Szczegółowe informacje
Studia I Stopnia
Kierunek-Stosunki Międzynarodowe
Specjalność- Publicystyka Międzynarodowa
Program studiów obejmuje przedmioty humanistyczne niezbędne dla kształtowania osobowości i wiedzy dziennikarza oraz bloki przedmiotów kierunkowych i kształcenia specjalistycznego.
Specjalność Publicystyka Międzynarodowa obejmuje między innymi:
* współczesne systemy polityczne,
* organizacje międzynarodowe,
* geografię polityczną i gospodarczą,
* dziedzictwo kulturowe,
* wstęp do prawoznawstwa z elementami prawa konstytucyjnego,
* integrację europejską,
* prawo międzynarodowe publiczne,
* seminarium warsztatowe.
Wykładowcami są wybitni teoretycy i praktycy funkcjonujący w mediach prasowych i audiowizualnych. Już na I roku seminaria warsztatowe wprowadzą studentów w tajniki zawodu dziennikarskiego. W toku studiów przewidziane są praktyki w Telewizji Polskiej S.A., stacjach radiowych i znaczących tytułach prasowych.
Absolwenci specjalności publicystyka międzynarodowa będą mogli poszczycić się wiedzą dotyczącą m. in.:
* uwarunkowań podejmowania decyzji politycznych,
* analizowania i faktów społeczno – politycznych,
* typologii zachowania zbiorowego i metod ich prognozowania.
Nasi absolwenci zyskają ponadto przygotowanie w zakresie:
* znajomości edytorów tekstów,
* redagowania tekstów elektronicznych,
* przeszukiwania i tworzenia baz danych,
* znajomości typografii komputerowej i programów graficznych.
Po za tym program studiów obejmuje: dwa języki obce, podstawy ekonomii i politologii, naukę o komunikowaniu, stylistykę i kulturę języka, retorykę dziennikarską, gatunki dziennikarskie, fotografię w prasie, wiedzę o agencjach prasowych i zasady pracy z serwisem informacyjnym, typologię źródeł informacji dla dziennikarza. Prawo prasowe i podstawy etyki dziennikarskiej, prawo radiofonii i telewizji, prawo autorskie i prawa pokrewne. Metody kształtowania opinii publicznej. Poznanie w praktyce komputera w pracy dziennikarza, reguły pracy dziennikarza w języku obcym. Techniki multimedialne. Studenci redagować będą gazetę internetową oraz tworzyć portale, dokonywać analizy serwisów WWW. Od pierwszego roku prowadzone będą seminaria warsztatowe.
Absolwenci zyskają też dobre kontakty ze środowiskiem polityków, menedżerów i ekonomistów w przedsiębiorstwach i instytucjach.