Studia I Stopnia - Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSEZ-Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką - W ciągu tygodnia - Łódź - Łódzkie

  • Cele
    Absolwent dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz do kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Absolwent posiada umiejętności komunikacji społecznej, posługiwania się warsztatem diagnostycznym, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego. Ma umiejętność refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębione rozumienie rzeczywistości edukacyjnej. Absolwent zna język obcy na poziomi biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy, tj. rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy związane z kształceniem z zakresu pedagogiki. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić dialog z rodzimym rozmówca. Potrafi, w szerokim zakresie, formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając zalety i wady różnych rozwiązań. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia. Ponadto, absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe związane z wybraną specjalnością, wykazując się odpowiednią wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi tej specjalności.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Kandydaci zainteresowani podjęciem nauki w naszej uczelni na studiach I stopnia (licencjackich) proszeni są o składanie pełnego kompletu następujących dokumentów: * podanie do wypełnienia na miejscu * świadectwo dojrzałości * świadectwo ukończenia szkoły średniej * zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do nauki na studiach * kserokopia dowodu osobistego i książeczki wojskowej w przypadku mężczyzn * 2 fotografie * 1 koperta ze znaczkiem i adresem zwrotnym
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Studia I Stopnia
    Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką
    WIEDZA


        * znajomość podstawowych paradygmatów wywodzące się z nauk medycznych,                                psychologicznych, socjologicznych i prawniczych oraz ogólnych, strategicznych i                                proceduralnych  zasad pracy resocjalizacyjnej na rzecz jednostek, rodzin, grup społecznych i            instytucji;
        * rozumienie systemu profilaktyki i resocjalizacji w Polsce w zakresie założeń programowych,            uregulowań prawnych i funkcjonujących instytucji, stowarzyszeń i organizacji społecznych;
        * orientacja w zakresie diagnozy resocjalizacyjnej i programowania postdiagnostycznego dla            osób znajdujących się w placówkach resocjalizacyjnych, zarówno dla nieletnich, jak i                        dorosłych;
        * wiedza na temat procedur postępowania sądowego dla nieletnich wykolejonych przestępczo i        zagrożonych demoralizacją;
        * znajomość systemów resocjalizacyjnych w warunkach zakładowych i środowisku otwartym;
        * wiedza na temat rodzajów środków wychowawczych i poprawczych stosowanych wobec                nieletnich, różnych form profilaktyki społecznej oraz wsparcia wychowawczego,                                terapeutycznego i resocjalizującego zbiorowości społeczne, rodziny i jednostki zagrożone                niedostosowaniem oraz wykolejeniem obyczajowym, społecznym i przestępczym.

    KOMPETENCJE

        * otwartość w kontaktach społecznych, tolerancja w stosunku do różnych odmienności przez            stosowanie zasady akceptacji osób niedostosowanych i wykolejonych społecznie;
        * umiejętności praktycznego stosowania metodyki pracy resocjalizacyjnej w warunkach                    zakładowych i środowisku otwartym;
        * diagnozowanie, w oparciu o istniejące techniki pomiaru, poziomu i obszaru niedostosowania i        wykolejenia społecznego, obyczajowego i przestępczego;
        * konstruowanie elementów programów resocjalizacyjnych, profilaktycznych i systemów                    resocjalizacyjnych w warunkach zakładowych i środowisku otwartym;
        * stosowanie resocjalizujących psychotechnik – w zakresie podtrzymywania i intensyfikowania        dotychczasowych osiągnięć oraz ukierunkowania wychowanka, socjotechnik – w oparciu o            grupę wychowawczą lub inną grupę społeczną oraz kulturotechnik – w oparciu o wzorce                kulturowe, sport, rekreację, twórczość, pracę, teatr i dramę;
        * formułowanie prognozy resocjalizacyjnej w oparciu o cząstkowe efekty swojej pracy;
        * nawiązywania współpracy z rodzinami, sądami dla nieletnich, instytucjami samorządowymi,            szkołami, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi w celu optymalizowania procesu                        resocjalizacji jednostek społecznie niedostosowanych i wykolejonych;

    PRZYGOTOWANIE DO PRACY

    W domach dziecka, ośrodkach szkolno-wychowawczych, szkolnych ośrodkach socjoterapii, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych i zakładach karnych na stanowisku wychowawcy. Może być animatorem, inicjatorem i kreatorem różnych form profilaktyki społecznej i resocjalizacji w środowisku otwartym.

Inne informacje związane z pedagogika

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |