Studia I Stopnia-Dziennikarstwo

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Collegium Civitas

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia-Dziennikarstwo - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Podstawowym założeniem tej specjalności jest przekazanie praktycznej znajomości dziennikarstwa. Główne przedmioty specjalnościowe prowadzone są w formie warsztatów, dzięki czemu student zna praktyczne zastosowanie narzędzi wykorzystywanych do pracy dziennikarza. W trakcie warsztatów studenci samodzielnie wykonują różnego rodzaju prace dziennikarskie zaczynając od gromadzenia dokumentacji (research) po pisanie tekstów prasowych, scenariuszy telewizyjnych, redagowanie, planowanie numerów gazet, wydań programów czy przygotowywanie reportaży i wywiadów. Studenci odbywają obowiązkowe staże i praktyki zawodowe związane z dziennikarstwem, jak także uczestniczą w spotkaniach z osobowościami dziennikarstwa polskiego i światowego. Program studiów obejmuje również wiedzę teoretyczną z zakresu politologii, prawa, socjologii, ekonomi, psychologii, filozofii, historii.
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Studia I Stopnia
    Kierunek-Politologia
    Specjalność-Dziennikarstwo

    Politologia: przedmioty kierunkowe I stopnia
    • Encyklopedia prawa
    • Wstęp do polityki
    • Wstęp do polityki: hospitacje instytucji politycznych
    • Mikroekonomia
    • Makroekonomia
    • Wstęp do socjologii
    • Propedeutyka filozofii
    • Historia powszechna po 1914 roku
    • Historia powszechna po 1949 roku
    • Historia Polski po 1914 roku
    • Historia Polski po 1945 roku
    • Wprowadzenie do stosunków międzynarodowych
    • Warsztat politologa. Kultura informacyjna i uczenia się
    • Warsztat politologa. Szkoła pisania
    • Historia idei politycznych
    • Nowoczesna myśl polityczna
    • Wprowadzenie do integracji europejskiej
    • Teorie demokracji
    • Demokracja, władza lokalna i samorządowa
    • Kultura polityczna i społeczeństwo obywatelskie
    • Seminarium licencjackie

    Oprócz wiedzy teoretycznej z zakresu historii, prawa, socjologii, stosunków międzynarodowych, absolwenci zdobędą również praktyczne umiejętności z zakresu badań politologicznych, oceny zachowań wyborczych, poprawnej analizy systemów partyjnych i sytuacji politycznej w Polsce i na świecie oraz kultury politycznej.
     
    Przedmioty specjalności
    • Czytelnia prasy
    • Literatura i media
    • Media i społeczeństwo
    • Warsztat prasowy
    • Warsztat telewizyjny
    • Warsztat radiowy
    • Pracownia TV
    • Podstawy prawne ładu medialnego w Polsce
    • Prawo prasowe i autorskie
    • Idee współczesne
    • Historia mediów: polityka, kultura, ludzie
    • Gatunki dziennikarskie: literatura faktu
    • Gatunki dziennikarskie: sprawozdawczość sądowa, dziennikarstwo śledcze
    • Biografia i kariera dziennikarza

    • Język angielski (4 semestry)
    • Drugi język obcy do wyboru: j. angielski, j. niemiecki; j. francuski; j. rosyjski; j. hiszpański (2 semestry), dostępny na trzecim roku studiów

    Zdobyte umiejętności

    * znajomość zasad pisania tekstów prasowych
    * umiejętność gromadzenia informacji (research)
    * umiejętność redagowania artykułów
    * przygotowywanie reportaży
    * znajomość świata mediów
    * znajomość specyfiki pracy dziennikarza w: radiu, telewizji, prasie, Internecie
    * znajomość narzędzi dziennikarskich charakterystycznych dla radia, telewizji, prasy, internatu

     
    Perspektywy zatrudnienia

    * media publiczne i prywatne
    * redakcje dziennikarstwa prasowego:
    redakcyjne,
    informacyjne,
    publicystyczne,
    reportażowe,
    agencyjne,
    fotograficzne,
    lokalne,
    * redakcje dziennikarstwa radiowego:
    informacyjne,
    reportażowe,
    studyjne;
    * redakcje dziennikarstwa telewizyjnego:
    reporterskie,
    lektorsko-prezenterskie,
    reportażu i filmu dokumentalnego,
    technik i realizacji telewizyjnej,
    producenckie,
    researcherskie
    * agencje Public Relations
    * domy mediowie
    * agencje reklamowe
    * portale internetowe
    * instytucje kulturalne i artystyczne


Inne informacje związane z dziennikarstwo publiczne i korporacyjne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |