktyka szczegółowa języka obcego, Nowoczesne tendencje w dydaktyce nauczania języka obcego.