Szybkie tempo życia i szum informacyjny zmusza klientów do wyboru najważniejszych treści. Przyzwyczajenie i świadomość marki jest często podstawą decyzji zakupowych.
Umiejętność tworzenia zintegrowanej komunikacji marki jest niezbędnym elementem w kierowaniu małą i średnią firmą.
Wiedza dotycząca budowania i zarządzania marką jest kluczem do rynkowego sukcesu firmy i jej rozwoju.
Praktyczne korzyści uczestników z udziału w szkoleniu:
- Umiejętność określenia poziomu świadomości własnej marki wśród grupy docelowej,
- Badanie oczekiwań klientów w stosunku do oferowanego produktu,
- Wiedza dotycząca znaczenia elementów marketingu mix w podnoszeniu efektywności działania swojej firmy,
- Dobór symboliki i elementów graficznych do tworzenia wizerunku własnej marki,
- Umiejętność doboru narzędzi marketingowych w zależności od specyfiki marki,
- Zbudowanie zintegrowanej strategii komunikacji marki.
Trener jest praktykiem marketingu. Ma doświadczenie w kreowaniu wizerunku firmy i budowaniu świadomości marki zwłaszcza w sektorze małych i średnich firm.
Praca w trakcie szkolenia opiera się o dyskusje, burze mózgów, ćwiczenia w parach i w grupach. Krótkie wykłady jedynie porządkują i wprowadzają nową wiedzę. Symulacja i analiza przypadku są podstawą doskonalenia umiejętności praktycznych uczestników. Dodatkowo spotkanie z praktykami i osobami z różnych branży pozwala na wymianę doświadczeń i opinii.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzanie w temat, definiowanie pojęć
- Zmiany zachodzące w marketingu
- Orientacja marketingowa w małej i średniej firmie
- Marketing a sprzedaż
- Znak firmowy, tożsamość i wizerunek firmy
- Marka firmy i marki produktów
- Narzędzia komunikacji marketingowej
2. Dla kogo marka, czyli co powinniśmy wiedzieć o naszym odbiorcy?
- Zaspokojenie potrzeb a zachwyt klienta
- Grupa docelowa, kim jest nasz odbiorca
- Lojalność klientów
- Proces podejmowania decyzji zakupowych
- Rozum i emocje w odbiorze marki
- Reakcje klienta na zabiegi marketingowe
- Satysfakcja i dysonans pozakupowy
3. Czym jest marka, czyli co sprzedajemy, a co kupuje klient?
- Architektura marki, czyli dopasowanie firmy i oferty rynkowej
- Budowanie spójnego wizerunku marki w oparciu o elementy marketingu mix
- Poziomy produktu, produkt materialny i niematerialny
- Cechy produktu, a wartości i korzyści dla klienta
- Osobowość i skojarzenia w odbiorze marki
- Obietnica marki – wytrwałość w jej dotrzymywaniu
- Poziomy znaczenia marki
- Nazwy i loga, czyli symbolika marki
4. Komunikacja marki, czyli jak budować markę firmy i produktów
- Diagnozowanie marki, ocena stanu obecnego
- Definiowanie pożądanego odbioru
- System budowy świadomości marki (branding)
- Zastosowanie marki w prezentacji i oznakowaniu firmy
- Księga identyfikacji wizualnej – formalny zapis symboli i nośników
- Opakowania, stylistyka i wzornictwo produktów
- Narzędzia marketingu w budowaniu marki – zintegrowana komunikacja marki
- Działania reklamowe i promocyjne, Public Relations
- Nowoczesne instrumenty komunikacji z klientem przydatne w małej i średniej firmie
- Pracownicy w procesie budowania marki