Program
kierunku socjologia w Wyższej Szkole Kupieckiej przygotowany został dla osób planujących swój rozwój w obszarach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, badaniami społecznymi i Public Relations, a także dla tych, którzy zainteresowani są naukami humanistycznymi i wykorzystaniem ich elementów w pracy zawodowej. Stąd w ramach kierunku funkcjonują
specjalności dyplomowania w zakresie:
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- metody i techniki badań społecznych
- techniki badań marketingowych i Public Relations
Studium Języków Obcych Wyższej Szkoły Kupieckiej zapewnia studentom komfortowy i skuteczny system kształcenia, gwarantujący rozpoczęcie nauki w grupach zaawansowania odpowiadających indywidualnym umiejętnościom w momencie podjęcia studiów.
Sylwetka absolwenta
Studia licencjackie na kierunku socjologia w Wyższej Szkole Kupieckiej dostarczają studentom wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, prowadzeniem badań (sondażowych, marketingowych) a także działalności public relations.
Studenci zdobywają praktyczną wiedzę z zakresu metodologii, społecznych uwarunkowań zarządzania oraz umiejętności analizy i interpretacji danych empirycznych wygenerowanych przy pomocy metod badań socjologicznych. Umożliwia im to pracę w różnego rodzaju firmach doradczych: agencjach doradztwa personalnego, agencjach badań reklamy, agencjach public relations, firmach szkoleniowych oraz agencjach badań opinii publicznej, a także w działach HR - jako doradcy personalni oraz specjaliści public relations zarówno w przedsiębiorstwach działających na rynku jak i w instytucjach samorządowych i administracji publicznej.
Perspektywy zawodowe
W czasie nauki na kierunku socjologia studenci opanowują praktyczną wiedzę z zakresu metod badań społecznych, uwarunkowań zarządzania zasobami ludzkimi oraz umiejętności analizy i interpretacji danych empirycznych wygenerowanych przy pomocy badań socjologicznych. Takie umiejętności stanowią solidną podstawę umożliwiającą poszukiwanie zatrudnienia m.in.:
- w firmach doradczych,
- agencjach doradztwa personalnego,
- agencjach badań reklamy,
- agencjach Public Relations,
- firmach szkoleniowych oraz
- agencjach badań opinii publicznej.
Absolwenci kierunku socjologia będą mogli ponadto starać się o posady doradcy personalnego oraz specjalisty Public Relations zarówno w przedsiębiorstwach rynkowych jak i w instytucjach samorządowych, administracji publicznej i instytucjach non-profit.
Program:
W tworzenie programu kształcenia na kierunku Socjologia w Wyższej Szkole Kupieckiej zaangażowani byli socjologowie z łódzkich ośrodków akademickich, doświadczeni nauczyciele akademiccy oraz praktycy życia społecznego, którzy zadbali o właściwą proporcję wiedzy teoretycznej i niezbędnych umiejętności praktycznych, jakie ma wynieść absolwent naszego kierunku. W tworzeniu oferty specjalności dyplomowania i przy konstruowaniu profilu absolwenta pod uwagę brano również wskazówki pracodawców.
Nazwa Przedmiotu Punkty ECTS; Egzamin/Zaliczenie
1. Podstawy socjologii 9 E1
2. Antropologia kulturowa 4 E1
3. Ekonomia 4 E1
4. Marketing 2 z
5. Psychologia 2 z
6. Etyka społeczna 2 z
7. Ochrona własności intelektualnej 1 z
8. Technologia informacyjna 2 z
9. Techniki pracy umysłowej 4 z
10. Wychowanie fizyczne 2 z
11. Psychologia społeczna 5 E2
12. Historia myśli socjologicznej i myśli społecznej 5 E2
13. Statystyka 7 E2
14. Podstawy zarządzania 1 z
15. Socjologia procesów gospodarczych 2 z
16. Polityka społeczna 1 z
17. Socjologia organizacji 1 z
18. Negocjacje 2 z
19. Język obcy 5 E5
20. Metody badań społecznych 9 E4
21. Współczesne teorie socjologiczne 7 E4
22. Mikrosocjologia 2 z
23. Socjologia sztuki 2 z
24. Kultura symboliczna 1 z
25. Public Relations 2 z
26. Socjologia procesów pracy 2 z
27. Socjologia zawodów i profesji 2 z
28. Procesy ludnościowe 5 E4
29. Socjologia dewiacji i problemów społecznych 1 z
30. Socjologia zarządzania zasobami ludzkimi 2 z
31. Badanie procesów organizacyjnych i procesów pracy 2 z
32. Socjologia komunikowania 2 z
33. Psychologia reklamy 1 z
34. Socjologia kultury 1 z
35. Etnografia 2 z
36. Przemiany współczesnego społeczeństwa polskiego 4 E5
37. Systemy, struktury i procesy społeczne w różnych
perspektywach teoretycznych 5 E5
38. Przygotowanie i realizacja projektu badawczego 5 z
39. Analiza danych jakościowych 2 z
40. Socjologia wizualna i jej zastosowania 2 z
41. Socjologia interakcji 2 z
42. Socjologia religii 2 z
43. Kształtowanie wizerunku i toźsamości organizacyjnej 1 z
44. Procedury i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi 1 z
45. Socjologia organizacji i zarządzania II – kurs zaawansowany 1 z
46. Marketing II – kurs zaawansowany 1 z
47. Etyczne problemy zawodu socjologa 5 E6
48. Prawo pracy 3 z
49. Zarządzanie strategiczne i projektowanie struktur
organizacyjnych 2 z
50. Zajęcia do wyboru 24 z
51. Seminarium dyplomowe 2 z6
52. Przygotowanie i obrona pracy dyplomowej 10