Szczegóły Studia I Stopnia - Marketing i Reklama - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie
ZARZĄDZANIE
Marketing i Reklama
SYLWETKA ABSOLWENTA
Podstawowym celem kształcenia jest przygotowanie absolwenta do twórczego
i aktywnego uczestnictwa w życiu społeczno-gospodarczym w dobie społeczeństwa wiedzy i przygotowanie go do wykonywania zawodu menedżera w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych i niepublicznych. W kształtowaniu charakteru i osobowości studenta kładzie się nacisk na: otwartość i dociekliwość poznawczą, dążenie do doskonałości zawodowej, kreatywność i postawę etyczną.
Studenci zarządzania zdobywają wiedzę z dziedziny nauk ekonomicznych, w szczególności z dyscypliny: nauki o zarządzaniu. Jednocześnie przyswajają wiedzę z zakresu dyscyplin komplementarnych, takich jak: nauki prawne, socjologia i geografia (ekonomiczna), a także nauk filozoficznych (logika). Absolwent posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji - przedsiębiorstw, instytucji publicznych, a także częściowo z zakresu bezpieczeństwa państwa.
WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI
Absolwent dysponuje umiejętnościami uniwersalnymi, począwszy od tych związanych z kulturą intelektualną (analiza, synteza, argumentacja) poprzez zdolności komunikacyjne (kompetencje językowe, znajomość współczesnych środków komunikowania, metod i technik negocjacji) do zawodowych (tworzenie biznes planu, programu operacyjnego, prowadzenia badań rynkowych i marketingowych). Posiada umiejętności niezbędne dla aktywnego uczestnictwa w życiu zawodowym menedżera, takie jak:
analiza otoczenia przedsiębiorstwa, w szczególności środowiska rynkowego i konkurencyjnego,
analiza zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa i planowanie strategii rozwoju i działania przedsiębiorstwa,
opracowanie, wdrażanie i kontrola programów operacyjnych strategii przedsiębiorstwa,
rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami.
realizacja podstawowych funkcji zarządzania przedsięwzięciami w organizacjach o charakterze gospodarczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa publicznego,
sprawne komunikowanie się, rzeczowe argumentowanie, w tym perswazja i negocjowanie,
współdziałanie z innymi i praca w zespole,
posługiwanie się językiem angielskim, w tym również specjalistycznym (branżowym) oraz jednym z wybranych spośród trzech innych języków kongresowych,
samodzielne zdobywanie wiedzy z literatury naukowej i fachowej.
MIEJSCA PRACY
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku "zarządzanie" na Wydziale Zamiejscowym w Inowrocławiu będzie przygotowany do podjęcia pracy na następujących stanowiskach średniego szczebla zarządzania przedsiębiorstwem:
menedżer zarządzania, menedżer systemów zarządzania jakością, menedżer sprzedaży, analityk finansowy, konsultant wdrażania nowoczesnych systemów zarządzania, pełnomocnik controllera /asystent/ ds. systemów zarządzania jakością, controller, specjalista ds. organizacji i zarządzania, asystent prezesa/dyrektora, ekspert-doradca w firmach consultingowych.
Absolwent może być zatrudniony w przedsiębiorstwach przemysłowych, zwłaszcza z sektora małych i średnich przedsiębiorstw handlowych i usługowych, w instytucjach publicznych (urzędy pocztowe, służba zdrowia, firmy ubezpieczeniowe) oraz w jednostkach administracji państwowej i samorządowej, w tym w jednostkach odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Będzie również przygotowany do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.
DODATKOWE KOMPETENCJE
We właściwym ukształtowaniu absolwenta ważną rolę pełnią także instytucje, w których odbywać się będą praktyki zawodowe oraz koła naukowe i koła zainteresowań. Centrum Szkoleń i Certyfikacji przygotowuje ofertę kursów i szkoleń adresowanych do studenta planowanego kierunku, zwłaszcza informatycznych i językowych kończących się międzynarodowymi certyfikatami takimi, jak: certyfikat ECDL i CISCO, certyfikaty językowe Preliminary English Test (PET), Business English Certificate (BEC Preliminary, Vantage, Higher).
DALSZY ROZWÓJ
Absolwent studiów pierwszego stopnia powinien aspirować i być przygotowany do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku "zarządzanie" lub na kierunkach pokrewnych, takich jak: "zarządzanie i inżynieria produkcji", "ekonomia", "logistyka", "informatyka i ekonometria", itd.
Inne informacje związane z marketing
Inżynieria Zarządzania i Marketingu - Studia Podyplomowe
Centrum: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
Więcej informacjiMarketing i Zarządzanie Przedsiębiorstwem - Studia Podyplomowe
Centrum: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
Więcej informacjiStudia II Stopnia-Marketing i Sprzedaż Usług Finansowych
Centrum: Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami
Centrum: BSW - Bydgoska Szkoła Wyższa
Więcej informacjiStudia podyplomowe - Zarządzanie Ośrodkami Leczniczo Rekreacyjnymi
Centrum: BSW - Bydgoska Szkoła Wyższa
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Logistyka i Inżynieria Transportu
Centrum: BSW - Bydgoska Szkoła Wyższa
Więcej informacji