Szczegółowe informacje
Podstawy teorii zarządzania
W trakcie kursu Podstawy teorii zarządzania studenci zapoznają się z zagadnieniami psychologii konsumenta, będą znali zasady prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych oraz dowiedzą się, jak komunikaty podprogowe wpływają na podejmowanie decyzji. Ponadto zdobędą niezbędną wiedzę dotyczącą zachowań społecznych oraz będą rozumieli zasady rządzące komunikacją między ludźmi. Nauczą się również reguł doboru pracowników tak, aby umiejętnie stworzyć zintegrowany zespół, a dodatkowo będą umieli zastosować w praktyce wiedzę z zakresu przywództwa i kierowania personelem.
Podstawy psychologii
W trakcie kursu Podstawy psychologii studenci zdobędą wiedzę na temat głównych prawidłowości, jakie kierują życiem psychicznym człowieka, zachowań ludzkich, motywów ich działania oraz oddziaływania na zachowanie, emocje i myślenie innych ludzi. Słuchacze kursu poznają także zasady panujące w kontaktach interpersonalnych i grupach społecznych. Dowiedzą się, jak człowiek gromadzi wiedzę o tym, co go otacza, i jak tę wiedzę może wykorzystać w swoim zachowaniu, w jaki sposób pracuje nasz umysł, jak przetwarza informacje.
Psychologiczne metody wywierania wpływu
Psychologiczne metody wywierania wpływu to kurs, dzięki któremu studenci dowiedzą się, z jakimi rodzajami wpływu na swoje zachowanie mają do czynienia w codziennym życiu, jak unikać manipulacji ze strony innych i jak skutecznie wywierać wpływ na otoczenie. Zdobędą niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu rozwiązywania konfliktów w sytuacjach wpływu oraz umiejętność skutecznego stawiania oporu stosowanej na nich manipulacji. Studenci poznają powody zmiany zachowania ludzi wskutek rzeczywistego lub wyimaginowanego wpływu innych osób oraz rolę, jaką odgrywają emocje i uczucia w postawie i zachowaniu człowieka.
Psychologia stosunków wewnątrzgrupowych
Celem kursu Psychologia stosunków wewnątrzgrupowych jest zapoznanie studentów z rodzajami i strukturami grup społecznych oraz procesami, jakie zachodzą między członkami grupy. Student będzie wiedział, jak zachować się w sytuacji polaryzacji grupy, jak podejmować odpowiednie dla grupy decyzje, jak obecność innych wpływa na wykonanie zadania przez poszczególnych członków grupy, a przez to jak skutecznie kierować grupą, by wpłynąć na polepszenie efektywności pracy jej członków. Również w sytuacjach kryzysowych inter- bądź intrapersonalnych będzie umiał zastosować odpowiednie techniki lub strategie, które posłużą mu do zredukowania wrogości między uczestnikami grupy i pomogą rozwiązać zaistniały problem, a w konsekwencji przyczynią się do dalszego rozwoju grupy.
Psychologia reklamy
Psychologia reklamy to kurs, dla tych, którzy chcą poznać, w jaki sposób ludzki umysł przetwarza reklamę, jak wykorzystuje się w niej uczucia i jak wpływa ona na nasze procesy poznawcze. Studenci nauczą się interpretować podprogowe procesy uwagi oraz wpływać na zachowania konsumentów. Dodatkowo w trakcie kursu poznają tajniki skutecznej autoprezentacji, dowiedzą się, jak pozytywnie lub negatywnie reagować w kontaktach interpersonalnych oraz jaka jest rola świadomości i nieświadomości w procesach emocjonalnych.
Psychologia komunikacji
Kurs z psychologii komunikacji ma na celu zapoznanie studentów ze sposobami komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz ich roli w porozumiewaniu się między ludźmi. Każdy student będzie umiał wykorzystać w praktyce mechanizmy podtrzymywania własnej wartości oraz wywierania wpływu społecznego przez kształtowanie własnego wizerunku w oczach innych ludzi.
Budowanie relacji z klientem
Budowanie relacji z klientem to kurs, którego celem jest zaznajomienie studentów z mechanizmami wywierania wpływu na konsumentów. Pozwoli również rozwinąć umiejętności efektywnej prezentacji siebie oraz oddziaływania na postawy i zachowania klientów. Studenci zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą panowania nad własnymi emocjami i skutecznego sposobu radzenia sobie w sytuacjach stresowych i problemowych. Będą umieli w praktyce wykorzystać komunikaty perswazyjne oraz przewidywać zachowania konsumentów.
Metody kształtowania wizerunku
Metody kształtowania wizerunku to kurs, dzięki któremu studenci poznają i opanują umiejętności efektywnej prezentacji siebie oraz oddziaływania na postawę i zachowanie otoczenia. Studenci zdobędą wiedzę, jak w praktyce wykorzystać komunikaty perswazyjne oraz przewidywać zachowanie innych ludzi. Ponadto oprócz wiedzy teoretycznej nabędą zdolność kształtowania i utrzymania pożądanej tożsamości osobistej, poczucia wartości własnej osoby, jak również osiągania korzyści uzależnionych od innych ludzi. Dodatkowo będą umieli panować nad własnymi emocjami i skutecznie radzić sobie w sytuacjach stresowych i problemowych. Kurs ten przygotuje studentów do zastosowania w życiu wiedzy dotyczącej swojej samooceny, sposobów jej podwyższania i unikania pułapki racjonalizacji. Studenci nauczą się również, jak formułować wypowiedzi, by w przyszłości odniosły zamierzony efekt, poznają zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, które mają istotny wpływ na postrzeganie przez otoczenie społeczne.
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Na kursie Z arządzanie zasobami ludzkimi studenci zdobywają usystematyzowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną z dziedziny metod kierowania personelem, diagnozowania oraz analizowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie. Absolwenci będą potrafili efektywnie wykorzystać zdobyte w trakcie kursu doświadczenie w tworzeniu zintegrowanego zespołu i podejmowaniu działań zmierzających do osiągania celów swojej działalności, umacnianiu przewagi nad konkurencją oraz wpływaniu na rozwój i zaspokajanie potrzeb pracowników. Ponadto studenci nabędą umiejętności komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji podczas wystąpień publicznych. Nauczą się, jak w praktyce zastosować wiedzę teoretyczną, by skutecznie zarządzać zarówno zasobami, jak i zachowaniami ludzkimi w przedsiębiorstwach.
Psychologia motywacji
Psychologia motywacji to kurs mający na celu zapoznanie studentów z mechanizmami i motywami, które pobudzają i ukierunkowują nasze zachowania. Słuchacze tego kursu zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną, która pozwoli im umiejętnie wyznaczać ambitne cele, realizować swoje pragnienia znaczących dokonań, opanowania ludzi i idei, a przez to osiągnięcia wysokiego standardu życia. Psychologia motywacji to również kurs dla tych, którzy w przyszłości chcą dobrze i mądrze zarządzać własną firmą, umiejętnie i skutecznie motywować pracowników oraz wpływać na ich efektywną pracę. Kurs ten niezbędny jest także dla osób, które w przyszłym miejscu pracy chcą przeprowadzać badania zachowań pracowników, udzielać porad w tym zakresie oraz pomagać różnorodnym instytucjom w doborze i szkoleniu pracowników. Absolwenci będą posiadać niezbędną wiedzę na temat podnoszenia satysfakcji osób zatrudnionych w firmie, zwiększania wydajności ich pracy oraz planowania produkcji i oceny reakcji konsumentów.
Rozwiązywanie konfliktów
Studenci podczas kursu Rozwiązywanie konfliktów nabywają wiedzę o tym, czym jest konflikt, jakie są rodzaje konfliktów, jakie procesy im towarzyszą oraz o sposobach ich rozwiązywania. Studenci nauczą się diagnozować i analizować sytuacje konfliktowe oraz dobierać odpowiednie strategie ich rozstrzygania. W zależności od tego, jakie są motywy powstania konfliktu, studenci będą umieli dobrać stosowny i najbardziej optymalny styl radzenia sobie z nim niezależnie od źródła i rodzaju.
Negocjacje i mediacje
Kurs Negocjacje i mediacje przygotowuje studentów do skutecznego sposobu radzenia sobie lub innym w sytuacjach konfliktowych i osiągania porozumienia. Studenci podczas zajęć teoretycznych i praktycznych uczą się znajdować rozwiązania, które satysfakcjonowałoby strony konfliktu bez rozstrzygania o racji którejkolwiek ze stron, pomocy skłóconym stronom w osiąganiu celu, który same obrały i zaakceptowały. Będą rozumieli, czym jest konflikt, jakie są rodzaje, procesy towarzyszące konfliktowi oraz sposoby ich rozwiązywania. Ponadto studenci nauczą się diagnozować i analizować sytuacje konfliktowe oraz dobierać odpowiednie strategie ich rozstrzygania.
Podczas zajęć studenci poznają strategie, style i fazy negocjacji oraz nauczą się, jak unikać błędów, które często towarzyszą negocjacjom. Opanują także zasady prowadzenia mediacji niezależnie od rodzaju i źródła konfliktu.