Studia I Stopnia - Badanie Rynku i Opiniii Publicznej - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSG- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Badanie Rynku i Opiniii Publicznej - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

  • Cele
    Celem studiów na kierunku "Socjologia" w specjalności zawodowej: "Badanie rynku i opinii publicznej" jest zdobycie ogólnej wiedzy socjologicznej, pogłębionej szczególnie o zagadnienia metodologiczne dotykające w najszerszym rozumieniu badań społecznych, a bardziej szczegółowo badań rynkowych i badań opinii publicznej. Szeroko rozumiane kompetencje badawcze obejmują nie tylko zagadnienia ogólno-metodologiczne, ale także związane ze stosowaniem zróżnicowanych technik i narzędzi badawczych, jak również umiejętności organizacyjne niezbędne do koordynowania badań. Absolwent tej specjalności uzyskuje zatem kompetencje do samodzielnego projektowania, przeprowadzania i opracowywania wszelkiego rodzaju badań społecznych, tak o profilu jakościowym, jak i ilościowym.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Przedmioty kwalifikacyjne na kierunku SOCJOLOGIA specjalność: Badanie rynku i opinii publicznej - język obcy, - język polski, - historia lub wiedza o społeczeństwie
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Badanie Rynku i Opinii Publicznej

    SYLWETKA ABSOLWENTA

    Misja

    1. Cele kształcenia
    Celem kształcenia jest przekazanie ogólnej wiedzy socjologicznej pogłębionej o socjologie szczegółowe dotyczące zwłaszcza opinii publicznej i rynku oraz o aspekty metodyczne i metodologiczne, a także organizacyjne dotyczące badań socjologicznych.
    Absolwent specjalności badanie rynku i opinii publicznej uzyskuje kompetencje do samodzielnego projektowania, przeprowadzania i opracowywania wszelkiego rodzaju badań społecznych - czy to o profilu ściśle rynkowym czy to mających charakter badań opinii publicznej, zarówno jakościowych, jak i ilościowych.

    2. Postawy
    Absolwent specjalności badanie rynku i opinii publicznej powinien nie tylko być gotowy do podejmowania zadań zawodowych, ale także świadomy społecznej odpowiedzialności, związanej z upowszechnianiem wyników prowadzonych badań oraz chętny do nieustannego podnoszenia swoich kwalifikacji i dzielenia się nimi. Różnorodność działań pozadydaktycznych podejmowanych w Uczelni jest pretekstem i możliwością uświadomienia tego rodzaju odpowiedzialności.

    Kompetencje
    3. Rodzaj i zakres posiadanej wiedzy

       1. Socjologiczne ujęcia rynku i opinii publicznej.
       2. Teorie komunikacji społecznej.
       3. Analiza statystyczna z wykorzystaniem pakietów statystycznych.
       4. Socjologia instytucji i zrzeszeń.
       5. Prawo prasowe.
       6. Relacje publiczne i opinia publiczna.
       7. Socjologia rynku

    4. Formy kształcenia i poziom kompetencji w zakresie języków obcych
    Konieczna dobra znajomość języka angielskiego. Przydatna znajomość drugiego języka obcego.
    Nauka języka angielskiego (jako języki dodatkowe: niemiecki; rosyjski; francuski; hiszpański i inne) przy pomocy nowoczesnych metod nauczania (laboratoria językowe; konwersatoria itp.) oraz w zakresie słownictwa branżowego (nauk społecznych - głównie socjologicznego) umożliwia absolwentowi praktyczne posługiwanie się nim w pracy; kontaktach i badaniach, przede wszystkim - przy wymianie doświadczeń z praktykami z innych krajów oraz budowaniu zespołów ponadnarodowych.

    5. Umiejętności zawodowe
    Absolwent tej specjalności powinien wykazywać się umiejętnościami:

       1. Komunikowania się.
       2. Przeprowadzania badań społecznych w zakresie podstawowych problemów społecznych.
       3. Przeprowadzania badań rynkowych.
       4. Przeprowadzania badań opinii publicznej.
       5. Analizy danych społecznych (statystyki; raporty zestawienia) z wykorzystaniem programów            komputerowych.
       6. Przygotowania raportów z badań; prezentacja wyników badań.
       7. Przygotowania oferty badań socjologicznych i rynkowych dla klientów lokalnych (instytucji                publicznych i firm prywatnych).

    Przygotowanie praktyczne
    6. Rodzaje i formy kształcenia praktycznego.
    Student powinien odbyć przynajmniej dwie profilowane praktyki zawodowe w instytucjach badawczych oraz w instytucjach medialnych (prasa lokalna, TV, radio).

    7. Sugerowane szkolenia specjalistyczne i certyfikaty uzupełniające wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie studiów.
    Wskazane studia podyplomowe, szkolenia, kursy, warsztaty z zakresu:

       1. Komunikacji interpersonalnej.
       2. Kreatywności.
       3. Organizacji i zarządzania procesem badawczym.
       4. Obsługi specjalistycznego oprogramowania (programów do analizy statystycznej, analizy                treści itp.).
       5. Moderowania dyskusji.

    Perspektywy zatrudnienia

    8. Uprawnienia do wykonywania zawodu:
    Absolwent po ukończeniu studiów musi stale pogłębiać swoją wiedzę a także uczestniczyć w szkoleniach i treningach interpersonalnych. Przygotowanie teoretyczne i zdobyte doświadczenie pozwolą mu na pracę w firmach badawczych oraz w działach badań rynkowych i opinii publicznej innych (niebadawczych) przedsiębiorstw, a także w instytucjach medialnych.

    9. Możliwości zatrudnienia - przewidywane stanowiska i miejsca pracy.
    Stanowiska powiązane i wspomagające prowadzenie badań - analityk, twórca raportów i zestawień, interpretacji.
    Wykonawca badań (ankieter, moderator).

    Uzupełnienie wykształcenia

    10. Możliwości i wskazania do dalszego kształcenia na kolejnych poziomach studiów.
    Studia magisterskie i doktoranckie.
    Studia podyplomowe.

    11. Możliwości podejmowania studiów za granicą, (na jakim etapie studiów, w jakich krajach i uczelniach).
    Po podpisaniu odpowiednich umów w ramach programu Socrates/Erasmus.

     

    Program studiów


    Przedmioty podstawowe
    Wstęp do socjologii
    Antropologia kulturowa
    Systemy i struktury społeczne
    Procesy społeczne
    Psychologia społeczna
    Dynamika zmian współczesnego społeczeństwa polskiego
    Komunikacja społeczna - warsztaty
    Historia myśli społecznej
    Historia socjologii
    Elementy psychologii

    Przedmioty kierunkowe
    Metody statystyczne w socjologii
    Metody badań socjologicznych
    Demografia społeczna
    Etyczne i praktyczne problemy zawodu socjologa
    Współczesne teorie socjologiczne
    Przygotowanie i realizacja projektu badawczego
    Analiza danych z zastosowaniem pakietu SPSS
    Socjologia kultury
    Wykład monograficzny z zakresu kulturoznawstwa
    Rzeczywistość społeczna - perspektywy teoretyczne (konwersatorium)
    Teorie komunikacji społecznej
    Socjologia przedmiotowa (dwa wykłady do wyboru z wymienionych: socjologia miasta i wsi, socjologia reklamy, socjologia organizacji, socjologia turystyki, socjologia obrazu, socjologia turystyki, socjologia czasu wolnego )
    Prawo dla socjologów
    Wykład monograficzny

    Przedmioty specjalnościowe
    Socjologia rynku
    Podstawy marketingu
    Badania opinii publicznej
    Kształtowanie opinii publicznej
    Psychologia konsumenta
    Badania rynkowe
    Przygotowanie oferty badań
    Badacz-socjolog na rynku
    Analiza wybranych segmentów rynku
    Pozyskiwanie i analiza danych zastanych
    Wykład do wyboru - ekonomiczny lub kulturoznawczy
    Seminarium dyplomowe

Inne informacje związane z socjologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |