Szczegółowe informacje
Program studiów
1. Sieci komputerowe II
2. Multimedia
3. Matematyka w grafice komputerowej
4. Programowanie grafiki i dźwięku (OpenGL, Direct X)
5. Symulacje komputerowe
Wykłady specjalnościowe
1. Modelowanie 3D (3DS Max)
2. Fotografia i obróbka zdjęć cyfrowych (Photoshop)
3. Animacja komputerowa i film animowany
4. Obróbka plików filmowych i dźwięków
5. Tworzenie gier komputerowych
Kursy specjalnosciowe - opis :
Multimedia
Celem kursu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia z dziedziny multimediów: filmu dźwięku i obrazu. Kurs stanowi rozszerzenie tematyki omawianej w ramach przedmiotu "Grafika komputerowa".
Matematyka w grafice komputerowej
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami i metodami cyfrowego przetwarzania obrazów. Zajęcia obejmują wykład i implementacje wybranych algorytmów dyskretyzacji obrazów analogowych oraz przetwarzania, poprawy jakości i kompresji obrazów cyfrowych.
Programowanie grafiki i dźwięku (OpenGL, DirectX)
Celem przedmiotu jest opanowanie przez studentów podstawy programowania grafiki 2 i 3 wymiarowej w tym: definiowanie sceny, obiektów, wykonywanie przekształceń graficznych w reprezentacji macierzowej. Studenci poznają również elementy zaawansowanych metod i technik grafiki jak: definiowanie efektów związanych z oświetleniem sceny i własnościami materiałów, mieszanie kolorów i efekt przeźroczystości z wykorzystaniem kanału alfa czy teksturowanie.
Symulacje komputerowe
Celem kursu jest wprowadzenie studentów w problematykę modelowania i symulacji komputerowych głównie zjawisk fizycznych związanych z ruchem i animacją. Laboratorium obejmuje praktyczną implementację poznanych technik w wybranym środowisku programistycznym.
Wykłady specjalnościowe - opis:
Modelowanie 3D (3DS Max)
Praktyczne wykorzystanie narzędzi do tworzenia grafiki 3D i animacji komputerowej w oparciu o jeden z najpopularniejszych programów tej kategorii – 3DSMax
Fotografia i obróbka zdjęć cyfrowych (Photoshop)
Kurs wprowadza studentów w świat fotografii cyfrowej, komputerowej obróbki obrazów rastrowych oraz fotomontażu cyfrowego. Kurs prowadzony w oparciu o program Photoshop.
Animacja komputerowa i film animowany
W ramach przedmiotu studenci poznają rozwój technik animacyjnych. Główny nacisk położony jest na wykorzystanie technik informatycznych w procesie animacji. W ramach laboratorium studenci samodzielnie realizują krótki film animowany, zapoznając się z wszystkimi etapami jego realizacji, począwszy od scenariusza literackiego, przez scenopis obrazkowy do praktycznej animacji, montażu i udźwiękowienia.
Obróbka plików filmowych i dźwięków
Celem kursu jest zapoznanie studentów z techniczną stroną rejestracji i komputerowego montażu filmu i dźwięku. W oparciu o dostępne oprogramowanie studenci będą wykonywać takie efekty jak: zmiana kolejności ujęć, dodawanie efektów specjalnych, tworzenie i animacja napisów w filmie, dokładanie dźwięku itp.
Tworzenie gier komputerowych
Celem kursu Tworzenie Gier Komputerowych jest zapoznanie studentów z przebiegiem procesu tworzenia gier komputerowych, wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności programistycznych oraz pokazanie gotowych narzędzi do tworzenia gier komputerowych.
Plan studiów:
Język angielski
Algebra z geometrią
BHP i ergonomia pracy
Matematyka dyskretna
Narzędzia informatyki
WF 1
Wstęp do informatyki
Wstęp do programowania
Algorytmy i struktury danych
Programowanie 1
Przedmiot humanistyczno-społeczny 1
Rachunek różniczkowy i całkowy
Systemy operacyjne I
WF 2
Kurs specjalnościowy 1
Podstawy inżynierii oprogramowania
Programowanie 2
Projektowanie baz danych I
Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
Sieci komputerowe
Systemy informacyjne w zarządzaniu
Teoretyczne podstawy informatyki
Automaty i translacje
Badania operacyjne
Bezpieczeństwo systemów komputerowych
Grafika komputerowa
Kurs specjalnościowy 2
Kurs specjalnościowy 3
Programowanie w sieci internet
Ekonometria
Kurs specjalnościowy 4
Metody numeryczne
Organizacja i architektura komputerowa
Pracownia specjalizacyjna
Seminarium licencjackie 1
Systemy wspomagania decyzji
Wykład specjalnościowy I
Etyka biznesu i technologii
Interakcja człowiek-komputer
Kurs specjalnościowy 5
Pracownia specjalizacyjna
Praktyki zawodowe
Przedmiot humanistyczno-społeczny 2
Seminarium licencjackie 2
Wykład specjalnościowy II
Wykład specjalnościowy