Szczegółowe informacje
Charakterystyka
Wdrażanie skutecznych metod marketingowych, efektywnej komunikacji z rynkiem oraz umiejętność przewidywania potrzeb konsumentów i trafny wybór strategii reklamowej dają podstawę do osiągania sukcesów przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Studia stawiają sobie za cel przygotowanie absolwentów do zarządzania procesami marketingowymi w przedsiębiorstwie, posługiwania się narzędziami marketingowymi i reklamowymi, wykorzystywania nabytej wiedzy do profesjonalnego budowania kampanii reklamowych oraz strategii marketingowych, wyszukiwania rynków zbytu, rozwijania i budowania wizerunku marki lub produktu. Przygotowują również do współpracy z mediami, agencjami reklamowymi oraz pozostałymi firmami działającymi na rynku reklamowym.
Perspektywy zawodowe
Studia przygotowują absolwentów do zajmowania kierowniczych stanowisk w agencjach reklamowych, firmach PR oraz instytucjach doradztwa prawnego i ekonomicznego, w charakterze specjalistów ds. reklamy i marketingu. Absolwenci mogą również ubiegać się o stanowiska dyrektorów ds. marketingu, kierowników produktów, specjalistów ds. rynku w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych.
Program nauczania
Przedmioty specjalnościowe
- podstawy marketingu
- badania marketingowe
- promocja i prezentacja
- podstawy negocjacji i mediacji
- podstawy reklamy
- podstawy public relations
- zarządzanie dystrybucją
- otoczenie przedsiębiorstwa
- psychologia społeczna
- marketing na rynku przedsiębiorstw
- podstawy komunikacji społecznej
Informacje dodatkowe
Studia z zakresu Marketing i reklama prowadzone są w ramach kierunku studiów "zarządzanie". Studia prowadzone są w systemie dziennym, wieczorowym i zaocznym.
Wybór kierunku kształcenia dokonuje się po zaliczeniu 3-ego semestru poprzez złożenie w wyznaczonym czasie właściwej deklaracji. Warunkiem koniecznym do uruchomienia zajęć na wybranej specjalności jest zgłoszenie się na nią co najmniej 50 studentów.
Absolwenci studiów licencjackich mogą kontynuować naukę w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie na 2-letnich studiach magisterskich uzupełniających, na kierunku "zarządzanie" lub "finanse i rachunkowość" w dowolnej specjalności, wybranej według obowiązujących zasad.