Szczegółowe informacje
Studia I Stopnia
Kierunek-Stosunki Międzynarodowe
Specjalność- Dziennikarstwo Ekonomiczne
Program studiów obejmuje przedmioty humanistyczne niezbędne dla kształtowania osobowości i wiedzy dziennikarza oraz bloki przedmiotów kierunkowych i kształcenia specjalistycznego.
Specjalność Dziennikarstwo Ekonomiczne obejmuje między innymi:
* elementy matematyki,
* elementy statystyki,
* organizacje międzynarodowe,
* geografię polityczna i gospodarczą,
* prawo międzynarodowe publiczne,
* prawo gospodarcze,
* globalizację,
* seminarium warsztatowe.
Wykładowcami będą wybitni teoretycy i praktycy funkcjonujący w mediach prasowych i audiowizualnych. Już na I roku seminaria warsztatowe wprowadzą studentów w tajniki zawodu dziennikarskiego. W toku studiów przewidziane są praktyki w Telewizji Polskiej S.A., stacjach radiowych i znaczących tytułach prasowych.
Absolwenci specjalności dziennikarstwo ekonomiczne zdobędą m. in. umiejętności z zakresu:
* analizowania i prezentowania problematyki ekonomicznej,
* handlu i finansów, międzynarodowych procesów gospodarczych,
* komunikatywnego przekazywania informacji ekonomicznych,
* personalizacji decyzji ekonomicznych,
* polemizowania i dyskusji.
Nasi absolwenci zyskają ponadto przygotowanie w zakresie:
* znajomości edytorów tekstów,
* redagowania tekstów elektronicznych,
* przeszukiwania i tworzenia baz danych,
* znajomości typografii komputerowej i programów graficznych.
Po za tym program studiów obejmuje: dwa języki obce, podstawy ekonomii i politologii, naukę o komunikowaniu, stylistykę i kulturę języka, retorykę dziennikarską, gatunki dziennikarskie, fotografię w prasie, wiedzę o agencjach prasowych i zasady pracy z serwisem informacyjnym, typologię źródeł informacji dla dziennikarza. Prawo prasowe i podstawy etyki dziennikarskiej, prawo radiofonii i telewizji, prawo autorskie i prawa pokrewne. Metody kształtowania opinii publicznej. Poznanie w praktyce komputera w pracy dziennikarza, reguły pracy dziennikarza w języku obcym. Techniki multimedialne. Studenci redagować będą gazetę internetową oraz tworzyć portale, dokonywać analizy serwisów WWW. Od pierwszego roku prowadzone będą seminaria warsztatowe.
Absolwenci zyskają też dobre kontakty ze środowiskiem polityków, menedżerów i ekonomistów w przedsiębiorstwach i instytucjach.