Komunikacja społeczna
Program specjalizacji:
A. Kursy propedeutyczne:
- prawo administracyjne
- etyka życia publicznego
- marketing instytucji politycznych
- polityka ochrony środowiska
- retoryka i erystyka
- podstawy statystyki
B. Kursy fakultatywne:
- komunikacja społeczna
- stylistyka wypowiedzi publicznej
- psychologia zachowań społecznych
- public relations
- prawo prasowe i prawo autorskie
- kultura i media
- media a społeczeństwo
- warsztaty językowe
- psychologiczne mechanizmy oddziaływań społecznych
- teoria decyzji i dyrektywy socjotechniczne
Perspektywy zawodowe
Absolwent studiów na kierunku politologia posiądzie wiedzę z zakresu podstawowych przedmiotów politologicznych oraz wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie komunikacja społeczna. Zostanie wyposażony w umiejętności analizowania i podejmowania decyzji politycznych, zbierania i hierarchizowania informacji. Nabędzie wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodów związanych nie tylko z prasą, radiem i telewizją, lecz także z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej - w stosunkach publicznych, reklamie, promocji.
Zostanie przygotowany do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających umiejętności interpersonalnego komunikowania, przykładowo w:
- organach samorządu terytorialnego,
- sferze administracji państwowej i samorządowej
- instytucjach i organizacjach międzynarodowych
- różnego typu przedsiębiorstwach
- firmach podejmujących działania w zakresie współpracy przygranicznej
- urzędach publicznych zajmujących się obsługą podmiotów zagranicznych
- organach partii politycznych
- instytucjach pożytku publicznego
- pracowników firm doradczych z zakresu tzw. "łowców głów"
- pracowników szeroko rozumianej sfery usług
- instytucjach badania opinii społecznej
- firmach, jako osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe, organizowanie kampanii reklamowych