Grupa docelowa
- Kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla,
- Osoby odpowiedzialne za opracowanie i wdrożenie / utrzymanie systemu zarządzania odpowiedzialnością społeczną
Szkolenie otwarte / zamknięte
Zakres merytoryczny szkolenia
1. Co to jest społeczna odpowiedzialność ?
2a. Odpowiedzialność wobec klienta
2b. Odpowiedzialność wobec pracownika
2d. Odpowiedzialność wobec społeczeństwa
Program szkolenia oparty jest na dobrych praktykach i przewodniku ISO 26000.
W każdej części modułu 2 odbywają się zajęcia praktyczne dotyczące jednego z narzędzi SR -tak, by uczestnik mógł na podstawie własnej firmy, własnych doświadczeń i potrzeb wypracować "wartość dodaną" dla przedsiębiorstwa rozwiązanie od razu do wdrażania w firmie na zasadzie "quick win"
Wzorzec zrównoważonego rozwoju obejmuje trzy wymiary: ekonomię, ekologie, oraz aspekty społeczne i dąży do ich integracji. Przedsiębiorcza odpowiedzialność w sensie Koncepcji CSR skupia się na spolecznej perspektywie, przy czym także ekologiczne tematy są w ramach jej zastosowania uwzględniane. Zarządzanie zrównoważone obejmuje wszystkie cztery aspekty w integracyjnym sensie.
Dla biznesu wyłaniają się z celu zrównoważonego rozwoju cztery wyzwania:
- Wyzwanie ekologiczne: zwiększenie efektywności ekologicznej
- Wyzwanie społeczne: zwiększenie efektywności społecznej
- Wyzwanie ekonomiczne wobec zarządzania ekologicznego oraz społecznego: poprawa wydajności ekologicznej oraz społecznej
- Wyzwanie interacyjne: zjednoczenie przedstawionych wyzwań oraz integracja zarządzania ekologicznego i społecznego w zarządzanie ekonomicznie konwencjonalnie ukierunkowane.