Studia I Stopnia
Zarządzanie w administracji rządowej i samorządowej
Program specjalności Zarządzanie w administracji rządowej i samorządowej obejmuje takie przedmioty specjalizacyjne, jak:
- strategie zarządzanie w administracji rządowej i samorządowej
- samorząd terytorialny w świetle standardów europejskich
- współpraca transgraniczna i przygraniczna w Europie środkowo-wschodniej
- polityka społeczna
- systemy władzy lokalnej
- społeczno-regionalne aspekty integracji europejskiej
Perspektywy zawodowe
Specjalność przygotowuje studentów do pełnienia funkcji kierowniczych w sferze administracji państwowej i samorządowej oraz instytucji pozarządowych. W ramach tej specjalności absolwenci zdobędą wiedzę z zakresu strategii zarządzania w administracji, systemów władzy lokalnej, polityki społecznej czy funkcjonowania administracji w świetle standardów europejskich. Szczególny nacisk położony jest tu także na społeczno-regionalne aspekty integracji europejskiej oraz problematykę współpracy przygranicznej i pełnionej roli w tym zakresie przez organy administracji i instytucje pozarządowe
Absolwenci tej specjalności będą merytorycznie przygotowani do podjęcia pracy w charakterze:
- zarządzających w sferze administracji państwowej i samorządowej,
- pracowników instytucji pozarządowych,
- pracowników firm podejmujących działania w zakresie współpracy przygranicznej,
- specjalistów administracji zajmujących się polityką społeczną,
- urzędach publicznych zajmujących się obsługą podmiotów zagranicznych,
- agendach rządowych i samorządowych oraz organizacjach społecznych kreujących strategie rozwoju regionów