-
Cele
Sylwetka Absolwenta Specjalista o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający rozległą wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk ekonomicznych, dotyczącą problemów funkcjonowania organizacji, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, umiejętności komunikowania się, negocjonowania i pracy w zespole, skutecznego działania w warunkach gospodarki rynkowej i pracy w krajach Unii Europejskiej, instytucjach, przedsiębiorstwach, organach administracji państwowej. Jest przygotowany do zorganizowania i efektywnego prowadzenia własnej firmy. Może podjąć studia wyższe II stopnia. Jest wyposażony w umiejętności narzędziowe: - wszechstronną znajomość pracy z komputerem, - biegłą znajomość dwóch języków obcych wraz z elementami słownictwa specjalistycznego z zakresu jezyka biznesu.
-
Praktyki
Zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 12 lipca 200 r w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia (Dz. U. nr 164 poz. 1166) praktyki studenckie stanowią integralną część programu kształcenia, trwają 4 tygodnie podczas wakacji po II roku studiówi. Są one konfrontacją nabytej wiedzy teoretycznej z realiami ekonomicznymi, sprawdzianem przydatności wiedzy w zakresie kierunkowych i specjalistycznych przedmiotów nauczania, pozwalają studentom sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe. Badane przedsiębiorstwa i instytucje stanowią także obszar penetracji ekonomiczno-organizacyjnej w celu zebrania materiałów do pracy dyplomowej. Program praktyk powstaje w ścisłej wspólpracy uczelni z przedsiębiorcami, bankami i innymi instytucjami realizującymi praktyki zawodowe studentów. Miejsce praktyk może wyznaczyć uczelnia lub student wyszukuje sam. Ich koordynatorem jest pełnomocnik d/s praktyk studenckich.
-
Profil słuchacza / wymogi
Warunki przyjęcia: - ukończenie szkoły średniej ogólnokształcącej lub zawodowej (matura), - terminowe złożenie wymaganych dokumentów, - wniesienie opłat wpisowego Dokumenty: - świadectwo dojrzałości w oryginale, - wypełniony pakiet druków (pobranych w dziekanacie), - 4 fotografie o wym. 4x5 cm, - karta zdrowia kwalifikująca na studia wyższe.
-
Tutuł uzyskany
Licencjat
-
Szczegółowe informacje
Kierunek: Zarządzanie
Specjalnośc: Marketing
Merytoryczną podstawę kształcenia stanowią ogólne ramowe programy edukacji oraz autorskie programy szczegółowe. W programach ramowych występują prezentacje struktur blokowo-podmiotowych z uwzględnieniem zasad korelacji i ciągłości wiedzy oraz określenie pełnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację programu danego przedmiotu z uwzględnieniem liczby godzin i rodzaju zajęć w poszczególnych semestrach i latach studiów.
W szczegółowych programach autorskich są określone cele i zadania dydaktyczno-wychowawcze przedmiotu, zakres wiadomości i umiejętności kształconych w toku studiów, treści formy i instrumenty dydaktyczne, szczegółowa tematyka, wymiar godzin oraz literatura.
Zarówno w konstrukcji ogólnej ramowych programów, jak i w ich uszczegółowieniu w autorskich programach przedmiotowych niezbędne jest przestrzeganie zasad:
- selektywności, ciągłości i spójności wiedzy,
- korelacji międzyprzedmiotowej i wewnątrzprzedmiotowej,
- strukturyzacji treści dydaktycznych.
Program kształcenia w WSMiB zawiera osiem bloków przedmiotowych skupionych w trzech modułach:
- moduł A - przedmioty dla wszystkich specjalności,
- moduł B - przedmioty kierunkowe dla dwu pokrewnych specjalności,
- moduł C - przedmioty specjalistyczne towarzyszące seminarium dyplomowemu.
PRZEDMIOTY
KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
* Podstawy psychologii
* Podstawy socjologii
* Wychowanie fizyczne
* Języki obce
* Technologia informacyjna
* Własnośc intelektualna
* Sport (studia dzienne)
PRZEDMIOTY
PODSTAWOWE
# Podstawy zarządzania
# Nauka o organizacji
# Mikroekonomia
# Rynki finansowe
# Finanse publiczne
# Matematyka
# Wstep do prawa
# Statystyka (opisowa)
PRZEDMIOTY
KIERUNKOWE
* Zachowania organizacyjne
* Zarządzanie projektami
* Zarządzanie zasobami ludzkimi
* Zarządzanie jakoscią
* Informatyka w zarządzaniu
* Podstawy marketingu
* Badania marketingowe
* Rachunkowość finansowa
* Finanse przedsiębiorstwa
* Język obcy w biznesie
* Prawo cywilne
* Prawo gospodarcze
* Międzynarodowe stosunki gospodarcze
* Geografia ekonomiczna
* Logistyka
* Przewidywanie i symulacja w biznesie
* Finanse jednostek samorządowych
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE
specjalność:
Marketing
* Zarządzanie i planowanie marketingowe
* Strategie marketingowe
* Marketing w handlu i usługach
* Zachowania nabywców
* Nowoczesne formy i srodki promocji
* Public relations
* Biznes plan
* Etyka w biznesie
* Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie
* Wykład monograficzny
* Seminarium dyplomowe
Podczas studiów w WSMiB studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami informatycznymi niezbędnymi do prowadzenia prac biurowych wymaganych podczas procesu zarządzania firmą i wspólczesnym biznesem. Program nauczania informatyki składa się z wykładów wprowadzających prowadzonych przez jeden semestr oraz dwusemestralnych ćwiczeń praktycznych w laboratoriach komputerowych. W skład ćwiczeń wchodzą zajęcia z obsługi komputera w środowisku lokalnym i sieci INTERNET oraz wykorzystania programów biurowych ( MS Word, MS Works, MS Excel ).
Na trzecim roku studiów, podczas realizacji specjalności "informatyka w zarządzaniu" w programie zajęć wykorzystywany jest program MS Access.
Języki obce w Wyższej Szkole Marketingu i Biznesu stanowią ważny blok programowy. Program edukacji językowej obejmuje języki: angielski, niemiecki, hiszpański i francuski. Na I i II roku studiów studenci uczą się dwóch języków obcych. Na roku III wybierają jeden język obcy, w którym się specjalizują.
Autorskie programy językowe oferują nowe spojrzenie i nowatorskie podejście do nauczania i uczenia się języków obcych. Programy językowe powstają w oparciu o poziom umiejętności studenta, jego potrzeby, oczekiwania i zainteresowania. Celem programów jest przygotowanie studenta do płynnego i swobodnego porozumiewania się językiem obcym w życiu codziennym i zawodowym.