-
Cele
Wydział Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Zarządzania kształci profesjonalnie przygotowane kadry dla wszystkich przedsiębiorstw (w tym i instytucji prowadzących rekrutację i szkolenie kadr), dla instytucji prowadzących badania opinii i rynku, dla organów administracji lokalnej. Program kształcenia zapewnia dużą różnorodność przekazywanych treści nauczania, co pozwala absolwentom swobodnie poruszać się na rynku pracy i być gotowym do podejmowania różnorodnych wyzwań zawodowych. Socjologię należy uznać za optymalny profil kształcenia gwarantujący elastyczność planowania kariery zawodowej. W programie studiów duży nacisk położono na szeroko rozumianą sferę zarządzania zasobami ludzkimi, gdyż w tym obszarze - jak wynika z licznych obserwacji - wzrasta w ostatnim okresie zapotrzebowania na wykwalifikowane kadry.
-
Profil słuchacza / wymogi
Wymagane dokumenty: 1. świadectwo dojrzałości (oryginał lub oryginalny odpis) + kserokopia, 2. podanie wypełnione drukowanymi literami (druk dostępny w Dziale Promocji i Rekrutacji oraz do pobrania bezpośrednio ze strony), 3. cztery matowe fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, 4. kserokopia dowodu osobistego + dowód do wglądu, 5. zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów na wybranym kierunku (zaświadczenie powinno uwzględniać nazwę wybranego kierunku studiów, np fizjoterapia i być wystawione nie wcześniej niż 12 m-cy wstecz), 6. kserokopia dowodu wpłaty wpisowego + oryginał do wglądu, 7. mężczyźni - książeczkę wojskową do wglądu.
-
Tutuł uzyskany
Licencjat
-
Szczegółowe informacje
Kireunek: Socjologia
Specjalność: Badania Opinii i Rynku
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwenci socjologii dzięki wiedzy zdobytej podczas studiów, z uwzględnieniem praktyk studenckich, mogą stać się poszukiwanymi pracownikami działów personalnych i szkoleniowych różnorodnych firm i organizacji, specjalistami w dziedzinie badań społecznych, czy wreszcie osobami odpowiedzialnymi za public relations, kontakty instytucji z klientami i mediami. Istotną umiejętnością będzie także tworzenie i wykorzystywanie technik komunikacji międzyosobowej w relacjach przedstawiciel instytucji - klient, co łączy się z rosnącą popularnością postępowania w sytuacjach tzw. „pierwszego kontaktu”.
BADANIA OPINII I RYNKU
Celem kształcenia w tym zakresie jest zapoznanie studentów z etapami procesu badawczego w socjologii, przekazanie umiejętności samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowanie badań. Studenci zapoznają się z najważniejszymi metodami badawczymi, posiądą podstawowe umiejętności konstruowania narzędzi badawczych do badań surveyowych, realizowania badań terenowych oraz interpretowania i wykorzystywania uzyskanych wyników. Specyfika przekazywanej wiedzy ukierunkowana będzie na potrzeby prowadzenia badań opinii społecznej i badań rynku.
PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY
Metody i techniki badań socjologicznych
Konstruowanie narzędzi badawczych
Zbieranie i weryfikacja danych terenowych
Analiza danych ilościowych z zastosowaniem pakietu SPSS
Metodologia badań jakościowych
Psychologia konsumenta
Techniki badań marketingowych
Seminarium licencjackie