Szczegóły Studia I Stopnia - Zarządzanie Turystyka i Hotelarstwem - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie
Zarządzanie Turystyka i Hotelarstwem
Charakterystyka
Misja:
1. Cele kształcenia
Studia mają za zadanie przygotowanie specjalistów do pracy w przedsiębiorstwach branży turystycznej, szczególnie na stanowiskach związanych z bezpośrednią obsługą klientów i gości. Absolwent specjalności ma rozumieć czym jest usługa turystyczna (hotelarska) i na czym polega jej realizacja, powinien umieć określić wymagania związane z realizacją usługi, potrafić wskazać wytyczne projektowe dla produktu turystycznego, usługi turystycznej, hotelarskiej. Osoba kończąca studia winna posiadać wiedzy w zakresie turystyki i hotelarstwa oraz umiejętności zawodowe wystarczające do zajmowania stanowisk kierowniczych w branży – także w jednostkach administracji państwowej i samorządowej.
Kompetencje:
2. Rodzaj i zakres posiadanej wiedzy
Absolwent będzie miał wiedzę z zakresu obsługi gościa, organizacji i techniki pracy biurowej, w tym obsługi urządzeń i korzystania z oprogramowania komputerowego. Będzie rozumiał i znał potrzeby klientów i umiał kierować podażą usług zapewniając satysfakcję klientowi. Wśród istotnych elementów nabytej wiedzy specjalistycznej, należy podkreślić, że absolwent dysponować będzie wiedzą o najnowocześniejszych zasadach zarządzania personelem pracującym w bezpośrednim kontakcie z klientami. Absolwent będzie także znał i rozumiał problemy etyki zawodowej.
3. Formy kształcenia i poziom kompetencji w zakresie języków obcych
Kształcenie w zakresie języków obcych odbywa się na różnych poziomach. Nauka języka obejmuje naukę języka potocznego oraz zawodowego. Formy kształcenia: lektoraty, konwersatoria.
4. Umiejętności zawodowe
Absolwenci specjalności przygotowani są do podejmowania pracy u touroperatorów, w obiektach świadczących usługi hotelarskie oraz innych przedsiębiorstwach branży turystycznej. W placówkach tych mogą realizować różne zadania oraz pełnić funkcje o bardzo zróżnicowanym charakterze.
Przygotowanie praktyczne
5. Rodzaje i formy kształcenia praktycznego
6. Sugerowane szkolenia specjalistyczne i certyfikaty uzupełniające wiedzę oraz umiejętności zdobyte w trakcie studiów.
Perspektywy zatrudnienia
7. Uprawnienia do wykonywania zawodu
Absolwent specjalności rozumie i zna potrzeby klientów i umie kierować podażą usług zapewniając satysfakcję klientowi. Absolwent dysponuje wiedzą o najnowocześniejszych zasadach zarządzania personelem pracującym w bezpośrednim kontakcie z klientami. Zna i rozumie problemy etyki zawodowej.
8. Możliwości zatrudnienia – przewidywane stanowiska i miejsca pracy
Absolwenci specjalizacji przygotowani są do podejmowania pracy w biurach podróży, obiektach hotelarskich oraz innych, świadczących usługi hotelarskie. Dotyczy to zarówno małych indywidualnych przedsiębiorstw, jak i dużych struktur sieciowych. W placówkach tych mogą realizować różne zadania oraz pełnić funkcje o bardzo zróżnicowanym charakterze. Miejscami zatrudnienia mogą być także: inne przedsiębiorstwa branży, świadczące usługi dla turystów, a także administracja samorządowa, biura turystyczne oraz statki pasażerskie. Mogą również kierować serwisem podróżniczym w instytucjach, które samodzielnie zajmują się realizacją usług w innych sektorach i produkcją.
Uzupełnienie wykształcenia
9. Możliwości wskazania do dalszego kształcenia na kolejnych poziomach
studiów.
10. Możliwości podejmowania studiów za granicą.
Specjalizacje
11. Profile dyplomowania
Inne informacje związane z zarządzanie turystyką
Studia II Stopnia-Gospodarka Turystyczna
Centrum: Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Więcej informacjiTurystyka i Rekreacja - Studia I Stopnia
Centrum: Toruńska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Więcej informacjiKurs dla Kierowników Wycieczek Szkolnych i Obozów Wędrownych
Centrum: Wyższa Szkoła Języków Obcych w Świeciu
Więcej informacjiCentrum: CeDeKa Centrum Doskonalenia Kadr
Więcej informacjiBudowanie Efektywnych Zespołów w Branży Hotelarsko-Gastronomicznej - Szkolenie
Centrum: CeDeKa Centrum Doskonalenia Kadr
Więcej informacji