Badania społeczne i rynkowe
Program specjalizacji Badania społeczne i rynkowe obejmuje m.in. takie przedmioty specjalizacyjne, jak:
- Psychologia zachowań społecznych, kulturowych i ekonomicznych
- Diagnozowanie społeczne
- Badania społeczne i marketingowe jako sektor usług - organizacja badań
- Ilościowe badania marketingowe
- Jakościowe badania marketingowe
- Etyczne i prawne aspekty badań
- Media a społeczeństwo i rynek
- Informatyka i praca na pakietach statystycznych
- Perspektywy zawodowe
Absolwenci tej specjalizacji będą wyposażeni w kompetencje pozwalające im na podejmowanie inicjatyw o charakterze badań dotyczących problemów występujących w współczesnym społeczeństwie i gospodarce rynkowej.
Absolwenci tej specjalność dzięki zdobyciu szerokiej wiedzy teoretycznej jak i instrumentalo-technicznej charakterystycznej dla zawodów społecznych nastawionych na przetwarzanie informacji i wiedzy będą mogli podjąć zatrudnienie w:
- Jednostkach administracji publicznej, samorządowej, jako osoby odpowiedzialne za rozwiązywanie problemów społecznych, gospodarczych i politycznych poprzez przeprowadzanie badań społecznych i rynkowych oraz administrowanie tymi danymi
- Firmach badań marketingowych; badania rynku ubezpieczeniowego, funduszy emerytalnych, telekomunikacyjnego, produktów spożywczych itp.
- Instytucjach badania opinii społecznej
- Instytucjach państwowych i samorządowych,
- Agendach rządowych i samorządowych oraz organizacjach społecznych kreujących strategie rozwoju regionów
- Firmach, jako osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe i badanie rynku
- działach marketingu banków, gdzie będą mogli wykorzystać swa wiedzę w analizie rynku, w programach rozwoju nowych produktów czy organizowania kampanii reklamowych