Cele
Absolwent zdobędzie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w dydaktyce. Będzie posiadał umiejętności komunikacji społecznej, mediacji, negocjacji, animacji społecznej, kierowania własnym rozwojem oraz awansem zawodowym. Absolwent będzie znał język obcy, będzie umiał korzystać z literatury fachowej oraz najnowszych osiągnięć technologii informacyjnych, zarówno dla własnego rozwoju, jak i w celu wykorzystania ich w praktyce zawodowej. Będzie przygotowany do samodzielnego rozwiązywania problemów edukacyjnych, będzie otwarty i gotowy do współpracy z różnymi instytucjami edukacyjnymi i polityki oświatowej. Swoją wiedzę i umiejętności będzie umiał wykorzystać do podmiotowego kształcenia i wychowania. Będzie umiał wspomagać rozwój poznawczy i osobowościowy wychowanka, ze zróżnicowaniem - wynikającym z wybranej specjalizacji - w zakresie wieku podopiecznych, specyfiki obszaru działalności zawodowej i placówek edukacyjnych, szkolnych i pozaszkolnych. Dzięki interdyscyplinarnemu, innowacyjnemu kształceniu w WSP absolwenci będą przygotowani do zbudowania nowoczesnego warsztatu pracy, będą szczególnie uwrażliwieni na problemy edukacji zdrowotnej, niepełnosprawności. Potrafią zdiagnozować deficyty rozwojowe uczniów i będą przygotowani do stosowania indywidualizacji w nauczaniu, wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych. Będą znali zasady i sposoby pracy z grupą integracyjną. Program studiów i praktyki zawodowe pozwolą studentom ukształtować kompetencje specjalistyczne, potrzebne do wykonywania tych szczególnych zadań kształcenia i wychowania w warunkach integracji.