Szczegółowe informacje
Zarządzanie relacjami z klientem
Absolwent tej specjalności jest menedżerem-specjalistą w zakresie zarządzania relacjami z klientem, który posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy z dziedziny zarządzania, marketingu, psychologii i komunikacji społecznej w celu tworzenia skutecznych przekazów marketingowych oraz pozyskiwania i utrzymania klientów: indywidualnych, kluczowych i strategicznych.
Profil kształcenia wychodzi naprzeciw obserwowanym tendencjom rynkowym. Zgodnie z prognozami, systemy zarządzania relacjami z klientem staną się w ciągu najbliższych kilku lat jednym z najszybciej rozwijających się obszarów działania przedsiębiorstwa. W trakcie studiów studenci poznają nowoczesne systemy zarządzania relacjami z klientem, oparte na koncepcji CRM (Customer Relationship Management), rozumianej jako filozofia, strategia, metody i wyspecjalizowane systemy informatyczne. W koncepcji CRM klient, jego oczekiwania i potrzeby znajdują się w centrum zainteresowania organizacji, a priorytetowym zadaniem jest kształtowanie właściwych z nim relacji. Efektem zastosowania systemów CRM jest wsparcie procesu zdobywania nowych klientów, zwiększenie satysfakcji odbiorców oraz budowanie ich lojalności.
Program studiów został rozszerzony o szereg przedmiotów specjalnościowych z zakresu marketingu, profesjonalnej obsługi klienta i technik sprzedaży, analiz rynkowych, polityki promocji, strategii marketingowych, psychologii: konsumenta, reklamy i Internetu, komunikacji interpersonalnej, technik negocjacji, technik prezentacji (warsztaty psychologiczne), systemów CRM.
W realizacji programu nauczania kładziemy nacisk na przekazywanie zarówno wiedzy teoretycznej jak i praktycznej, stad duży udział laboratoriów komputerowych, warsztatów psychologicznych i projektów w prowadzonych zajęciach. Oferujemy możliwość opanowania języka angielskiego, również w zakresie Business English.
Absolwenci znajdują zatrudnienie jako specjaliści i konsultanci ds. marketingu, klientów kluczowych i strategicznych, mogą również uczestniczyć w zespołach wdrażających systemy CRM. Ze względu na zdobytą wiedzę z dziedziny zarządzania, a także umiejętność budowania relacji z klientami oraz posługiwania się narzędziami informatycznymi, absolwenci są także przygotowani do pracy jako wysoko wykwalifikowana kadra urzędnicza, a także do prowadzenia własnej firmy.
Plan studiów
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE:
- Ochrona praw konsumenckich - warsztaty
- Psychologia reklamy
- Strategiczne zarządzanie marketingowe
- Systemy zarządzania relacyjną bazą danych
- Strategia biznesowa CRM
- Technologie informatyczne systemów CRM
- Public relations - warsztaty
- Strategie promocji
- Technologie teleinformatyczne w CRM
Realizowane przedmioty
Bazy danych 1 - Access, Encyklopedia prawa, Informacyjne systemy zarządzania, Informatyka w zarządzaniu, Logistyka, Makroekonomia, Marketing w handlu i usługach, Matematyka I, Matematyka II, Mikroekonomia, Nauka o organizacji, Ochrona praw konsumenckich - warsztaty, Podstawy finansów, Podstawy informatyki, Podstawy internetu, Podstawy marketingu, Podstawy rachunkowości, Podstawy zarządzania, Problemy integracji z UE, Psychologia i socjologia organizacji, Statystyka opisowa, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Systemy CRM, Systemy eksperckie, Techniki negocjacji - warsztaty psychologiczne, Technologie informacyjne, Technologie informacyjne 1, Tworzenie i funkcjonowanie przedsiębiorstw, Warsztaty komunikacji interpersonalnej, Zachowania organizacyjne, Zarządzanie jakością, Zarządzanie projektami - MS Project
Seminaria dyplomowe
Seminarium dyplomowe I, Seminarium dyplomowe II