Szczegółowe informacje
Kierunek EDUKACJA TECHNICZNO-INFORMATYCZNA
Programy nauczania na staudiach stacjonarnych (dziennych) i niestacjonarnych (zaocznych) są takie same.
Zajęcia na staudiach niestacjonarnych (zaocznych) odbywają się w formie 10-12 dwudniowych zjazdów (sobota-niedziela) w semestrze.
Drugim kierunkiem prowadzonym na Wydziale Ekologii jest Edukacja Techniczno-Informatyczna. Są to studia I stopnia.
Studia na kierunku Edukacja Techniczno-Informatyczna trwają 7 semestrów. Absolwenci na tym kierunku otrzymują tytuł zawodowy inżyniera.
Kształcenie w ramach interdyscyplinarnego techniczno-humanistycznego kierunku studiów pozwala na połączenie wiedzy z dziedziny techniki oraz informatyki (zwłaszcza komputerowego wspomagania prac inżynierskich, naukowo-badawczych i procesu dydaktycznego) z podstawowym przygotowaniem w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii i zarządzania zasobami ludzkimi w różnych dziedzinach przemysłu, administracji gospodarczej oraz nauce.
Studia na tym kierunku są nasycone dużą liczbą zajęć ćwiczebnych, laboratoryjnych i projektowych. Pozwala to na bardzo praktyczne przygotowanie do zawodu, a także na zdobycie znaczącej wiedzy dotyczącej techniki, ekonomii, organizacji pracy, zarządzania, ergonomii i finansów.
Absolwenci tego kierunku są dobrze przygotowani do zakładania własnych firm oraz do zarządzania dużymi przedsiębiorstwami. Dziki dobremu przygotowaniu w zakresie zagadnień technicznych i ekonomicznych mogą to być przedsiębiorstwa o bardzo różnej działalności gospodarczej. Absolwenci mogą także pracować w administracji centralnej, wojewódzkiej i powiatowej. Mogą zarządzać na różnych szczeblach przedsiębiorstwami państwowymi i prywatnymi. Mogą pracować jako informatycy, kierując i obsługując systemy informatyczne w przedsiębiorstwach i w administracji.
Szczególnie istotnym elementem wykształcenia jest zdobycie wiedzy dotyczącej zarządzania środowiskiem, a więc gospodarowania w ramach zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, stosowanie zarządzania według norm ISO i czystszej produkcji, a także dobrej znajomości aspektów prawnych zarządzania środowiskowego oraz problematyki finansowania przedsięwzięć w zakresie ochrony środowiska. Dotyczy to także tak istotnych problemów jak energia odnawialna, gospodarka odpadowa oraz zasady wykorzystania funduszy Unii Europejskiej Absolwenci mogą podejmować pracę między innymi jako: nauczyciele przedmiotów technicznych i informatycznych w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych raz jako administratorzy i osoby obsługujące szkolne systemy informatyczne, a także programiści tworzący szkolne pomoce dydaktyczne wspomagane komputerowo. Studia I stopnia w specjalności nauczycielskiej są prowadzone w zakresie 2 specjalności nauczycielskiej (głównej i dodatkowej). Wszyscy absolwenci tego kierunku uzyskują specjalność główną "Technika z informatyką". Dodatkowa specjalność nauczycielska podlega wyborowi spośród trzech takich jak:
-Edukacja przyrodnicza,
-Edukacja przedsiębiorczości.
-Edukacja Artystyczna
Absolwenci specjalności Edukacja przyrodnicza mogą pracować jako nauczyciele przedmiotu "Przyroda", a także w służbach gminnych, powiatowych, wojewódzkich i centralnych ochrony środowiska, w parkach narodowych i krajobrazowych i innych placówkach gospodarczych związanych z ochroną środowiska. Absolwenci specjalności Edukacja przedsiębiorczości mogą pracować jako nauczyciele przedmiotów z zakresu przedsiębiorczości, a także w przedsiębiorstwach wdrażających nowoczesne systemy zarządzania środowiskowego, w administracji publicznej i instytucjach finansowych. Mogą także podejmować działalność gospodarczą.
Absolwenci specjalności Edukacja artystyczna będą posiadali wiedzę i umiejętności w zakresie sztuk plastycznych oraz będą przygotowani do podjęcia twórczej pracy zawodowej w ośrodkach i instytucjach kultury. Absolwenci tej specjalności mogą również pracować jako nauczyciele przedmiotów z zakresu plastyki