... czyli planuj i przeprowadzaj takie działania, aby klienci chcieli kupować Twoje usługi
Szkolenie pokazuje, jak powinien pracować skuteczny dział marketingu i sprzedaży w obiekcie hotelowym. Celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy i doskonalenie ich umiejętności w zakresie zarządzania marketingowego, niezwykle istotnego dla istnienia i rozwoju firmy na rynku oraz skutecznej walki z konkurencją.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Uczestnik szkolenia będzie wiedział, jak w marketingowy sposób podejmować decyzje w przedsiębiorstwie hotelarsko-gastronomicznym, uzyska wiedzę z zakresu planowania marketingowego, nauczy się przeprowadzać działania marketingowe związane z wykorzystaniem dostępnych kanałów dystrybucji, kształtowaniem cen i stosowaniem narzędzi promocyjnych, a także pozna teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania przychodami.
Szkolenie szczególnie polecamy:Pracownikom działów marketingu i sprzedaży (specjaliści, kierownicy, dyrektorzy), osobom zajmującym się tą problematyką - przeprowadzającym, koordynującym i nadzorującym działania oraz kadrze zarządczej przedsiębiorstw hotelarsko-gastronomicznych - osobom decydującym o zakresie stosowania działań marketingowych i sprzedażowych. Ponadto uczestnikami szkolenia mogą być właściciele małych obiektów hotelowych i restauracyjnych oraz inne osoby zainteresowane tematyką objętą programem szkolenia.
Metodyka zajęć:
Wykład, dyskusja kierowana, analiza przypadków, ćwiczenia praktyczne.
Program szkolenia:
- Planowanie marketingowe jako narzędzie wspierania sprzedaży usług hotelarsko-gastronomicznych
- Proces podejmowania decyzji zakupu usług hotelarsko-gastronomicznych i zachowania nabywcy
- Segmentacja rynku - określenie rynków docelowych
- Marketing mix w hotelarstwie
- Dostępne kanały dystrybucji - wybór i wykorzystanie
- dystrybucja tradycyjna
- dystrybucja elektroniczna
- własna strona internetowa jako skuteczny kanał promocji i dystrybucji
- zewnętrzne kanały dystrybucji elektronicznej - portale rezerwacyjne - praktyczne aspekty współpracy
- Promocja obiektu hotelowego a promocja sprzedaży - narzędzia oraz konsekwencje
- Revenue management - zarządzanie przychodami - teoria i praktyka
- Kształtowanie cen jako element zarządzania przychodami
- Obserwacja i analiza konkurencji, wskaźniki, benchmarking
-
Główne raporty w zarządzaniu przychodami, zarządzaniu sprzedażą
Szkolenie prowadzi:
Ewa Rożnowska - absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, ponad 6 lat doświadczenia zawodowego w branży hotelarskiej w Polsce (IBB Andersia Hotel, Domina Poznań Residence) i za granicą (USA, Włochy, Egipt) - pracowała w różnych działach hotelowych, na stanowiskach: operacyjnych (recepcja, rezerwacja, gastronomia, housekeeping), administracyjnych i kierowniczych - sprzedaż, revenue management. Obecnie jest dyrektorem poznańskiego oddziału grupy Netmedia, gdzie może wykazywać się wiedzą z zakresu turystyki biznesowej i rozwijać umiejętności sprzedażowe oraz z zakresu zarządzania personelem. Wykłada "Zarządzanie zasobami ludzkimi" i "Analizę sprzedaży w hotelarstwie i gastronomii" na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada umiejętność tworzenia i analizowania raportów sprzedażowych, finansowych, analiz rynkowych, badania konkurencji i budżetowania. Cechuje ją wysoki poziom umiejętności interpersonalnych, otwartość, solidność, łatwość przekazywania informacji - posiada bogaty warsztat metodyczny, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe.