Studia I Stopnia- Pedagogika

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia- Pedagogika - W ciągu tygodnia - Radom - Mazowieckie

  • Cele
    Podstawowym celem kształcenia studentów na kierunku pedagogika jest przygotowanie kadr do prowadzenia działalności oświatowej, organizacyjnej, terapeutyczno - rehabilitacyjnej i socjalnej. Student w trakcie nauki zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu nauk pedagogicznych, w tym m.in.: profilaktyki społecznej i resocjalizacji, pedagogiki specjalnej oraz terapii pedagogicznej, doradztwa zawodowego i pedagogiki pracy, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i pracy socjalnej, zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia umożliwiają organizowanie oraz prowadzenie pracy wychowawczej i dydaktycznej, kierowanie zespołami ludzkimi i placówkami oświatowymi, a także rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów jednostek, grup i społeczności. Student otrzyma wiedzę dotyczącą funkcjonowania publicznych i niepublicznych placówek oświatowych, opiekuńczo – wychowawczych oraz zasad tworzenia i finansowania projektów i programów edukacyjnych. Całość kształcenia uzupełniają obowiązkowe praktyki w instytucjach i placówkach oświatowych.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Propozycja podjęcia studiów licencjackich i inżynierskich w WSH kierowana jest do absolwentów wszelkich typów szkół średnich, szkół pomaturalnych, a także do pracowników firm i instytucji pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe poprzez zdobycie wyższego wykształcenia.
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Studia licencjackie w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się uzyskaniem tytułu licencjata.

    Studia licencjackie obejmują:
    - wykłady
    - ćwiczenia
    - konwersatoria
    - laboratoria komputerowe
    - warsztaty menedżerskie
    - gry decyzyjne i symulacyjne
    - lektoraty języków obcych
    - seminaria podzielone w toku studiów na trzy części:
    I grupa - przedmioty podstawowe i kształcenia ogólnego
    II grupa - przedmioty kierunkowe
    III grupa - przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe.

    Studia prowadzone są w trybach:

    - dziennym (zajęcia od poniedziałku do piątku),
    - zaocznym (zajęcia w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych).

    Nauka języków obcych

    Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu umożliwia studentom naukę sześciu języków obcych:
    - języka angielskiego,
    - języka francuskiego,
    - języka niemieckiego,
    - języka hiszpańskiego,
    - języka włoskiego,
    - języka rosyjskiego.

    W trakcie studiów studenci realizują ok. 600 godzin nauki języków obcych w wymiarze od czterech do sześciu godzin tygodniowo przez sześć semestrów. Studenci studiów dziennych wybierają jeden z oferowanych języków obcych jako język prowadzący i drugi - j język uzupełniający. Studenci studiów niestacjonarnych wybierają jeden język obcy.
    Program nauki języków został tak skonstruowany, aby po jego całkowitym zrealizowaniu student był dobrze przygotowany do przystąpienia do międzynarodowego egzaminu językowego z co najmniej jednego języka.
    Doświadczeni lektorzy umożliwiają każdemu studentowi osiąganie bardzo dobrych wyników, przykładając szczególną wagę do umiejętności porozumiewania się i znajomości specjalistycznego słownictwa. Dla zainteresowanych studentów organizowane są ponadobowiązkowe zajęcia przygotowujące do uzyskania certyfikatu również z drugiego języka obcego.

    Informatyka

    Program nauczania informatyki w semestrach I, II, III w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu został opracowany w oparciu o wymogi egzaminacyjne European Computer Driving Licence (Europejskiego Komputerowego Prawa Jazdy) oraz wymagania stawiane absolwentom wyższych uczelni ekonomicznych w zakresie zastosowań informatyki w zarządzaniu.
    Nazwy i zakres nauczania poszczególnych przedmiotów są zgodne z nazwami i programem poszczególnych modułów ECDL.
    Całkowita przewidywana liczba godzin przeznaczonych na naukę przedmiotów informatycznych w WSH w semestrach I - III wynosi 135 godzin.

    Realizacja programu nauczania informatyki ma za zadanie:
    - wyposażyć studenta w podstawową wiedzę z zakresu informatyki, niezbędną do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym,
    - przygotować studenta do nauki specjalistycznego oprogramowania wykorzystywanego w dziedzinach życia zgodnych z jego specjalnością kształcenia,
    - przygotować studenta do zdania wymaganych egzaminów i uzyskania Europejskiego Komputerowego Prawa Jazdy.

    W semestrach IV, V i VI studenci zapoznają się ze specjalistycznym oprogramowaniem wykorzystywanym w informatycznym wspomaganiu zarządzania instytucji prowadzących działalność zgodną z ich profilem kształcenia. Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu dysponuje nowoczesnymi pracowniami informatycznymi, w których komputery połączone są w sieć lokalną obsługiwaną przez wysokowydajny system Windows 2000. Każde stanowisko ma dostęp do sieci Internet za pośrednictwem szybkiego łącza dostępowego.
    Studenci poza godzinami zajęć mają możliwość bezpłatnego korzystania z pracowni komputerowych i sieci Internet.
    Uczelnia zapewnia także możliwość aktywnego wypoczynku. Studenci pod opieką instruktorów mogą korzystać z obiektów sportowych pływalni i siłowni, a także brać udział w innych zajęciach sportowych.

    Studia na kierunku pedagogika koncentrują się głównie na wiedzy z zakresu:

        * Psychologii
        * Teoretycznych podstaw wychowania
        * Dydaktyki
        * Pedagogiki społecznej
        * Pedagogiki specjalnej
        * Pracy socjalnej
        * Patologii społecznych i resocjalizacji
        * Marketingu usług dydaktycznych, pedagogiki pracy
        * Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej


    Perspektywy zawodowe

    Absolwent kierunku pedagogika przygotowany jest do pracy w szkolnictwie, w placówkach oświatowo - wychowawczych, poradniach specjalistycznych, przedsiębiorstwach, placówkach służby zdrowia, ośrodkach pomocy społecznej i pedagogicznej, sądownictwie. Dyplom potwierdza uzyskanie kwalifikacji umożliwiających zatrudnienie w służbach resocjalizacyjnych (zakłady karne, zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich), instytucjach o charakterze interwencyjnym (policja, ośrodki interwencji kryzysowej, policyjne izby dziecka), opiekuńczym (pogotowia opiekuńcze, ośrodki adopcyjne, świetlice szkolne i środowiskowe, domy opieki) i terapeutycznym (ośrodki terapii zajęciowej, świetlice terapeutyczne). Absolwent może pracować również we wszelkich instytucjach rządowych, pozarządowych i samorządowych zajmujących się edukacją, wychowaniem, profilaktyką społeczną oraz reorientacją zawodową i szkolną, zależnie od wybranej przez siebie specjalności zawodowej.

    Profilaktyka społeczna i resocjalizacja

    * Koncepcja studiów

    Celem studiów jest przygotowanie do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, pracy z młodocianymi i dorosłymi przestępcami, rodzinami dysfunkcyjnymi, osobami uzależnionymi i niedostosowanymi oraz wykluczonymi społecznie. Student nabędzie umiejętności diagnozowania zjawisk patologii społecznej, pozna metody, techniki i środki interwencji socjalnej oraz narzędzia realizacji profilaktyczno – prewencyjnych programów środowiskowych. Otrzyma przygotowanie do bezpośredniej pracy w środowiskach wymagających wsparcia pedagogicznego („pedagodzy ulicy”, kuratorzy). Pozna zasady poradnictwa pedagogicznego i rozwiązania prawne w dziedzinie resocjalizacji. Nabędzie umiejętności nawiązywania, organizowania i podtrzymywania współpracy międzynarodowej z zakresu profilaktyki społecznej i resocjalizacji.

    Studia koncentrują się głównie na wiedzy z zakresu:

        * psychologii społecznej
        * pedagogiki społecznej
        * socjologii wychowania
        * profilaktyki społecznej
        * patologii społecznych
        * nauki o komunikowaniu
        * treningu interpersonalnego i mediacji
        * andragogiki


    Perspektywy zawodowe
    Absolwent będzie przygotowany do pracy w specjalnych ośrodkach szkolno – wychowawczych, ośrodkach terapii i poradniach dla osób uzależnionych, ośrodkach pomocy społecznej i pedagogicznej, służbach resocjalizacyjnych (zakładach karnych, zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich), placówkach opiekuńczych, powiatowych i miejskich centrach pomocy rodzinie, instytucjach o charakterze interwencyjnym (policja, straż miejska, ośrodki interwencji kryzysowej, policyjne izby dziecka), a także w sądownictwie, w charakterze wychowawcy, doradcy, kuratora lub mediatora sądowego. Odpowiednie przygotowanie pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne umożliwi pracę w instytucjach rządowych, pozarządowych i samorządowych zajmujących się profilaktyką społeczną i resocjalizacją.

    Pedagogika specjalna z terapią pedagogiczną

    Koncepcja studiów
    Student tej specjalności otrzyma wiedzę z zakresu edukacji, rehabilitacji, rewalidacji, terapii oraz opieki nad dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: niepełnosprawnymi intelektualnie, sensorycznie, somatycznie, motorycznie, z niepełnosprawnością sprzężoną z autyzmem, przewlekle chorymi, z trudnościami w uczeniu się. Zdobędzie kompetencje pedagogiczne w diagnozowaniu specjalnych potrzeb rewidacyjnych, dydaktycznych i wychowawczych osób niepełnosprawnych. Zapozna się z podstawami surdopedagogiki, tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki. Pozna metody terapii i pracy rewalidacyjnej z dziećmi wymagającymi dodatkowego wsparcia, bez którego nie poradziłyby sobie w przedszkolu i szkole masowej.

    Program studiów opiera się m. in. na następujących zagadnieniach:

        * psychologia rozwojowa i osobowości
        * pedagogika specjalna
        * edukacja zdrowotna
        * metody terapii pedagogicznej
        * diagnostyka pedagogiczna i poradnictwo wychowawcze
        * teoretyczne podstawy wychowania


    Perspektywy zawodowe
    Absolwent może podjąć pracę terapeuty, nauczyciela i wychowawcy w placówkach szkolnictwa specjalnego, specjalnych ośrodkach szkolno – wychowawczych (dla niewidomych, niesłyszących, niepełnosprawnych intelektualnie), domach pomocy społecznej dla osób niepełnosprawnych, placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno – kompensacyjnych i udzielania indywidualnej pomocy dzieciom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, a także pracy w klasach terapeutycznych i integracyjnych.

    Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza i pracy socjalnej

    Koncepcja studiów
    Studia na tej specjalności skierowane są do osób, które chcą profesjonalnie zajmować się opieką nad dziećmi i młodzieżą oraz osobami starszymi, przebywającymi w różnego typu instytucjach opiekuńczych lub potrzebującymi opieki indywidualnej. Student otrzyma przygotowanie z zakresu wspomagania pracy wychowawczej rodziny i szkoły, zapewniania opieki i wychowania dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionym rodziców, wychowawczego wsparcia dla zawodowych rodzin zastępczych, opracowywania i realizacji programów pomocy społecznej, praktycznego działania na rzecz potrzebujących.

    Plan studiów obejmuje takie przedmioty jak:

        * psychologia
        * biomedyczne podstawy rozwoju
        * teoretyczne podstawy wychowania
        * socjologia wychowania
        * pedagogika społeczna
        * diagnostyka pedagogiczna i poradnictwo wychowawcze
        * warsztaty umiejętności wychowawczych
        * praca socjalna
        * gerontologia


    Perspektywy zawodowe
    Absolwent przygotowany jest do pracy poradniach psychologiczno-pedagogicznych, pogotowiach opiekuńczych, domach samotnej matki, ośrodkach adopcyjnych, domach dziecka, ogniskach wychowawczych, internatach, świetlicach szkolnych, świetlicach terapeutycznych i środowiskowych, placówkach opieki zdrowotnej (np. w roli opiekuna na oddziałach dziecięcych szpitali), a nawet w domach kultury i klubach jako animator uczestnictwa w kulturze. Może również podjąć pracę w hospicjach, prewentoriach, sanatoriach, domach pomocy społecznej, schroniskach dla uchodźców lub jako asystent czy opiekun środowiskowy, opiekun osoby niepełnosprawnej, opiekun dziecka, pracownik wszelkich placówek pomocy społecznej. Ukończenie tej specjalności daje duże możliwości odnalezienia się także na unijnym rynku pracy: w ośrodkach wychowawczych i opiekuńczych w całej Europie.

    Doradztwo zawodowe i pedagogika pracy


    Koncepcja studiów
    Specjalność ma na celu przede wszystkim wykształcenie specjalistów w zakresie przeciwdziałania bezrobociu i zwiększeniu aktywności na rynku pracy. Absolwent będzie potrafił organizować działania profilaktyczne w stosunku do osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym poprzez kształcenie ustawiczne i rozwój zawodowy, pozna sposoby mobilizowania i organizowania społeczności lokalnych. Zdobędzie umiejętności badania predyspozycji zawodowych, kształtowania rozwoju zawodowego, planowania kariery, organizowania kursów i szkoleń. Otrzyma przygotowanie w zakresie zawodoznawstwa, pozna zasady komunikacji oraz metody pracy doradcy zawodowego, w tym szkolnego doradcy zawodu, zdobędzie kwalifikacje do prowadzenia orientacji i reorientacji zawodowej i szkolnej.

    Plan studiów obejmuje m. in. przedmioty:

        * nauko o komunikowaniu
        * psychologia
        * andragogika
        * kreowanie postaw przedsiębiorczych
        * negocjacje i mediacje
        * pedagogika pracy
        * metodyka doradztwa zawodowego
        * marketing usług edukacyjnych

    Perspektywy zawodowe
    Absolwent tej specjalności będzie przygotowany do doradcy w instytucjach poradnictwa edukacyjno – zawodowego oraz pośrednictwa pracy: w powiatowych urzędach pracy, szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (szkolny doradca zawodu), poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Może uczestniczyć w pracach zespołów orzekających o stopniu niepełnosprawności oraz doradzać w wyborze zawodu osób niepełnosprawnych. Specjalność daje również możliwość pracy w przedsiębiorstwach (rekrutacja i szkolenie pracowników) oraz instytucjach specjalistycznego poradnictwa. Umożliwia także prowadzenie działalności na własny rachunek w zakresie indywidualnego doradztwa oraz preorientacji zawodowej.
    Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z logopedią

Inne informacje związane z pedagogika

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |