Celem szkolenia jest nabranie cech wybitnych negocjatorów, którzy przede wszystkim mają niezawodną intuicję, lubią rywalizację, mają nienaganną reputację. Mają świadomość swoich mocnych stron, którymi mogą być: cierpliwość, upór, wstrzymanie się z odpowiedzią mogą być atutem negocjacyjnym, doświadczenie, a przez to lepsza ocena sytuacji, urok osobisty np. Warren Buffet, stawianie śmiałych celów czy też dbałość o szczegóły.
KORZYŚCI:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni:
- praktycznie poznać podstawy negocjowania
- efektywnie przećwiczyć wybrane techniki negocjacyjne na potrzeby własne
- nauczyć się asertywności w procesie negocjacyjnym
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do indywidualnych osób, pragnących wzmocnić swoja pozycję biznesową w trakcie negocjacji handlowych.
PROGRAM:
Negocjowanie jako praktyczna umiejętność, której można się nauczyć. Jej szerokie zastosowanie to często szukanie rozwiązania sprzecznych interesów niejednokrotnie poprzez prezentowanie asertywnej postawy. Szczególny wpływ na wynik negocjacji ma skuteczny i sprawy negocjator, który poprzez: swoje doświadczenie i umiejętności, wykorzystanie czasu negocjacji, wykorzystanie władzy / przewagi, wykorzystanie informacji, własne zachowanie, stosowaną strategie i taktyki, oraz przygotowanie doprowadza strony do rozwiązania satysfakcjonującego obie strony.
W publicznym obiegu istnieje wiele mitów o tzw. dobrym negocjatorze:
- Dobry negocjator jest twardy.
- Dobry negocjator zachowuje kamienną twarz, nigdy nie okazuje emocji.
- Dobry negocjator jest najmądrzejszy. Zna wszystkie fakty, pamięta wszystkie dane.
- Dobry negocjator nie jest miły.
- Dobry negocjator to "chytry lis".
Pamiętaj o tym, że :
- Twoje zachowanie to wszystko co mówisz i co robisz
- Twoje zachowanie jest bezpośrednio obserwowane przez innych ludzi
- Wnioski jakie wyciągają o Tobie inni oparte są na twoim zachowaniu
- Możesz wybierać jak się zachować
- Poprzez swoje zachowanie oddziaływujesz na zachowanie innych - więc możesz wpływać na innych
- Możesz wykorzystać swoje zachowanie - pomóc lub przeszkodzić interakcji
- Dobrym negocjatorem staje się tylko poprzez praktykowanie i analizowanie doświadczeń.
"Jeśli będziesz robił to co dotychczas, to będziesz otrzymywał to, co dotychczas otrzymywałeś"
W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:
Cechy działania sprawnych negocjatorów:
- koncentrowanie się na wspólnocie interesów (planowanie)
- horyzont czasowy (długookresowy)
- formułowanie celów (przedział)
- elastyczność planowania (kluczowe niezależne zagadnienia)
- samorealizacja działalności (analiza odbytych negocjacji)
Kryteria oceny negocjacji:
- Sprawność : wynik, efektywność, wydajność ich prowadzenia
- Rozsądek - obustronna korzyść, uzasadnione korzyści; - uczciwość
- Rozwiązania (zgodnie z obowiązującymi przepisami i obyczajowością; trwałość rezultatu
- Kontekst – wpływ na ogólny stan stosunków między stronami
Techniki negocjacji – manipulacja i skuteczna obrona
Odzwierciedlenie, parafrazowanie, asertywność
Argumentacja: