Szczegółowe informacje
Studia inżynierskie
Absolwent studiów inżynierskich, podobnie jak absolwent studiów licencjackich, powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu ogólnych zagadnień informatyki oraz dodatkowo wiedzę i umiejętności techniczne z zakresu systemów informatycznych. Powinien dobrze znać zasady budowy współczesnych komputerów i urządzeń z nimi współpracujących, systemów operacyjnych, sieci komputerowych i baz danych. Powinien posiadać umiejętność programowania komputerów i znać zasady inżynierii oprogramowania w stopniu umożliwiającym efektywną pracę w zespołach programistycznych. Powinien mieć także podstawową wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji, grafiki komputerowej i komunikacji człowiek-komputer. Swoją wiedzę i umiejętności powinien umieć wykorzystać w pracy zawodowej z zachowaniem zasad prawnych i etycznych.
Absolwent studiów pierwszego stopnia powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umieć posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu informatyki. Absolwent powinien być przygotowany do pracy w firmach informatycznych zajmujących się budową, wdrażaniem lub pielęgnacją narzędzi i systemów informatycznych oraz w innych firmach i organizacjach, w których takie narzędzia i systemy są wykorzystywane, a także w szkolnictwie, jeśli ukończy specjalność nauczycielską (zgodnie ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela). Absolwent powinien być przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
kadra dydaktyczna
Oblicze Uczelni, jej prestiż w środowisku oraz wysoką pozycję na rynku usług edukacyjnych kształtuje siła intelektualna zatrudnionej kadry wywodzącej się z wielu renomowanych uczelni wyższych w kraju i z zagranicy.
Studia kierunek Informatyka
sylwetka absolwenta
Absolwent zawodowych studiów informatycznych (otrzymuje tytuł zawodowy inżyniera) powinien wykazać się:
* umiejętnością realizacji i weryfikacji komponentów systemów informatycznych zgodnie z ich specyfikacją
* umiejętnością administrowania średniej wielkości systemami informatycznymi
* umiejętnością praktycznego posługiwania się narzędziami informatycznymi i umiejętnością programowania
* przygotowaniem z zakresu podstaw informatyki umożliwiającym uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej.
Ponadto absolwent studiów kończących się uzyskaniem tytułu zawodowego inżyniera powinien posiadać wiedzę i umiejętności techniczne w zakresie obsługi sprzętu informatycznego i oprogramowania. W zależności od profilu studiów absolwent może znaleźć zatrudnienie jako administrator średniej wielkości systemów komputerowych, programista, operator oraz prowadzący serwis systemów informatycznych.
Studia kierunek Informatyka
standardy nauczania
Grupy przedmiotów i minimalne obciążenia godzinowe
A. PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO 225
B. PRZEDMIOTY PODSTAWOWE 330
C. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE 480
D. PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE 330
Razem: 1.365
Studia kierunek Informatyka
Przedmioty w grupach i minimalne obciążenia godzinowe
A. PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO 225
1. Język angielski 120
2. Przedmioty humanistyczne i społeczne (do wyboru w zależności od zainteresowań studenta) 45
3. Wychowanie fizyczne 60
B. PRZEDMIOTY PODSTAWOWE 330
1. Matematyka 180
- podstawy logiki i teorii mnogości 30
- algebra liniowa z geometrią analityczną 45
- analiza matematyczna 45
- matematyka dyskretna 30
- podstawy metod probabilistycznych 30
2. Przedmioty z nauk ścisłych, przyrodniczych, technicznych lub społeczno-ekonomicznych 90
3. Fizyka 60
C. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE 480
1. Podstawy informatyki 60
- teoretyczne podstawy informatyki 15
- algorytmy i struktury danych 45
2. Oprogramowanie 300
- programowanie 150
- systemy operacyjne 30
- podstawy inżynierii oprogramowania 30
- bazy danych 45
- projekt 45
3. Systemy 60
- architektura komputerów 30
- sieci komputerowe 30
4. Podstawy elektroniki i miernictwa 60
D. PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE
Zależnie od wybranej specjalizacji i specjalności 330
Grafika komputerowa
Grafika komputerowa jest działem informatyki niezbędnym w dzisiejszym świecie do tworzenia materiałów wizualnych, które są przeznaczone do druku, na ekran monitora lub do projekcji kinowych. Wizualizacje można tworzyć od podstaw lub z wykorzystaniem zdjęć, ilustracji zdigitalizowanych za pomocą skanera, aparatu i kamery.
Studia specjalność Grafika komputerowa
Grafika komputerowa oferowana przez Bielską Wyższą Szkołę im. J. Tyszkiewicza jako specjalność: Grafika, Projektowanie i Multimedia gwarantuje zdobycie pracy w takich obszarach jak:
* projektowanie multimedialnych stron WWW oraz prezentacji
* projektowanie materiałów DTP (Desktop Publishing) przeznaczonych do druku
* projektowanie identyfikacji wizualnej marki (logotypy, kolory, typografia, hasła reklamowe)
* wykonywanie fotografii reklamowej oraz katalogowej
* generowanie grafiki 3D jako wizualizacji architektury lub produktów
* generowanie grafiki dla aplikacji, filmu oraz gier komputerowych
* programowanie grafiki 2D i 3D dla narzędzi graficznych i biznesowych oraz rozrywki.
Specjalność Grafika komputerowa w BWS im. J. Tyszkiewicza ma na celu wykształcenie inżynierów, którzy potrafią wykorzystać najnowsze technologie z dziedziny grafiki komputerowej oraz szybko dostosować się do zmian rynkowych. Nasz absolwent zdobędzie umiejętności projektowania graficzego, animacji, grafiki artystycznej na potrzeby Internetu oraz multimediów.
Program specjalności Grafika komputerowa jest realizowany od podstaw (nie wymaga wcześniejszego wykształcenia w tym kierunku) i pozwala studentowi rozwinąć uzdolnienia plastyczne oraz realizować zamierzenia twórcze. Zakres studiów, oprócz nauki obsługi programów do grafiki komputerowej, obejmuje również przedmioty zajmujące się tematyką:
* twórczej narracji
* rysunku odręcznego
* projektowania graficznego
* fotografii i typografii
* komunikacji wizualnej
* animacji komputerowych
* gier komputerowych.
Studia specjalność Grafika komputerowa
Nowoczesne Technologie Grafiki Komputerowej
Studia oferowane przez Bielską Wyższą Szkołę im. J. Tyszkiewicza zapewniają poznanie nowoczesnego oprogramowania na bardzo wysokim poziomie, które wykorzystuje się we współczesnych pracowniach graficznych czy filmowych. Poznawanie takich programów jak CorelDRAW czy Adobe Illustrator ma na celu przygotowanie absolwenta do pracy w drukarniach i studiach reklamowych.
Grafika wykonana w Adobe Photoshop oraz Flash MX 2004 jest wykorzystywana dla projektowania interfejsów oraz dla potrzeb Internetu.
Kształtowanie umiejętność projekowania gier komputerowych, tworzenia animacji do filmów oraz wizualizacji architektonicznych bazuje na wykorzystaniu programów takich jak 3D Studio Max oraz AutoCAD.
Studia specjalność Grafika komputerowa
Kwalifikacje
Absolwent kończący specjalność Grafika komputerowa posiada umiejętności i kwalifikacje poszukiwane na obecnym rynku pracy oraz ma przygotowane portfolio będące potwierdzeniem zdobytej wiedzy i dotychczasowej praktyki.
Studia Grafika komputerowa
Moduł specjalnościowy - Semestr IV
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Metodologia projektu graficznego 30 - 30
2 Budowa formy plastycznej 25 - 25
3 Grafika komputerowa I 45 15 30
Razem 100 15 85
Studia Grafika komputerowa
Moduł specjalnościowy - Semestr V
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Typologia i typografia liter 15 - 15
2 Komputerowe projektowanie graficzne 45 15 30
3 Komunikacja wizualna 25 25 -
4 Twórcza narracja 25 10 15
5 Grafika komputerowa II 65 20 45
6 Fotografika 25 - 25
Razem 200 70 130
Studia Grafika komputerowa
Moduł specjalnościowy - Semestr VI
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Diagramatyka 30 30 -
2 Modelowanie komputerowe 3D 40 - 40
3 Animacja komputerowa 3D 60 - 60
4 Obliczenia inteligentne 30 20 10
5 Aplikacje dynamiczne 35 - 35
Razem 195 50 145
Studia Grafika komputerowa
Moduł specjalnościowy - Semestr VII
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Metody i algorytmy animacji komputerowej 40 20 20
2 Wizja komputerowa 30 - 30
3 Seminarium dyplomowe 50 - 50
Razem 120 20 100