Cele
Po ukończeniu specjalności Marketing i Public Relations absolwenci będą potrafili m.in.: * identyfikować potrzeby klientów, przygotować plan marketingowy i biznesplan, * przeprowadzać badania marketingowe, * zaprojektować skuteczny przekaz reklamowy, * wskazać najlepszą strategię cenową dla produktu, * napisać przemówienie, * przygotować mediaplan, * precyzyjnie udzielać dziennikarzom informacji, * napisać profesjonalną notatkę prasową, * zorganizować konferencję prasową czy briefing, * przygotować kampanię nowego produktu w Internecie. Perspektywy zawodowe Absolwenci tej specjalności w WSB będą przygotowani do pracy w: * działach marketingu przedsiębiorstw, gdzie będą zajmować się przygotowaniem i wdrażaniem strategii marketingowej, planowaniem działań marketingowych, tworzeniem koncepcji promocji i kontaktami z agencjami reklamowymi, * działach Public Relations, gdzie odpowiadać będą za: utrzymywanie kontaktów z prasą, kształtowanie relacji ze społecznością lokalną, kontakty z liderami opinii publicznej, * agencjach reklamowych, w których zajmą się kompleksową obsługą klientów w zakresie opracowania akcji promocyjnych, przygotowania kampanii medialnej, kreatywnego projektowania i produkcji materiałów promocyjnych, * roli rzeczników prasowych w różnych firmach i instytucjach, a także w działach prasowych różnego rodzaju instytucji, * instytutach badawczych, gdzie zajmą się badaniem rynku, zachowań nabywców, przeprowadzaniem badań ilościowych i jakościowych (np. wywiad pogłębiony, Focus Interview Group).