Studia I Stopnia (licencjackie, 3 letnie)
Komunikacja Rynkowa i PR
Program specjalności obejmuje m.in. takie przedmioty specjalizacyjne, jak:
- public relations,
- zarządzanie reklamą,
- komunikacja interpersonalna,
- negocjacje,
- nowoczesne technologie komunikowania.
- systemy operacyjne,
- programowanie w Internecie,
- bazy danych w Internecie,
- bezpieczeństwo systemów informatycznych,
- informatyka w zarządzaniu
- internet w biznesie
- projektowanie systemów informatycznych
- sieci komputerowe i bazy danych
- multimedialne technologie informacyjne
- lokalne sieci komputerowe
- internet i języki programowania stron www
- handel elektroniczny
- nowoczesne techniki projektowania systemów informacyjnych
Po ukończeniu tej specjalności absolwenci będą potrafili m.in.: stworzyć skuteczny program komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, sprawdzać skuteczność prowadzonych działań promocyjnych, budować wizerunek instytucji, czy też współpracować z agencją reklamową i Public Relations.
Ponadto, absolwenci tej specjalizacji będą wyposażeni w umiejętności z obszaru
e-biznesu, będą więc oni potrafili m.in.: efektywnie wykorzystywać zasoby sieci Internet w biznesie, np. w handlu i bankowości, prowadzić działania marketingowe przy użyciu Internetu, wykorzystywać sieci informatyczne do sprawnego funkcjonowania firm w warunkach e-biznesu, wykorzystywać sieci informatyczne do sprawnego funkcjonowania firm w warunkach e-biznesu, czy też wykorzystywać technologie internetowe w zakresie wspomagania decyzji ekonomicznych
Perspektywy zawodowe
Absolwenci tej specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie między innymi w:
- w firmach jako specjalista ds. komunikacji z rynkiem, którego zadaniem będzie przekazywanie na rynek informacji o firmie i jej ofercie;
- w firmach jako specjalista ds. PR;
- w działach marketingowych firm o różnej wielkości, gdzie będą odpowiedzialni za komunikację rynkową oraz marketingową firm oraz za opracowywanie strategii marketingowych;
- w firmach gdzie zajmują się konstruowaniem serwisów internetowych z uwzględnieniem wykorzystania w nich przekazu multimedialnego i dostępu do baz danych;
- w firmach różnych wielkości, gdzie będą odpowiadać za administrowanie serwisami internetowymi ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa pracy w sieciach rozległych oraz projektowania internetowych i intranetowych baz danych;
- firmach software'owych, przy tworzeniu oprogramowania dla potrzeb e-biznesu;
- agencjach konsultingowych, doradzając w dziedzinie informatycznego wspierania różnorakich działań organizacji, w których wykorzystywane mogą być technologie internetowe, projektowania, tworzenia oraz administrowania oprogramowaniem służącym do wspomagania rozwiązywania ekonomicznych problemów organizacji gospodarczej.