Cele
Celem kształcenia na tej specjalności jest przygotowanie absolwentów wyposażonych w najnowszą wiedzę i sprawdzone w praktyce umiejętności z zakresu zarządzania i marketingu, w tym zarządzania szeroko pojętym kapitałem materialnym, finansowym i niematerialnym podmiotów gospodarczych zorientowanych na klienta docelowego, świadczących dlań usługi profesjonalne, takie jak: * specjalistyczne usługi turystyczne * Usługi zarządzania finansami, np. inwestycyjne na rynku papierów wartościowych (maklerskie) itp. * usługi edukacyjne, konsultingowe, marketingowe, zarządcze ochrony i odnowy zdrowia, usługi kulturalne itp. * usługi komunikacji rynkowej i społecznej (mediów komunikacyjnych)
Szczegółowe informacje
Studia I Stopnia (licencjakcie, 3 letnie)
Zarządzanie w Turystyce
W gospodarce narodowej, jak i w całej Unii Europejskiej, postępuje serwicyzacja. Sektory usługowe w gospodarce, ale też i w działalności publicznej, należą do najsilniej generujących nowe miejsca pracy (w tym na zasadzie samozatrudnienia, self-employment), w ich sferze występują potencjalnie, najlepsze warunki dla indywidualnej i zespołowej przedsiębiorczości. W samym sektorze usług coraz większe znaczenie mają podsektory tzw. usług "czystych" z komplementarnym tylko dodatkiem dóbr materialnych oraz usługi profesjonalne.
Usługi profesjonalne to takie, które wymagają do ich kreowania, wytwarzania i świadczenia specjalistycznego, wykształcenia wyższego i doświadczenia usługodawców (a więc ich profesjonalizmu),
a z drugiej strony zaufania nabywców tych usług, etyki zachowań uczestników procesu usługowego.
Należą do nich na przykład usługi finansowe, usługi edukacyjne i konsultingowe, prawne, usługi ochrony i odnowy zdrowia, usługi kulturalne, usługi komunikacji społecznej i rynkowej, wyspecjalizowane usługi biznesu turystycznego Usługi te, w przeciwieństwie do wielu usług konsumpcyjnych (tzw. bytowych) czy prostych usług produkcyjnych, wymagają, na potrzeby ich organizacji i zarządzania, specjalistycznej wiedzy z zakresu zarządzania, marketingu i finansów, poznania i aplikacji bardziej złożonych, niekiedy wyrafinowanych koncepcji marketingu, zarządzania personelem o specjalnych kwalifikacjach, kierowania podmiotami gospodarczymi (w tym non-profit) świadczącymi te usługi itp.
Program specjalności zarządzanie w usługach profesjonalnych obejmuje takie przedmioty, jak:
* zarządzanie usługami
* marketing w handlu i usługach
* zarządzanie usługami w turystyce
* zarządzanie usługami w mediach
* zarządzanie instytucjami non-profit
* zarządzanie płynnością finansową
* instrumenty rynku kapitałowego
* współpraca przedsiębiorstwa z bankiem
Perspektywy zawodowe
Absolwenci tej specjalności znajdą pracę w:
* w biurach maklerskich, towarzystwach funduszy inwestycyjnych, bankach,
* w charakterze menedżerów strategicznych oraz doradców menedżerów w firmach
* analityków ds. handlu i usług w przedsiębiorstwie
* w działach finansowych firm, zajmując się zarządzaniem finansami;
* w charakterze doradców finansowych, których zadaniem jest wyszukiwanie najkorzystniejszych możliwości kredytowych oraz znajdowanie jak najlepszych warunków lokat wolnych środków finansowych. biurach obrotu nieruchomościami, zajmując się pośrednictwem i sprzedażą nieruchomości;
* jako samodzielni przedsiębiorcy organizujący usługi turystyczne, oraz inne usługi specjalistyczne, itp.
* w firmach z otoczenia medialnego.