Szczegółowe informacje
Kierunek: POLITOLOGIA
Specjalność: Komunikacja Społeczna - Public Relations
Trzyletnie studia na kierunku Politologia ze specjalnością Komunikacja Społeczna- Public Relations /PR/ przygotowują do pracy w zawodzie specjalisty Public Relations. Są przeznaczone dla tych wszystkich, którzy chcą zdobyć lub pogłębić umiejętności niezbędne w kontaktach z mediami i opinią publiczną, a w szczególności dla:
* osób, zajmujących się utrzymywaniem kontaktów z mass mediami (m.in. rzeczników prasowych);
* specjalistów działów reklamy i marketingu;
* specjalistów ds. szeroko pojętej komunikacji;
* osób odpowiedzialnych za kreowanie wizerunku osób publicznych, firm czy też wymianę informacji;
* praktyków PR zatrudnionych w specjalistycznych agencjach PR;
* pracowników firm doradczych z zakresu komunikowania społecznego;
* wszystkich tych, którzy planują rozwój własnej kariery w kierunku PR.
Po 3 latach nauki absolwent otrzymuje dyplom ukończenia studiów i może kontynuować kształcenie na uzupełniających studiach magisterskich.
Absolwent kierunku Politologia ze specjalnością Public Relations - Komunikacja Społeczna nabywa praktyczne i teoretyczne umiejętności z zakresu:
* sporządzania budżetu PR;
* nawiązywania i utrzymywania kontaktów z otoczeniem: opinią publiczną, mediami, środowiskiem politycznym, kontrahentami;
* budowania systemu wewnętrznych działań PR w firmie;
*
prowadzenia działalności sponsoringowej;
*
prowadzenia negocjacji;
*
doskonalenia skutecznej autoprezentacji poprzez wygląd, język, mowę ciała;
*
efektywnej komunikacji;
*
zasad wpływu społecznego i oddziaływań perswazyjnych;
*
znajomość realiów współczesnego rynku mediów.
Studia obejmują także przedmioty z zakresu komunikacji społecznej:
* komunikacja interpersonalna;
* polityka informacyjna;
* pakiet informacyjny;
* negocjacje;
* mechanizmy motywacyjne człowieka;
* metody i techniki badań społecznych;
* projektowanie i organizacja imprez masowych;
* propaganda polityczna;
* etyka;
* marketing polityczny;
* retoryka oraz sztuka wystąpień publicznych.
Program studiów zakłada również kształcenie studentów w dziedzinach pokrewnych PR, rozwijających predyspozycje praktyczne do wykonywania tego zawodu (informatyka, ekonomia, psychologia negocjacji, dwa języki obce), a także podstawy wiedzy z zakresu historii powszechnej XX wieku, historii Polski, systemów ustrojowych państw, historii kultury i sztuki, socjologii, psychologii społecznej.
Po pierwszym roku studiów studenci otrzymują możliwość odbycia praktyk w wybranej agencji Public Relations, po drugim roku - w mediach (słuchacz sam wybiera interesujący go obszar medialny - redakcję czasopisma, stację radiową lub TV). Przez cały okres studiów studenci mogą w praktyce sprawdzać swoje predyspozycje i umiejętności z zakresu PR - są włączani do akcji promujących Szkołę, mają możliwość uczestniczenia w targach, redagują materiały reklamowe, organizują imprezy na skalę lokalną i ogólnopolską (realizacje TVP).
Kadrę naukową studiów stanowią zarówno teoretycy (pracownicy naukowi AE w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Śląskiego, AGH w Krakowie)jak i praktycy z dziedziny PR (dziennikarze TVP, rozgłośni radiowych, praktycy PR, pracownicy Wyższej Szkoły Filmowej i Teatralnej w Łodzi, SGH w Warszawie).
Specjalność: Manager Projektu
Kształcenie w specjalności Manager Projektu ma na celu przygotowanie absolwentów do pracy na stanowisku specjalisty dowolnej dziedziny, prowadzącego w firmie określone projekty. Student specjalności Projekt Manager zdobywa m.in. wiedzę z zakresu zarządzania zadaniami, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania czasem swoim i podwładnych, zarządzania kosztami projektu oraz umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji międzyludzkiej,.
Studenci uczą się:
* kierowania zespołem
* koordynowania działąnia osób zaangażowanych w dane przedsięwzięcie
* planowania
* prowadzania strategii działań
* opracowywania biznesplanów
* analiz rynku
* porządzanie sprawozdań i raportów.
Absolwenci tej specjalności zdobywają kwalifikacje, które pozwolą skutecznie działać w zawodzie i być w nim uniwersalnym.
Kierunek: POLITOLOGIA
Specjalność: Dyplomacja europejska
Postępująca globalizacja i internalizacja stosunków międzynarodowych powodują, iż konieczna staje się umiejętność swobodnego poruszania się w otaczającym świecie. Nowa międzynarodowa rzeczywistość wymaga gruntownej wiedzy z zakresu mechanizmów polityki, doboru środków i metod jej uprawiania, a także obowiązujących międzynarodowych norm prawnych. Specjalność Dyplomacja europejska powstała z myślą o nowych wymaganiach pracodawców tego sektora, którzy pragną zatrudniać profesjonalistów sprawnie poruszających się w multikulturowym świecie.
Trzyletnie studia na kierunku Politologia są przeznaczone w szczególności dla:
*
osób pragnących swą przyszłość zawodową związać z pracą w strukturach instytucjonalnych Unii Europejskiej,
*
przyszłych pracowników państwowej służby dyplomatycznej i konsularnej,
*
przyszłych pracowników szeroko pojętej dyplomacji gospodarczej,
*
pracowników organizacji rządowych i pozarządowych.
*
Absolwent kierunku Politologia ze specjalnością Dyplomacja europejska nabywa praktyczne i teoretyczne umiejętności z zakresu:
*
działania organów państwowych i ich przedstawicielstw za granicą w sferze realizacji polityki zagranicznej oraz reprezentowania i ochrony interesów państwa na arenie międzynarodowej;
*
praw i obowiązków pracowników zajmujących się realizacją zadań dyplomatycznych;
*
krytycznej analizy zjawisk społecznych, ekonomicznych i kulturowych;
*
międzynarodowych stosunków gospodarczych.
Absolwent tej specjalności, wyposażony w gruntowną wiedzę z zakresu mechanizmów prowadzenia polityki międzynarodowej, jest przygotowany do podjęcia pracy w dyplomacji.
Zajęcia z dyplomacji międzynarodowej prowadzą zawodowi dyplomaci, przedstawiciele firm działających w różnych sektorach gospodarki.
Studia obejmują także przedmioty specjalnościowe:
* historia dyplomacji z uwzględnieniem specyfiki politycznych systemów państw
* prawo dyplomatyczne oraz konsularne
* zasady protokołu dyplomatycznego
Kierunek: POLITOLOGIA
Specjalność: Polityka regionalna i samorządowa
Wiedza pozwalająca na zrozumienie zjawisk i procesów politycznych zachodzących w skali globalnej, regionalnej, państwowej i lokalnej, a także umożliwiająca analizowanie zależności między funkcjonowaniem instytucji politycznych, społeczeństw i jednostek ludzkich jest niezwykle ważnym elementów rynku pracy. Specjalność Polityka regionalna i samorządowa daje możliwość wykształcenia takich właśnie pracowników, którzy spełnią wysokie wymagania pracodawców tego sektora. Nie tylko umiejętnie korzystających ze zdobytej wiedzy, ale też zachowujących w pracy zasady etyczne i moralne.
Trzyletnie studia na kierunku Polityka regionalna i samorządowa są przeznaczone w szczególności dla:
*
przyszłych pracowników administracji rządowej i samorządowej,
*
osób zamierzających podjąć pracę w organach partii politycznych, organizacjach gospodarczych i społecznych, instytucjach i organizacjach międzynarodowych, biurach poselskich i senackich,
*
przyszłych pracowników mediów; radia i telewizji.
*
Absolwent kierunku Politologia ze specjalnością Polityka regionalna i samorządowa nabywa praktyczne i teoretyczne umiejętności z zakresu:
*
socjologii społeczności lokalnych;
*
funkcjonowania władzy regionalnej, instytucji samorządu terytorialnego;
*
polityki regionalnej, samorządowej polityki gospodarczej;
*
ochrony środowiska w skali lokalnej, interesów i rozwiązywania konfliktów lokalnych;
*
prawa administracyjnego i samorządowego;
*
mediów lokalnych;
*
planowania i podejmowania działań na rzecz społeczności lokalnych takich jak: zarządzanie rozwojem lokalnym, pozyskiwania środków z budżetu centralnego oraz Unii Europejskiej, budowy lokalnego społeczeństwa obywatelskiego, rozwiązywania konfliktów.
Przedmioty specjalnościowe:
* metody zarządzania projektem komercyjnym i publicznym,
* zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym,
* polityka regionalna i samorządowa.
Kierunek Politologia,
przedmioty przypisane do kierunku:
* elementy polityki międzynarodowej
* historia współczesnych doktryn politycznych
* prawo prasowe
* podstawy filozofii
* podstawy socjologii
* komunikacja interpersonalna (warsztaty)
* psychologia negocjacji
* retoryka
* polityka i teoria informacji
* systemy administracji publicznej
* propaganda polityczna
* marketing i reklama
* projektowanie i organizacja imprez masowych
* elementy zarządzania firmą
* systemy informatyczne