Szczegółowe informacje
Absolwent tej specjalizacji potrafi dostosować metody zarządzania do specyfiki organizacji, kierować pracą ludzi w zespołach, pełnić role menedżerskie na różnych szczeblach organizacji w jej strukturze. Zdobyta wiedza pozwala mu także formułować strategie i sprawnie realizować funkcje zarządzania poprzez zarządzanie projektami i złożonymi przedsięwzięciami w warunkach niepewności i ryzyka. W praktyce menedżerskiej po ukończeniu tej specjalizacji, w pełni wykorzystując umiejętność podejmowania decyzji w dynamicznie zmieniających się warunkach gry rynkowej, w efektywny sposób radzi sobie ze społecznym aspektem zarządzania i wielokulturowością rynku. Nabywa też umiejętność analizy organizacji i jej otoczenia, definiowania problemów organizacyjnych i projektowania ich rozwiązań, jak i identyfikowania szans rynkowych. Program specjalizacji przygotowuje absolwentów do wykonywania pracy w działających na rynku polskim przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych, w szczególności na stanowiskach kierowniczych średniego szczebla. Specjalizacja przygotowuje do pracy w różnych branżach (produkcja, usługi, media itd.). Daje przygotowanie do zarządzania własną firmą, pracy w firmach doradczych, w organach samorządu terytorialnego - zwłaszcza w komórkach odpowiedzialnych za programy rozwoju regionalnego i inwestycje w regionie, oraz w organizacjach non-profit.
A.GRUPA TREŚCI OGÓLNYCH
- Język obcy
B.GRUPA TREŚCI PODSTAWOWYCH
- Podstawy zarządzania
- Podstawy finansów
- Encyklopedia prawa
- Matematyka
- Statystyka
- Nauka o organizacji
- Mikroekonomia
C.GRUPA TREŚCI KIERUNKOWYCH
- Makroekonomia - kurs podstawowy
- Psychologia
- Technologie informacyjne
- Logika
- Ochrona własności intelektualnej
- Podstawy marketingu
- Podstawy rachunkowości
- Badania marketingowe
- Finanse przedsiębiorstwa
- Rachunkowość finansowa
- Zarządzanie usługami i produkcją
- Analiza rynku
- PR w organizacji
- Bezpieczeństwo publiczne
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zarządzanie jakością
- Informatyka w zarządzaniu
- Organizacje międzynarodowe
- Zachowania organizacyjne
- Zarządzanie projektami
- Socjologia organizacji
- Integracja europejska
- Postępowanie konsumenta na rynku
- Strategia promocji
- Prawo europejskie
- Finanse międzynarodowe
- Komunikowanie międzynarodowe
- Etyka w biznesie
D.PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE
- Przedmioty do wyboru
Seminarium licencjackie