Cele
Studia na tym kierunku dają wszechstronne przygotowanie do pracy w zawodzie informatyka, ze szczególnym uwzględnieniem technologii internetowych oraz sfery zastosowań w biznesie. Program został zaplanowany tak, by z jednej strony dać konkretne przygotowanie praktyczne, z drugiej zaś solidne podwaliny teoretyczne, pozwalające szybko dostosować się do zmieniających się zapotrzebowań na rynku pracy. Zajęcia prowadzone są przez wybitnych specjalistów, z dużym doświadczeniem praktycznym. Stosowane są poglądowe metody wykładu oparte o dużą ilość przykładów i nowoczesne środki audiowizualne. Zajęcia laboratoryjne odbywają się przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu i oprogramowania. Zajęcia z przedmiotów informatycznych prowadzone są w nowatorskiej formie konwersatoriów i repetytoriów. Studenci pracują w małych grupach. Daje to lepsze warunki do zdobywania wiedzy oraz podnosi jakość kształcenia. Wszystkie materiały, z wyprzedzeniem zamieszczane są w Intranecie, co pozwala na lepsze przygotowanie się studentów do zajęć i prowadzenie ich w formie dyskusji, a nie tradycyjnego wykładu.
Profil słuchacza / wymogi
Uczelnia w pierwszej kolejności przyjmie wszystkich kandydatów, którzy spełnią jeden z poniższych warunków: * zdali maturę międzynarodową, * ukończyli zagraniczną szkołę średnią, prowadzoną wg systemu amerykańskiego lub brytyjskiego, * uzyskali wynik minimum 50% na maturze wg programu rozszerzonego z co najmniej jednego z wymienionych przedmiotów: język angielski, matematyka, fizyka, informatyka, * uzyskali wynik minimum 40% z egzaminu z języka angielskiego na poziomie dwujęzycznym (dotyczy absolwentów szkół lub oddziałów dwujęzycznych). Pozostali kandydaci przyjmowani będą w miarę wolnych miejsc w ramach określonego przez Senat WSB-NLU limitu. Po przyjęciu na studia, osoba przyjęta ma obowiązek przystąpienia do sprawdzianów językowych (test gramatyczny, wypracowanie, rozmowa) kwalifikujących na odpowiedni poziom językowy, od którego rozpocznie naukę. Sprawdziany organizowane będą w czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu (termin do wyboru przy składaniu dokumentów na studia). Absolwenci zagranicznych szkół średnich, prowadzonych wg systemu amerykańskiego lub brytyjskiego, osoby zdające maturę międzynarodową bądź legitymujące się CAE Certificate in Advanced English, CPE Certificate of Proficiency in English i FCE First Certificate in English z oceną A, zwolnione są ze sprawdzianu z języka angielskiego. Do sprawdzianu nie przystępują też osoby, które nigdy nie uczyły się języka angielskiego lub wybranego drugiego języka obcego.
Szczegółowe informacje
Studia I Stopnia (Licencjackie)
Kierunek: Informatyka
Specjalność: Technologia Multimedialna
Zajęcia z przedmiotów informatycznych prowadzone są w nowatorskiej formie konwersatoriów i repetytoriów. Studenci pracują w małych maksymalnie 18-osobowych grupach repetytoryjnych lub maksymalnie 36-osobowych grupach konwersatoryjnych. Daje to lepsze warunki do zdobywania wiedzy oraz zwiększa jakość kształcenia. Wszystkie materiały, z wyprzedzeniem, zamieszczane są w Intranecie, co pozwala na lepsze przygotowanie się studentów do zajęć i prowadzenie ich w formie dyskusji, a nie tradycyjnego wykładu.
Poszerz swoją wiedzę i umiejetności, poznaj najnowsze narzędzia informatyczne, projektuj, zarzadzaj, konstruuj, twórz, zdobądź dyplom i cenne kwalifikacje.
Absolwent studiów inżynierskich jak i licencjackich przygotowany jest do pracy w firmach informatycznych zajmujących się budową, wdrażaniem lub administracją narzędzi i systemów informatycznych oraz w innych miejscach, w których takie narzędzia i systemy są wykorzystywane. Nabyta wiedza i umiejętności pozwalają na podjęcie pracy na takich stanowiskach, jak: administrator systemów i sieci komputerowych, administrator sieci WWW (webmaster), programista aplikacyjny i systemowy, programista sieci Internet, projektant i analityk systemów baz danych, projektant systemów decyzyjnych, konsultant w zakresie kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstw, wdrożeniowiec systemów informatycznych, integrator systemów informatycznych, koordynator przedsięwzięć informatyzacyjnych.
TECHNOLOGIA MULTIMEDIALNA
Nowa specjalność wprowadzająca studentów w zagadnienia z dziedziny multimediów, grafiki 2D i 3D, fotografii cyfrowej, nowoczesnych technik animacji, tworzenia gier oraz filmów.
Program studiów
Kursy specjalnościowe
1. Sieci komputerowe II
2. Multimedia
3. Matematyka w grafice komputerowej
4. Programowanie grafiki i dźwięku (OpenGL, Direct X)
5. Symulacje komputerowe
Wykłady specjalnościowe
1. Modelowanie 3D (3DS Max)
2. Fotografia i obróbka zdjęć cyfrowych (Photoshop)
3. Animacja komputerowa i film animowany
4. Obróbka plików filmowych i dźwięków
5. Tworzenie gier komputerowych
Kursy specjalnosciowe - opis
Multimedia
Celem kursu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia z dziedziny multimediów: filmu dźwięku i obrazu. Kurs stanowi rozszerzenie tematyki omawianej w ramach przedmiotu "Grafika komputerowa".
Matematyka w grafice komputerowej
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami i metodami cyfrowego przetwarzania obrazów. Zajęcia obejmują wykład i implementacje wybranych algorytmów dyskretyzacji obrazów analogowych oraz przetwarzania, poprawy jakości i kompresji obrazów cyfrowych.
Programowanie grafiki i dźwięku (OpenGL, DirectX)
Celem przedmiotu jest opanowanie przez studentów podstawy programowania grafiki 2 i 3 wymiarowej w tym: definiowanie sceny, obiektów, wykonywanie przekształceń graficznych w reprezentacji macierzowej. Studenci poznają również elementy zaawansowanych metod i technik grafiki jak: definiowanie efektów związanych z oświetleniem sceny i własnościami materiałów, mieszanie kolorów i efekt przeźroczystości z wykorzystaniem kanału alfa czy teksturowanie.
Symulacje komputerowe
Celem kursu jest wprowadzenie studentów w problematykę modelowania i symulacji komputerowych głównie zjawisk fizycznych związanych z ruchem i animacją. Laboratorium obejmuje praktyczną implementację poznanych technik w wybranym środowisku programistycznym.
Wykłady specjalnościowe - opis
Modelowanie 3D (3DS Max)
Praktyczne wykorzystanie narzędzi do tworzenia grafiki 3D i animacji komputerowej w oparciu o jeden z najpopularniejszych programów tej kategorii – 3DSMax
Fotografia i obróbka zdjęć cyfrowych (Photoshop)
Kurs wprowadza studentów w świat fotografii cyfrowej, komputerowej obróbki obrazów rastrowych oraz fotomontażu cyfrowego. Kurs prowadzony w oparciu o program Photoshop.
Animacja komputerowa i film animowany W ramach przedmiotu studenci poznają rozwój technik animacyjnych. Główny nacisk położony jest na wykorzystanie technik informatycznych w procesie animacji. W ramach laboratorium studenci samodzielnie realizują krótki film animowany, zapoznając się z wszystkimi etapami jego realizacji, począwszy od scenariusza literackiego, przez scenopis obrazkowy do praktycznej animacji, montażu i udźwiękowienia.
Obróbka plików filmowych i dźwięków
Celem kursu jest zapoznanie studentów z techniczną stroną rejestracji i komputerowego montażu filmu i dźwięku. W oparciu o dostępne oprogramowanie studenci będą wykonywać takie efekty jak: zmiana kolejności ujęć, dodawanie efektów specjalnych, tworzenie i animacja napisów w filmie, dokładanie dźwięku itp.
Tworzenie gier komputerowych
Celem kursu Tworzenie Gier Komputerowych jest zapoznanie studentów z przebiegiem procesu tworzenia gier komputerowych, wykorzystanie w praktyce nabytych umiejętności programistycznych oraz pokazanie gotowych narzędzi do tworzenia gier komputerowych.
Program
Język angielski
Algebra z geometrią
BHP i ergonomia pracy
Matematyka dyskretna
Narzędzia informatyki
WF
Wstęp do informatyki
Wstęp do programowania
Algorytmy i struktury danych
Programowanie
Przedmiot humanistyczno-społeczny
Rachunek różniczkowy i całkowy
Systemy operacyjne I
WF
Kurs specjalnościowy
Podstawy inżynierii oprogramowania
Programowanie
Projektowanie baz danych I
Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
Sieci komputerowe I
Systemy informacyjne w zarządzaniu
Teoretyczne podstawy informatyki
Automaty i translacja
Badania operacyjne
Bezpieczeństwo systemów komputerowych
Grafika komputerowa
Kurs specjalnościowy
Kurs specjalnościowy
Programowanie w sieci internet
Ekonometria
Kurs specjalnościowy
Metody numeryczne
Organizacja i architektura komputerów
Pracownia specjalizacyjna
Seminarium licencjackie 1
Systemy wspomagania decyzji
Wykład specjalnościowy I
Etyka biznesu i technologii
Interakcja człowiek-komputer
Kurs specjalnościowy
Pracownia specjalizacyjna
Praktyki zawodowe
Przedmiot humanistyczno-społeczny
Seminarium licencjackie
Wykład specjalnościowy II
Wykład specjalnościowy III