Szczegółowe informacje
Program studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna
Podstawy teorii komunikacji
Komunikacja międzykulturowa
Logika z semiotyką
Komunikacja medialna
Komunikacja artystyczna – komunikacja w sztukach widowiskowych
Główne zasady komunikacji literackiej
Obyczaj jako system komunikacji kulturowej
Komunikacja w reklamie
Fotografia w prasie
Komunikacja w negocjacjach
Kultura języka
Komunikacja niewerbalna
Komputer w pracy dziennikarza
Retoryka
Aktorstwo społeczne
Socjologia ogólna
Socjologia kultury
Socjologia mediów
Ekonomika mediów
Kultura indoeuropejska
Etykieta menedżera
Wspólnota Europejska i jej instytucje
Antropologia kulturowa współczesnego świata
Komunikacja symboliczna
Filozofia
Encyklopedia prawa
Prawo mediów
Prawo własności intelektualnej
Psychologia stosunków interpersonalnych
Marketing polityczny
Polski system polityczny
Podstawy zarządzania
Podstawy marketingu
Ekonomia
Podstawy public relations
Metody pozyskiwania i przetwarzania informacji
Metody badań medioznawczych
Prasoznawstwo
Media lokalne i środowiskowe
Organizacja pracy dziennikarza i rzecznika prasowego
Warsztat pracy dziennikarza i rzecznika prasowego
Organizacja pracy w redakcji
Lektorat języka angielskiego lub niemieckiego
Informacja naukowa
Podstawy dokumentacji
Wychowanie fizyczne
Seminarium dyplomowe
Absolwent WSUS, uzyskujący tytuł licencjata w zakresie specjalizacji broker informacji, otrzyma staranne przygotowanie zawodowe do profesjonalnego wyszukiwania, weryfikowania i udzielania różnego rodzaju informacji.
Zdoła on efektywnie wykorzystywać najnowsze systemy informacyjno-wyszukiwawcze (Horizon, VTLS, Sowa, MOL itp.) organizujące pracę współczesnych centrów informacji naukowej, a także bazy danych na różnych nośnikach (druk, CD-ROM/DVD, online). Zdobędzie też wiedzę, jak organizować dostęp do zewnętrznych polskich i zagranicznych źródeł elektronicznej informacji (m.in. książek i czasopism online, baz pełnotekstowych) oraz funkcjonować w oparciu o programy do obsługi własnych warsztatów informacji.
Proponowany system i zakres kształcenia uwzględnia zmiany dokonujące się aktualnie w polskich, a także światowych strukturach informacji naukowej. Placówki te stają się nowoczesnymi ośrodkami archiwizacji i zarządzania informacją, wykorzystującymi w swej działalności elektroniczne technologie, w tym Internet.