Media i Komunikacja Spoełeczna
Program studiów
Grupa treści podstawowych w zakresie:
nauki o państwie i prawie nauki o polityce myśli politycznej systemów politycznych podstaw logiki podstaw ekonomii bhp
Grupa treści kierunkowych w zakresie:
najnowszej historii politycznej historii politycznej Polski XX wieku systemu politycznego Rzeczpospolitej Polskiej partii politycznych i systemów partyjnych administracji publicznej samorządu i polityki lokalnej marketingu politycznego polityki społecznej i gospodarczej stosunków międzynarodowych integracji europejskiej statystyki i demografii organizacji i zarządzania
Ponadto studenci uczestniczą w zajęciach z języków obcych (w dużym wymiarze godzin), wychowania fizycznego (obowiązkowych w systemie stacjonarnym), technologii informacyjnej, z treści poszerzających wiedzę humanistyczną (filozofia, psychologia) oraz z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Studia licencjackie trwają 6 semestrów - 3 lata.
Czego można się nauczyć?
Media i Komunikowanie Społeczne obejmuje m.in. takie przedmioty specjalnościowe:
* Podstawy negocjacji
* Public relations
* Podstawy teorii komunikowania
* Badania rynku politycznego
* Komunikacja interpersonalna
* Zarządzanie i komunikowanie interpersonalne
* Pracownia dziennikarska
* Media w Polsce
* Media na świecie.
Absolwenci specjalności będą potrafili m.in. skutecznie wykorzystywać metody i techniki PR, kształtować wizerunek instytucji, przygotować konferencję prasową, organizować imprezy specjalne, pisać komunikaty prasowe, sprostowania i oświadczenia, czy też przygotowywać projekty programów public relations.
Jakie są perspektywy zawodowe?
Absolwenci specjalności mogą podjąć się pracę w:
* agencjach public relations
* działach public relations wewnątrz przedsiębiorstwa, odpowiadając za kontakty organizacji z otoczeniem oraz budowanie relacji wewnątrz organizacji
* instytucjach zajmujących się promocją i komunikacją
* biurze rzecznika prasowego lub na stanowisku samego rzecznika
* mediach oraz firmach współpracujących z mediami
* instytucjach zajmujących się medioznawstwem oraz badaniem opinii publicznej.