Szczegółowe informacje
Kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia I stopnia
Wykaz Przedmiotów:
Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
Filozofia
Fotografia w prasie
Gatunki dziennikarskie
Główne nurty w literaturze swiatowej i polskiej XX w.
Historia prasy i mediów w Polsce i na swiecie
Jezyk angielski
Jezyk obcy II
Komputer w pracy dziennikarza
Kształtowanie opinii publicznej
Logika z semiotyka
Media lokalne i srodowiskowe
Metody badan medioznawczych
Miedzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze
Podstawy ekonomii
Podstawy politologii
Polski system polityczny
Praca dziennikarza w j. obcym
Prawo prasowe i etyka dziennikarska, prawo radiofonii i telewizji, prawo autorskie
Przedmiot do wyboru
Psychologia społeczna
Reklama we współczesnym swiecie informacyjnym
Retoryka dziennikarska
Seminaria warsztatowe - wstep do dziennikarstwa prasowego, radiowego, TV
Socjologia
Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
Stylistyka i kultura jezyka
Współczesne media w Polsce i na swiecie wraz z lektoratem prasy krajowej i zagranicznej
Wstep do nauki o komunikowaniu
Wstep do nauki o komunikowaniu
Wychowanie fizyczne
Zródła informacji dla dziennikarza
Seminarium
Specjalności oferowane w ramach kierunku:
DZIENNIKARSTWO
Studia dziennikarskie przygotowują absolwentów do pracy we współczesnych mediach. Program zajęć obejmuje m.in.: przygotowywanie materiałów prasowych, redagowanie serwisów agencyjnych, czasopism i stron internetowych, przygotowywanie audycji radiowych i ich realizacja, wykonywanie telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych, planowanie i opracowywanie materiałów promocyjnych.
W trakcie studiów licencjackich i magisterskich student zdobywa także wiedzę z zakresu podstaw prawa, historii, literatury, filozofii, socjologii, komunikowania masowego i ekonomii.
Duże znaczenie w procesie kształcenia studenta ma również przygotowanie do różnych form współpracy z mediami, agencjami PR i reklamy oraz obowiązkowa praktyka zawodowa.
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I PUBLIC RELATIONS
Specjalizacja przygotowuje fachowców w zakresie komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej w firmie. Jej absolwenci są dobrze przygotowani, aby podjąć pracę jako specjalista ds. public relations rzecznik prasowy, pracownik agencji reklamowych i w innych pokrewnych zawodach.
Absolwenci dysponują szeroką wiedzą z zakresu współpracy sektora publicznego i komercyjnego oraz o metod działania organizacji gospodarczych, społecznych i politycznych.
Ponieważ działania specjalistów od PR są w dużej mierze realizowane za pomocą i pośrednictwem środków masowego przekazu, wyposażamy naszych studentów również w niezbędną wiedzę z zakresu warsztatu dziennikarskiego.
Akademia Dziennikarstwa Internetowego
Akademia Dziennikarstwa Internetowego to wspólny projekt Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSZ "Edukacja" oraz portalu studenckiego e-lama.pl . W ramach Akademii wrocławscy studenci i licealiści mogą bezpłatnie uczestniczyć w cyklu warsztatów dziennikarskich, skupiających się na praktycznych aspektach dziennikarstwa internetowego. W trakcie spotkań uczestnicy mogą poznać tajniki działania redakcji, współpracy ze sprzętem telewizyjnym, stworzyć własne materiały multimedialne i dowiedzieć się więcej na temat działania najszybciej rozwijającego się segmentu mediów - Internetu. Akademia jest też okazją do poznania doświadczonych profesjonalistów. Do tej pory gośćmi Akademii byli m.in.
- Jacek Hamkało - reżyser i operator telewizyjny,
- Piotr Pytlakowski - reporter śledczy "Polityki",
- Jacek Antczak - laureat "polskiego Pulitzera", reporter i redaktor,
- Bartłomiej Knapik - z-ca redaktora naczelnego Echa Miasta Wrocław,
- Paweł Łączny - laureat Grand Press Foto 2008,
- Tomasz Woźny - fotoreporter,