Cele
W ramach tej specjalizacji przygotujesz się do pracy w warunkach postępującej globalizacji gospodarki. Procesy i reformy gospodarcze, dostosowujące nasze przepisy prawne do wymogów UE, wymuszają konieczność odpowiedniego wykształcenia przyszłej kadry menedżerskiej. Zdobędziesz wiedzę z zakresu prawa, marketingu międzynarodowego, politycznych uwarunkowań różnych rynków, negocjacji międzynarodowych, zarządzania wielonarodowościowymi zespołami pracowników, finansów międzynarodowych oraz procedur celnych. Staniesz się fachowcem mogącym pracować w: * biurach handlu zagranicznego, * międzynarodowych koncernach, * instytucjach współpracujących z firmami zagranicznymi, * urzędach publicznych zajmujących się obsługą podmiotów zagranicznych, * agencjach konsultingowych, * bankach i instytucjach finansowych, które już od dawna funkcjonują na rynkach międzynarodowych.
Szczegółowe informacje
Studia w Wyższej Szkole Handlu i Rachunkowości trwają trzy lata. Każdy rok akademicki podzielony jest na semestry, które trwają około piętnastu tygodni. Po każdym z nich następuje sesja egzaminacyjna, trwająca dwa tygodnie. W czasie zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej student zdaje egzaminy i zaliczenia przewidziane programem studiów.
Trzy pierwsze semestry mają charakter ogólny i przygotowują studentów z zakresu:
* współczesnej teorii przedsiębiorstw,
* prawa gospodarczego,
* handlu i marketingu,
* zarządzania,
* finansów i rachunkowości,
* podatków.
Na drugim roku studiów (po ukończonym trzecim semestrze) studenci wybierają specjalizację. Program realizowany w trakcie kolejnych semestrów skupia się na przedmiotach specjalizacyjnych, stanowiących jednocześnie podstawę do przygotowania pracy dyplomowej.
Studia kończą się obroną pracy dyplomowej oraz uzyskaniem tytułu licencjata.
Handel Międzynarodowy
Przedmioty specjalizacyjne
* Prawo cywile i handlowe,
* Bankowość,
* Prawo i polityka celna,
* Międzynarodowe standardy rachunkowości,
* Międzynarodowe stosunki gospodarcze,
* Komputerowa ewidencja gospodarcza,
* Gospodarka i instytucje Unii Europejskiej,
* Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym,
* Ubezpieczenia,
* Komunikacja i negocjacje w biznesie,
* Obrót papierami wartościowymi,
* Promocja w obrocie gospodarczym,
* Międzynarodowe prawo handlowe,
* Standardy jakości w obrocie gospodarczym,
* Polityka handlowa Unii Europejskiej,
* Marketing międzynarodowy,
* Finanse międzynarodowe,
* Obrót gospodarczy,
* Język obcy biznesowy,
* E-biznes,
* Podstawy psychologii zarządzania,
* Rachunkowość zarządcza,
* Ekonomiczne problemy ochrony środowiska,
* Seminarium.